Magesmerter/kynnere

MrsDavidsen

Andre møte med forumet
Jeg har vært plaget en del av magesmerter de siste ukene, mest sannsynligvis kynnere, men allikevel har jeg ikke den opplevelsen av at magen stramer seg? Har ikke spesielt vondt én plass, men i hele magen. Er dette kjennbart for andre? Jeg er gravid for andre gang og opplevde ikke kynnere i første svangerskap.

Kynnere skal ikke gjøre vondt, de er bare veldig ubehagelig og magen spenner seg som en stram ball!

Det er ikke livmoren som strekker seg da? Har hatt et par vonde greier i magen men har selv konkludert med at det må være livmoren som gjør det.. uten at jeg er noen spesialist [emoji4]

Ikke helt den smerten heller :-/ åh, det er litt vanskelig å beskrive rett og slett! Men er foreløpig ikke bekymret siden det har vart noen uker og jeg har ikke andre plager som hører til ( eksempelvis spotting) Det er bare den smerten liksom, som er der noen dager og andre ikke. Men kanskje ikke kynnere da nei :rolleyes:

Jeg har også hatt diffuse magesmerter den siste uken. Er første graviditet så jeg har ikke noe å sammenligne med. Kjennes ikke ut som kynnere, det strammer seg ikke.

Kjennes i store deler av magen men spesielt høyere oppe på sidene av selve magen. Gjerne på begge sider samtidig.
Har i tillegg hatt antydning til «menssmerter» men de er nederst i magen.

Er det andre i forumet som lett får brekninger uten å være kvalm i forkant?
Jeg var litt kvalm frem t uke 12-14, etter det stort sett fin, men har hele tiden hatt brekninger hvis jeg anstrenger meg. De første tre, fire mnd kun når jeg gikk tur.
De siste ukene har dette tiltatt og jeg har ofte brekninger gjerne når jeg er på vei t jobb om morgenen og har styrt litt m å gjøre meg ferdig med klær, sminke etc. Hvis jeg går tiur i bratt terreng men det kan også komme uten at jeg har gjort så mye. Ved et par anledninger har brekningene ført til lett oppkast. Oftest bare brekninger og de kan holde det gående en stund.

Noen som har opplevd det samme og vet hva det kan komme av?

Jeg har også hatt diffuse magesmerter den siste uken. Er første graviditet så jeg har ikke noe å sammenligne med. Kjennes ikke ut som kynnere, det strammer seg ikke.

Kjennes i store deler av magen men spesielt høyere oppe på sidene av selve magen. Gjerne på begge sider samtidig.
Har i tillegg hatt antydning til «menssmerter» men de er nederst i magen.

Er det andre i forumet som lett får brekninger uten å være kvalm i forkant?
Jeg var litt kvalm frem t uke 12-14, etter det stort sett fin, men har hele tiden hatt brekninger hvis jeg anstrenger meg. De første tre, fire mnd kun når jeg gikk tur.
De siste ukene har dette tiltatt og jeg har ofte brekninger gjerne når jeg er på vei t jobb om morgenen og har styrt litt m å gjøre meg ferdig med klær, sminke etc. Hvis jeg går tiur i bratt terreng men det kan også komme uten at jeg har gjort så mye. Ved et par anledninger har brekningene ført til lett oppkast. Oftest bare brekninger og de kan holde det gående en stund.

Noen som har opplevd det samme og vet hva det kan komme av?
Lurer på om kanskje magesmertene rett og slett er tarmsystemet som «sliter» litt mer nå som babyen tar mer plass? Er liksom det eneste logiske jeg kommer på:p har også hatt en del øverst i magen,ellers litt rundt omkring liksom.

Jeg hadde også litt brekninger i første svangerskap,men ikke så mye. Man er bare ekstra følsom for det ut i fra det jeg har forstått? Jeg måtte avlyse tannlegetime til etter fødsel pga av det :wtf::D

Jeg har hatt en del diffuse smerter som ikke er kynnere. Jeg tror det enten er tarmsystemet mitt, (som er sykt tregt for tiden) eller at det rett og slett er press og strekk på ting i magen. Jeg tror i alle fall ikke det er noe å bekymre seg for, for min del. Er mange rare vondter som dukker opp i løpet av svangerskapet. Du får høre med jordmor neste gang.

Back
Topp