Magen vokser ikke noe særlig

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Var hos JM i dag, og hun reagerte litt på at magen min ikke vokser noe særlig, den har liksom blitt mindre og mindre for hver gang, altså vokser mindre og mindre.
Jeg hadde det også slik med mini de siste 4 ukene, da vokste ikke magen i det hele tatt.

Hun sa jeg måtte ringe føden om jeg begynner å kjenne mindre liv, men jeg er så dårlig til slikt. Jeg kjenner jo liv, men kan ikke si om jeg kjenner like mye, mer eller mindre. Kanskje jeg bør begynne å notere meg når jeg kjenner liv. Skulle vært en app for det :p

Noen andre som har mager som ikke vokser noe særlig?

Min mage. Målene har hele tiden vært rett over den streken i midten på symfysemålet. Sist kontroll lå den rett under streken. Jordmor sa at hun ville ha meg inn til ukentlige kontroller for å sjekke utviklingen. Hun sa det kunne bli aktuelt med en ekstra ultralyd dersom hun syntes magen ikke hadde vokst til neste kontroll. Skal i morgen igjen, så det blir spennende.

Jeg føler ikke selv at magen vokser noe særlig lenger, føler ikke at jeg ser noen forskjell fra et par uker tilbake. Har ikke snakket med jordmor om det, men har ikke fått noe beskjed hverken om at magen har vokst eller at den ikke har det. Kjenner jo daglig liv, noen dager mindre enn andre dager. Tenker at det ikke er noe å bekymre seg for, det kommer jo veldig an på om den lille sparker inn mot ryggen eller ut mot magen. Her merker jeg at rumpa hans dyttes litt utover av og til og da kjenner jeg nesten ikke spark, så regner med at han ligger med bena mot ryggen min og sparker den veien. Men, man skal jo alltid passe på! Blir man urolig, skal man alltid ringe. Er jo mye bedre å ringe én gang for mye, enn én gang for lite :)

Min mage. Målene har hele tiden vært rett over den streken i midten på symfysemålet. Sist kontroll lå den rett under streken. Jordmor sa at hun ville ha meg inn til ukentlige kontroller for å sjekke utviklingen. Hun sa det kunne bli aktuelt med en ekstra ultralyd dersom hun syntes magen ikke hadde vokst til neste kontroll. Skal i morgen igjen, så det blir spennende.

Mine mål har dabbet av helt fra begynnelsen, går litt svakt nedover. Med førstemann vokste ikke magen de siste fire ukene, magen var liten fra før, på de tre siste kontrollene gikk den under det gule feltet som er innen normalen på skjema. Men så lenge man kjenner liv. Legen sendte den gang henvendelse til sykehuset, fikk brev om time to-tre uker senere, altså når jeg var 13 dager på overtid, skulle maks gå 11 dager. Vet ikke hva de tenkte jeg.

Sent from my iPad using BV Forum

Var hos JM i dag, og hun reagerte litt på at magen min ikke vokser noe særlig, den har liksom blitt mindre og mindre for hver gang, altså vokser mindre og mindre.
Jeg hadde det også slik med mini de siste 4 ukene, da vokste ikke magen i det hele tatt.

Hun sa jeg måtte ringe føden om jeg begynner å kjenne mindre liv, men jeg er så dårlig til slikt. Jeg kjenner jo liv, men kan ikke si om jeg kjenner like mye, mer eller mindre. Kanskje jeg bør begynne å notere meg når jeg kjenner liv. Skulle vært en app for det :p

Noen andre som har mager som ikke vokser noe særlig?
Jeg syns du skal ringe føden og si det du skriver i hovedinnlegget. At jordmor ber deg følge ekstra godt med, men at du syns det er vanskelig. De burde ta deg inn for en ekstra sjekk når du får sånne meldinger fra jordmor, syns jeg! Om ikke annet så for å berolige deg.

Magen min vokste nesten ingenting fra uke 20 til uke 34 :p

venter prins i august <3

Jeg syns du skal ringe føden og si det du skriver i hovedinnlegget. At jordmor ber deg følge ekstra godt med, men at du syns det er vanskelig. De burde ta deg inn for en ekstra sjekk når du får sånne meldinger fra jordmor, syns jeg! Om ikke annet så for å berolige deg.
Signerer denne:)

Min mage vokser ikke noe særlig nå. sf-målet har flatet ut, men det er fordi hodet nå er festet i følge jordmor. Jeg kjenner liv, men synes også det er vanskelig å vite hvor mye man skal kjenne. En dag kan det være veldig stille, mens neste dag er det full action. Sånn har det vært gjennom hele svangerskapet, så det er sånn sett ikke noe unormalt for gutten vår. Synes det er kjempevanskelig å skulle ta slike vurderinger.

Jeg var nettopp på ekstra ultralyd pga at sf målet ikke har vokst siden uke 27. Mistenkte også lite fostervann da både jeg og jordmor kjenner babyen utrolig god. Lille snuppa har nok fostervann, ikke mye, men nok. Og er 9% over gjennomsnittet! Så det var nok bare at hun ligger forskjellig :)
Ville fått det sjekket om du er bekymret! Bedre med en gang for mye osv :)

Samme her å d her e mitt 4 svangerskap på 4 år,så magen burde blitt større :) Men,lillegutt e aktiv å allt ser fint ut på ul :)

Hadde nok ringt om dette var første. Men siden magen ikke vokste de siste ukene forrige svangerskap og jeg kjenner liv, så drøyer jeg den. Men godt å vite at andre hadde ringt, da tar jeg kanskje lettere på å ringe om jeg blir litt bekymra :)

Jeg er den som oppfordrer andre til p ringe, men har stor toleranse for å ringe selv, noe som sikkert ikke alltid er bra. Er litt streng med meg selv.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp