Mageproblemer

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva annet enn banan og blåbær gir dere mot diaré? Småen har slitt med magen siden søndag.

Banan og blåbær kan gi løs mage. Så det hadde jeg kuttet ut.

Har ikke noe tips dessverre.
Ingenting som jeg har prøvd har fungert. Datteren min har vært løs i magen i over 1,5 uke. :(

Blåbær funker på min unge, banan har motsatt effekt her på begge mine ;)

Ga blåbærbiola sist nå.

Banan har virket stoppende på min så der må man nok bare føle seg fram. Probiotika på helsekost kan ha god effekt på løs mage...

Banan og blåbær kan gi løs mage. Så det hadde jeg kuttet ut.

Har ikke noe tips dessverre.
Ingenting som jeg har prøvd har fungert. Datteren min har vært løs i magen i over 1,5 uke. :(
Jeg ga blåbær og bananmos sist og da ga det seg med en gang. Står jo på blåbærmos glasset at det blir brukt mot løs mage... Så rart at det ikke gir seg, men så lenge de er i god form ellers er det vel ikke noen fare.

Jeg ga blåbær og bananmos sist og da ga det seg med en gang. Står jo på blåbærmos glasset at det blir brukt mot løs mage... Så rart at det ikke gir seg, men så lenge de er i god form ellers er det vel ikke noen fare.

Åja, har hørt at det gir løs avf og ikke stopper det. Men ser det er fler som sier at det stopper det, så får evt prøve det selv. :) Siden det har pågått så lenge. Ja, her har hun fortsatt alt mellom 5-7 bæsjebleier iløpet av dagen. :/ men er i normal form.

Blåbær og banan har hatt en viss effekt her.
Bare pass på at banen er godt moden. Banan som ikke er moden har motsatt effekt.

Kan ikke komme på noe annet, jeg. En kan jo evt. lage grøten litt tykkere slik at magen får mer å jobbe med.

Har dere innført noen ny mat i det siste? Mange reagerer med løs avføring på ting de reagerer på.

Salte kjeks....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Må si jeg begynner å lure på hva som er riktig ang modne eller grønne bananer. På en side inneholder grønne bananer masse stivelse som kan stoppe diaré, men også masse fiber som kan gjøre at magen arbeider raskere. Mens modne har masse kalium som også kan stoppe diaré, og masse enzymer som kan gi motsatt effekt. På småen fungerer de som er på den umodne siden. Man må vel bare prøve å se hva som blir mest riktig.

Risvann med blåbærsaft skal være ganske bra har jeg hørt :)

Om banan skal funke må den være veldig moden.

Grove kornprodukter, salt potetgull, biola.

Back
Topp