Magesmerter uke 34?

Trulte_86

Flørter med forumet
Blæh, har den siste tida hatt så sykt vondt nederst i magen når jeg er i bevegelse. Klarer tidvis nesten ikke å komme meg opp av sofaen for egen maskin. Sitter jeg i ro så kjenner jeg pent lite. Flere som plages med det samme og fått vite hva det kan være? Her nekter sekretæren hos jordmora å la meg snakke med jordmor, og fastlegen er på ferie, så får jo ikke noe svar der..
 
Blæh, har den siste tida hatt så sykt vondt nederst i magen når jeg er i bevegelse. Klarer tidvis nesten ikke å komme meg opp av sofaen for egen maskin. Sitter jeg i ro så kjenner jeg pent lite. Flere som plages med det samme og fått vite hva det kan være? Her nekter sekretæren hos jordmora å la meg snakke med jordmor, og fastlegen er på ferie, så får jo ikke noe svar der..
Har ikke erfaringer med det samme, men synes det er veldig rart at du blir nektet å prate med jordmor...
 
Har ikke erfaringer med det samme, men synes det er veldig rart at du blir nektet å prate med jordmor...

Er desverre ikke første gang sekretæren nekter meg det. Har venninner som går på samme kontor som meg som også har blitt nekta. Lurer på å snakke med jordmor om det på neste kontroll..
 
Er desverre ikke første gang sekretæren nekter meg det. Har venninner som går på samme kontor som meg som også har blitt nekta. Lurer på å snakke med jordmor om det på neste kontroll..
Det hadde jeg gjort om jeg var deg.. Det der kan jo ikke være greit.
 
Har akkurat det samme som det, men har også vondt når jeg sitter/ligger. Hadde det samme når jeg gikk gravid med nr 2. Fått beskjed om at det er helt normalt bare er kroppen som forbereder seg til fødsel (betyr ikke at man nødvendighvis føder før termin)
 
Blæh, har den siste tida hatt så sykt vondt nederst i magen når jeg er i bevegelse. Klarer tidvis nesten ikke å komme meg opp av sofaen for egen maskin. Sitter jeg i ro så kjenner jeg pent lite. Flere som plages med det samme og fått vite hva det kan være? Her nekter sekretæren hos jordmora å la meg snakke med jordmor, og fastlegen er på ferie, så får jo ikke noe svar der..

Jeg hadde gidd sek beskjed om at JM skal ringe meg opp når hun er ledig. Det er ikke sek sin jobb å avgjøre hvilke tlf som skal videre. Uproft!
Ellers er jo føden åpne for spm hele døgnet.
Har også smerter slik som du beskriver på morgenen etter å ha sovet.. full blære, press på bekken etter en natt på siden. Bråe bevegelser, langvarig rørelse. Det er nok helt normalt. Har mage/bekken belte som jeg bruker inni mellom for å passe på at jeg stiver av litt.. men får ikke gjort mye med det på. (fordi det er uvant)
 
Merkelig, det er vell ikke sekretærene oppgave å avgjøre hva som er viktige spørsmål til jordmor. Hvis du er engstelig kan du sikkert ringe føden å spørre der, de må svare deg.
Jeg tror ikke det er uvanlig å ha en del smerter i nedre del av magen når man er gravid. Spesielt ikke mot slutten av svangerskapet.
 
Eg har og hatt smerter nederst i magen, i perioder nesten konstant, men vanligvis når eg har anstrengt meg for mykje. Ei veke det var skikkelig ille endre eg på legevakta for eg begynte å misstenke uvi, men urinprøven var rein. Legen sa at det nok var muskulært, og ikkje uvanlig med sånne smerter i tredje trimester.
 
Om fastlege er på ferie så skal legekontoret kunne sette deg opp på time hos en annen lege der i stede.
 
Da har jeg fått time til lege etter en runde i natt med så sterke smerter at jeg krøyp inn på badet til slutt og lå der en times tid. Skal undersøke om det er en uvi som trøbler, så får jeg bare se. Har en gutt fra før som endte opp med å komme i uke 36, og da starta det med magesmerter og vannavgang, så er mest bekymra for at det skal være noe sånt igjen. Heldigvis er frøkna i magen såpass aktiv at jeg ikke er bekymra for at det er noe galt med henne, jeg er mer bekymra for ribbeina mine :hilarious: :Heartred
 
Da har jeg fått time til lege etter en runde i natt med så sterke smerter at jeg krøyp inn på badet til slutt og lå der en times tid. Skal undersøke om det er en uvi som trøbler, så får jeg bare se. Har en gutt fra før som endte opp med å komme i uke 36, og da starta det med magesmerter og vannavgang, så er mest bekymra for at det skal være noe sånt igjen. Heldigvis er frøkna i magen såpass aktiv at jeg ikke er bekymra for at det er noe galt med henne, jeg er mer bekymra for ribbeina mine :hilarious: :Heartred
Håper legen har en god forklaring til deg, evnt noe du kan gjøre for å slippe unna disse plagene. Aller mest håper jeg at alt står bra til med deg og baby ❤
 
Håper legen har en god forklaring til deg, evnt noe du kan gjøre for å slippe unna disse plagene. Aller mest håper jeg at alt står bra til med deg og baby ❤
De fant igrunn ikke ut så mye, men ble satt på registrering som fant mange og hyppige sammentrekninger som heldigvis bare var kynnere sol de trodde kunne være litt årsak til smertene. Men alt bra med frøkna i magen, så får bare slappe av som legen befalte og ruge å knipe igjen ❤
 
Har ikke erfaringer med det samme, men synes det er veldig rart at du blir nektet å prate med jordmor...
Blæh, har den siste tida hatt så sykt vondt nederst i magen når jeg er i bevegelse. Klarer tidvis nesten ikke å komme meg opp av sofaen for egen maskin. Sitter jeg i ro så kjenner jeg pent lite. Flere som plages med det samme og fått vite hva det kan være? Her nekter sekretæren hos jordmora å la meg snakke med jordmor, og fastlegen er på ferie, så får jo ikke noe svar der..
Kan du ikke ringe føden istedet ( neste gang du lurer på noe)?
 
Ringte føden som ga beskjed om å kontakte egen jordmor, evt fastlege.

For ett merkelig system, her har jeg fått beskjed om at kommune JM er tilgjengelig på sms uansett hva det måtte være (selv om jeg har takket nei til oppfølging) sykehuset da altså føde.pol, ring om du lurer på noe eller om det skal være noe. Føden, bare ring vi er her, legen syns det er så koselig om jeg orker å ta en time inni mellom setter av masse tid. Syns du er max uheldig. Godt at du fikk komme til legen <3 men håper du får tatt dette opp med JM, du har krav på å bli tatt seriøst uansett hva det er. Klem
 
Back
Topp