Mageproblemer

T-2965473

Andre møte med forumet
Hei. Har en gutt som sliter med magen. Han har alltid slitt med luft (ikke kolikk) men nå presser han så hardt for å bæsje at alt kommer ut gjennom både munn og nese. Han blir knall rød i ansiktet og presser lenge før det kommer noe. Gikk en liten uke på laktulose, men Han er ikke hard i magen. Utenom når han presser så er han i strålende humør Noen som har opplevd dette før? Han får kunn MME. Både helsesykepleier og lege er på ferie
 
Har du prøvd malt i melken? :) Fikk tips av helsesykepleier. Føler det hjelper veldig på min lille! Vanlig dosering av maltekstrakt er 1 teskje i 250 ml melk i 2-3 av døgnets måltider
 
Har du prøvd malt i melken? :) Fikk tips av helsesykepleier. Føler det hjelper veldig på min lille! Vanlig dosering av maltekstrakt er 1 teskje i 250 ml melk i 2-3 av døgnets måltider
Jeg skulle foreslå det samme! Du kan først prøve maltekstrakt i et måltid, og så øke gradvis opp til 3 måltider per døgn.

Selv om avføring har riktig konsistens kan det være vanskelig for spedbarn å presse den ut. Men jeg har hørt at det pleier å gi seg ved 3 mnd alder.
 
Dersom dere vurderer fast føde kan også sviskemos eller aprikosmos hjelpe trege mager og forstoppelse. Bevegelse er også veldig bra :) både bæresele og mye lek med ben/mage vi hadde samme problemet når vi begynte med fast føde og fikk litt forstopplse
 
Back
Topp