Magen står stille...

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Alt er fint med babyen. Han er faktisk regnet til å være over gjennomsnittet og symfysemålet er også høyt. Men selve magen syns jeg har stått stille flere uker... Hadde trodd jeg sku være større i uke 32. Flere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 33 nå, men syns også i perioder magen ikke har vokst, har liksom gått i rykk og napp ;)

Jeg føler heller ikke magen har vokst i det siste jeg heller. Føler meg ikke spesielt større enn for 5-6 uker siden gjerne. Spent på hvordan neste måling er:)

Alt er fint med babyen. Han er faktisk regnet til å være over gjennomsnittet og symfysemålet er også høyt. Men selve magen syns jeg har stått stille flere uker... Hadde trodd jeg sku være større i uke 32. Flere?

Sent from my iPhone using BV Forum
Samme her :)

Sent from my iPad using BV Forum

Samme her. Her hadde også sf-kurven flatet ut siden forrige kontroll, så da er det vel reellt. Synes i grunnen det har gått litt i rykk og napp hele veien.

Utflatet sf mål fra uke 31-33 og fortsatt ingen vektøkning i dette sv.skapet.. veier fortsatt 10 kg mindre enn da jeg ble gravid. ble sendt på ul og fant et vekstavik på -20%.. Hun er med det beregnet til å bli ca 3 kg til termin.. jeg ble veldig bekymret, men på sykehuset mente de at det var genetisk ettersom mannen er sør amrikaner (kjent for små barn) og jeg veide 3100 og var 49 cm.. jeg ble født 2 uker etter termin... ny veksteminering om ei uke til.. :) håper bare ikke aviket er større.. :/

Last edited:
Har også hatt lavere symfysemål den siste måneden-hvorpå ekstra kontroller hos jordmor. Vært innenfor det grønne feltet da..Havnet inn på sykehus av andre årsaker enn babyen, men der de tok en UL for å være på den sikre siden.. Men da sa legen at symfyse mål kan vise litt falske mål, spesielt hvis det er f.eks 2 forskjellige som måler. Så babyen i magen hadde det helt fint og var da ca 2200 og jeg er i uke 34. Men veldig fint at man blir fulgt godt med på dersom magen flater ut!! Og forsetter det så blir man sendt på UL for å dobbeltsjekke det;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp