Mageplastikk?

MissPiggy

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg lurer på hva som skal til for at man får dekket mageplastikk etter fødsel?
Hvor høy BMI må man ha osv? Spiller det inn om man sliter med selvbildet, eller er det kun det fysiske som avgjør om man er kvalifisert?

Nå er det lenge til ungen kommer her, og aner ikke om jeg kommer til å vurdere mageplastikk etter fødselen, men kom til å tenke litt på det. Sliter mye allerede med selvbildet pga hvordan jeg ser ut, og det blir jo ikke bedre etter en fødsel regner jeg med..  Så lurer litt på hvordan det fungerer.

Noen som har gjort det? Er dere fornøyde?

Vet at min svigersøster har gått ned 25kg etter siste fødsel, og hun har veldig mye løst skinn som ser ut som huden på ei gammel dame. Hun skal klage og klage, så hun får det dekket. Det er bare på fortelle hvor utrolig fælt det er for selvbildet ditt, at du ikke tør å gå i bikini osv.

Må værfall vente minimum 8 mnd etter fødsel før du får utført en bukplastikk.. jeg måtte det.. andre steder er det opp til 1 år etter..

Mye info på Bukplastikk.com /forumet :D

Som hovedregel må man ha medisinske plager for å få dekket bukplastikk, f.eks plager med sår, sopp eller eksem under hudfolden.. Man må i tillegg ha BMI under 28 og heng på mellom 2-7 cm (varierer veldig rundt i landet). At man har dårlig selvtillit og ikke liker kroppen sin er ikke grunn nok, tenk så mange som ville fått det innvilget da.. Det blir for dyrt rett og slett og helsevesenet har andre større og viktigere utfordringer enn å fikse på misfornøyde mamma kropper....

Back
Topp