Er litt vage symptomer, så kan være mye rart.
Hva slags magesmerter? Mensenmurringer i nte potens, eller sånn "oppblåst" følelse hvor du kanskje får smerter i mellomgulvet og det gjør vondt når du beveger deg?
Hva slags pustevansker? "Astmasymptomer", eller hjertebank hvor det føles som du har løpt opp en bratt bakke selv om du bare sitter i sofaen og plutselig hiver etter pusten? Eller er det magesmertene som gjør det vondt å trekke pusten skikkelig?
Dersom det ER et ekstremt tilfelle av oppblåsthet, altså et "kolikkanfall", så kan fenikkelte hjelpe - jeg hadde et flere dager langt kolikkanfall i sommer, før jeg ble gravid, og det var helt grusomt! Satt opp i sengen og kunne knapt bevege meg uten at ting gjorde vondt.
Dersom det er mensenmurringer eller hjertebank som er synderen, så er det veldig lite å gjøre unntatt å holde ut - du kan jo ta paracet dersom det blir for ille med smertene, men dersom du har hjertebank/pustevansker over tid så SKAL legen følge det opp, fordi det KAN peke mot hjerteproblemer eller liknende i noen få tilfeller.
Håper du blir bedre snart - god bedring!