Magesmerter i uke 16

Bkno5833810

Første møte med forumet
Hvor mye vondt er vanlig? Og what to do?

Hadde menselignende smerter på mandag, men da i en halvtimes tid.
I dag her jeg harr vondt nå i hele ettermiddag, snart 5-6 timer. Startet som litt vondt i lysken på høyre side, nå - mage. Småvondt også i korsryggen.

Er det murringer eller er det vondt vondt?
Mer som i vondt, mensevondt.

Ringte legevakta og de gikk gjennom sjekklista - spurte om jeg hadde blødninger, kvalme eller feber. Har ingen av delene, men smerten har ikke seg. Fikk beskjed om å ta paracet og se det an.
Ser det an til i morgen, men er det jordmor eller fastlege man kontakter for dette?

Hadde nok kontaktet jordmor for å høre om det kan betegnes som "normalt" da hun sikkert kan være med på å vurdere det.

Mer som i vondt, mensevondt.

Ringte legevakta og de gikk gjennom sjekklista - spurte om jeg hadde blødninger, kvalme eller feber. Har ingen av delene, men smerten har ikke seg. Fikk beskjed om å ta paracet og se det an.
Ser det an til i morgen, men er det jordmor eller fastlege man kontakter for dette?
Det var lurt å høre med legevakten. Jeg hadde nå tatt kontakt med jordmor, som kan eventuelt henvise deg til ultralyd.

Jeg har mye vondt i magen om dagen, men det er mest fordi jeg er forstoppet.. Så det er ikke mensmurringer men mer luftsmerter, veldig ubehagelig... Noen som har råd/erfaringer? Førstegangsgravid :cool:

Jeg har mye vondt i magen om dagen, men det er mest fordi jeg er forstoppet.. Så det er ikke mensmurringer men mer luftsmerter, veldig ubehagelig... Noen som har råd/erfaringer? Førstegangsgravid :cool:
Tar du tran? Det kan hjelpe veldig på magen :happy: Og da ikke kapsler, men olje. Det smører magen. Jeg bruker olje fra zinzino som jeg er fornøyd med. Og den bruker hele familen.

Trådstarter her. Jeg fikk komme inn på helsestasjonen og høre på hjertet til babyen - alt virket bra. Så etter litt fram og tilbake er "diagnosen" forstoppelse og/eller ligamentsmerter.
Byttet ut laktulose med biola, kiwi morgen og kveld + kefir. Og tar pause fra jod ‍♀️♀️♀️
Ikke lett å si hva er hva, men veeeldig beroligende å høre hjertelyde til lille. ❤️

Trådstarter her. Jeg fikk komme inn på helsestasjonen og høre på hjertet til babyen - alt virket bra. Så etter litt fram og tilbake er "diagnosen" forstoppelse og/eller ligamentsmerter.
Byttet ut laktulose med biola, kiwi morgen og kveld + kefir. Og tar pause fra jod ‍♀️♀️♀️
Ikke lett å si hva er hva, men veeeldig beroligende å høre hjertelyde til lille. ❤️
Godt å høre at det ikke var noe galt med baby :Heartred

Back
Topp