Magen spretter ut på midten !!!!

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Wow, så sykt. I dag tidlig når jeg skulle reise meg ut av sofaen som jeg lå i, så jeg bare at magen spratt ut på midten i en kul når mage musklene strammet seg .. Det ser helt rart ut ! Skal det være slik????  Jeg har prøvd flere ganger nå, det ser helt rart ut ??! Noen som vet hva årsaken til dette er ?? 

Får sånn selv noen ganger jeg;) Trur kanskje det er bebbisen som ligger sånn til at den lager kulen hehe

Eller kan det være magemusklene som har "delt" seg, og så tyter det inni litt ut på midten? Gjør det hos meg iallefall...ikke pent, men helt normalt har jeg hørt. 

Hmm, jeg vet ikke helt, magen er vertfall myk i midten der som den buler ut, muskler som deler seg faktisk? Raaart... :p 

Det er nok babyn din du kjenner, sikker rompa eller ryggen..

Nå har jeg gjort litt research her !!! Og det er faktisk mage musklene som har delt seg. Og mer forrvirret har jeg blitt !! Noen sier det er helt normalt, mens andre sier man må ha oprasjon etter fødsel for og lukke de tilbake slik de var, fordi noen forblir slik? Synest det er rart jeg aldri har hørt om det dersom det skal vær så ¨normalt¨? Er dette noe som skjer alle under et svangerskap da evt ? Eller bare noen? Skal man ungå noe for å ikke gjøre det verre ?? Gud nå ble jeg bekymra her !..

Jeg mener å ha hørt at magemusklene deler seg for alle , dette for å gi plass og hjelpe barnet... 
Dette setter seg tilbake etter fødselen. 
Om noen må operere for å få de på plass har jeg aldri hørt om men her finnes det kanskje tilfeller som i alt annet som omhandler kroppen vår?  

Ville ikke bekymret meg noe.... Jeg har ikke hatt noen problemer med musklene etter fødselen. 

Fikk litt panikk selv når jeg så det plutselig tøt litt ut på midten og bare ble mer og mer. Men som sagt, helt normalt. For å gi plass til babyen så forsvinner magemusklene litt ut på siden på en måte. Og trekker seg tilbake etter fødsel. Har også hørt at noen trenger operasjon, men det tror jeg er unntakene og ikke regelen. Snakka med fysio angående trening av magemusklene og var vel pga dette man ikke skulle trene de rette magemusklene under graviditeten, men kun de på siden...(eller noe sånt). 

Det tyter litt ut på min mage også, men det er garantert en liten bebis

det er definitivt bare magemusklene :D Tenk deg en mann som har six pack ( eller en dame, for den saks skyld...) så har de alltid musklene "delt på midten" og sånn er våre magemuskler også. Men når vi blir gravide, så "sklir" de ut til hver sin side for å gjøre plass. Dere har kanskje merket at det er litt problematisk og komme seg opp av sofaen? Ikke BARE på grunn av magen, men også fordi musklene ikke er der vi er vant til.... Merkelige saker det her=) Men helt ufarlig!

Jeg har også hørt at det er helt vanlig. Alt på og i magen strekker seg jo, så det er egentlig helt naturlig at musklene gjør det også :) 

Ikke tenk så mye på det du leser på nettet. Der finner du enkelt tilfeller også. Magemusklene skal gå tilbake til sin normale plass, noen må trene de på plass. I ekstreme tilfeller må de kanskje opereres. 

Jeg har vanskeligheter for å komme opp av senga. Ikke bare fordi magen har nådd nye høyder, men også fordi musklene "er litt vanskelige". Slenger meg over på siden, så er alt mye lettere :) 

Ja, dere har rett, det virker logisk.. :) Ble litt bekymra der altså, magen var ikke helt til å kjenne igjen med en kul på midten.. :) Bebbis er ikke SÅ stor at det skal være den heller, jeg kan kanskje skimte hvilken side den befinner seg på, men jeg ser aldri formen på den, dvs jeg kan ikke se hvor hode er kontra bena :p 

Hehe :) ingenting å vere beskymra over, og du trenger nok ingen operasjon!
eg var ho fysio idag og skulle lene meg på sonne tau, det styrker magemusklene, menn det var bare så innmari tungt! sa til Fysioen at det føltes som eg trente magemuskler eg ikkje hadde. da peika ho på magen min som strutta ut i midten.. som en pyramide
ho sa at joda, de ligger her, på sidene.. men du skal ikkje trene de så hardt no. for de deler seg.
også skal en ikkje drive med sit ups og sont eller gå i voldsomme oppåverbakker eller trene hardt osv før 6-8 uker etter fødselen, son at de får tid til å komme tilbake på plass.

Back
Topp