Magesmerter (gravid)

siljeheleen

Glad i forumet
Jeg har veldig vondt i magen hver eneste natt i det siste. Det kjennes nesten ut som jeg har strekt noe helt nederst i magen, og det gjør kjempevondt hver gang jeg beveger meg om natta - og så varer det en god stund etter jeg har våknet også, så jeg blir alltid liggende ganske lenge i senga, for jeg klarer ikke å bevege meg noe særlig uten å ha det kjempevondt.

Idag er det også her, men enda verre enn til vanlig. Jeg har ligget i senga helt frem til nå, og det har forsatt ikke blitt noe bedre [&:] Kjennes rett og slett ut som jeg har forstrekt noe skikkelig, rett innenfor buksekanten et sted... Jeg klare ikke reise meg skikkelig opp eller strekke meg ut, må endten stå sammenkrøpet eller ligge i fosterstilling.

Noen som har opplevd lignende eller vet hva som kan være grunnen? [&:]

Ligamentsmerter? Livmor"båndene" strekker seg for å gjøre plass til babyen som vokser..

bekkenløsning?

Skal det gjøre veldig vondt da? Kan ikke huske at jeg hadde så vondt med første, men kanskje det kan ha noe med at denne ungen er større? (iallfall er jeg og livmoren større, så regner med ungen er det også [8D])

ORIGINAL: siljeheleen

Skal det gjøre veldig vondt da? Kan ikke huske at jeg hadde så vondt med første, men kanskje det kan ha noe med at denne ungen er større? (iallfall er jeg og livmoren større, så regner med ungen er det også [8D])

Det er dritvondt! Men kan være bekkenløsning evt?

Jeg hadde noe lignende, ble sendt på sykehuset og de fant ut at det bare var kraftige ligamentsmerter[X(][8D]

Eg hadde det og, er nok berre ligamentbådene så strekker på seg. Var vertfall da eg hadde[;)]

Hm, ikke godt å si hva det er vennen!! [&:]
Men det kan være ligamentsmerter, de kan være ganske intense!
Eller så KAN det jo være bekkensmerter, de kan være vanskelig å "plassere" dersom de er intense.
Men dersom du er bekymret ville jeg ringt lege imorgen å tatt en undersøkelse! [:)]

Back
Topp