Magesmerter ved stress?

Lykkeønske

Forelsket i forumet
Er det andre som får smerter i magen ved stress? Får ofte vondt når det er mykje som skjer på jobb.

Jepp, opplever det av og til... nevnte det for legen, men hun sa det var mye endringer med kroppen så var ikke bekymret med mindre det kom blødning... men er jo litt ekkelt, og dette er min første gang så blir lett bekymret

Er det andre som får smerter i magen ved stress? Får ofte vondt når det er mykje som skjer på jobb.
Det kan hende det er kynnere du får? Eller ligamentsmerter (at livmoren/musklene rundt strekker på seg)? Jeg får noen ganger stikking nederst i magen om jeg har anstrengt meg veldig fysisk, trening eller lange gåturer eller liknende :) tror ikke det er noe farlig? Tenker at det kanskje er kroppen sin måte å si ifra om at man skal slappe av litt jeg <3

Det kan hende det er kynnere du får? Eller ligamentsmerter (at livmoren/musklene rundt strekker på seg)? Jeg får noen ganger stikking nederst i magen om jeg har anstrengt meg veldig fysisk, trening eller lange gåturer eller liknende :) tror ikke det er noe farlig? Tenker at det kanskje er kroppen sin måte å si ifra om at man skal slappe av litt jeg <3
Det er nok ikkje kynnere, for det hadde eg masse av forrige gang. Har også sammentrekninger når eg stresser (som kan vere svake kynnere), men dette er annerledes...

Smerter er kroppens måte å fortelle oss at vi må roe ned, i følge legen og jordmoren min. Begge sa til meg at om jeg fikk smerter der nede skulle jeg finne sofaen/senga og ta det helt med ro i noen timer.

Forrige graviditet fikk jeg kynnere hvis jeg stresset for mye. Men da var jeg 25 uker på vei.

Tror veldig på at det er kroppens måte å fortelle deg at du må roe ned litt.
Vet jo ikke, men tenker at om det skulle vært noe feil, så ville du ikke kjent det bare når du stresser.

Tror veldig på at det er kroppens måte å fortelle deg at du må roe ned litt.
Vet jo ikke, men tenker at om det skulle vært noe feil, så ville du ikke kjent det bare når du stresser.

Stress er jo generelt ikke bra for kroppen og enda mindre når man er gravid.

Nevnte det for jordmor i dag og ho ville ha tilrettelegging på jobb eller svangerskapspenger med en gang. Eg vil avvente litt, og prøve å roe ned litt sjøl.

Hvis det har vært mye stress iløpet av dagen får jeg et ubehag nederst i magen som minner om uvi. Har vært hos lege og tatt urinprøve, men det var ikke det. Så denne kroppen prøver vel å si oss noe.. Bare ikke så lett å lyste bestandig.

Nei, syns det er heilt umulig! Går i transe når eg er på jobb og vil gjøre mitt beste. Blir så sint når ting ikkje går som eg vil, og heile magen spenner seg!

Syns du bør høre på kroppen din, kan ende med sykemelding om du ikke roer ned. Bedre å bruke svangerskapspenger og slappe før det blir verre;) evnt 50% svangerskapspenger...

Jeg er I uke 16 nå, med nr 2. Og sliter hver morgen med ordentlige kynnere. Det strammer sg og jeg mister helt fatningen, må bare sette meg ned med en gang. Dette blir utrolig tungvint da jeg har jobb som disk medarbeider I ett bakeri, hvor vi står og smører til dagens utvalg. Jeg må nevne at det er høyt tempo på jobb om dagen, og pause er oppskrytt...problemt er underbemanning på jobb. Hva ville dere gjort?

Jeg er I uke 16 nå, med nr 2. Og sliter hver morgen med ordentlige kynnere. Det strammer sg og jeg mister helt fatningen, må bare sette meg ned med en gang. Dette blir utrolig tungvint da jeg har jobb som disk medarbeider I ett bakeri, hvor vi står og smører til dagens utvalg. Jeg må nevne at det er høyt tempo på jobb om dagen, og pause er oppskrytt...problemt er underbemanning på jobb. Hva ville dere gjort?

Ville bedt om svangerskapspenger, siden jeg ikke ser for meg at det er mulig å tilrettelegge på jobben din. Det er absolutt ingen som kommer å takker deg etterpå om du sliter deg helt ut uansett.

Back
Topp