magen og oppi der..

sorciere_

Forumet er livet
VIP
korleis er forma på magen dåka? ikkje størrelsen, men fasongen på magen?

skal prøve å beskrive min så godt eg klara.. Den buler litt ut, men midt på magen er det eit søkk, og i midten av "søkket" har vi navlen som står heilt skrått?
Har invollane mine skifta plass og falt ned osv?

...Og i dusjen i dag så fant eg ut at eg berre måtte kjenne etter om ting er som det skal oppi der.. (går rundt med småangst for å ha nedsunken livmor, blære eller livermorvegg (eller ka det heiter)... og eg kjente noke!! tørte ikkje kjenne så nøye etter i frykt for at eg skal få infeksjon osv osv, men fingeren min møtte på noko! Og no lurer eg på ka ditta e..??

*NOIA*

GripDagen: masse lykke til på 6vekers kontrollen!! :) Ja, har tenkt masse på at eg er utvida... altså.. korleis skal gubben klare å tilfredsstille meg no? og omvendt?:P

men s90: er jo det eg er redd for... :P eller eit eller anna som har sunke :P tenk korleis det blir ved neste fødsel? då synker den sikkert enda meir, og ved tredje barn dekker det utgangen!:P

men er det ingen av dåka sin mage som ser heilt deformert ut?

Det som irriterer meg er at selve bekkenet er breiere.. Men synes å huske fra sist gang at det tok noen uker før det kom helt på plass igjen.. [&:] Nå føler jeg at jeg har skikkelig dame fasong[8D][:o], men nærmer meg jo 30, så er vel egentlig en dame etterhvert[8|]..! Tror jeg er 20 enda[8D]

Hm magen føles i hvertfall helt feil ut i fasong.. kanskje vi skulle legge inn bilder av magene våre?

Når det gjelder inni der.. jeg lurer jo på om noe er nedsunket hos meg da.. Hadde hastekeisersnitt.. så ble jo også sydd i 7 lag der inne...så kan jo være både etter at gutten min lå og stanget mot åpningen ( dsom ikke ville åpne seg) og også etter keisersnittet.

Men så et lite spørsmål: Stoler dere på at fastlegen deres har kompetanse til å se om noe er som det skal etter en fødsel?? (6 ukers kontrollen)Jeg vil helst at en gynekolog gjør det... Så vurderer sterkt å bestille time hos en privat en...

ORIGINAL: Macette

Hm magen føles i hvertfall helt feil ut i fasong.. kanskje vi skulle legge inn bilder av magene våre?

Når det gjelder inni der.. jeg lurer jo på om noe er nedsunket hos meg da.. Hadde hastekeisersnitt.. så ble jo også sydd i 7 lag der inne...så kan jo være både etter at gutten min lå og stanget mot åpningen ( dsom ikke ville åpne seg) og også etter keisersnittet.

Men så et lite spørsmål: Stoler dere på at fastlegen deres har kompetanse til å se om noe er som det skal etter en fødsel?? (6 ukers kontrollen)Jeg vil helst at en gynekolog gjør det... Så vurderer sterkt å bestille time hos en privat en...

Kanskje vi skulle hatt magebilde tråd før og etter :P Sånn siste magebilde med bebisen i magen, og nå[:)]
Jeg stoler ikke helt på fastlegen min til det nei, men så har jeg heller ikke råd til priv. gyn time heller[>:]

Her ser den ut som før jeg ble gravid - bare litt ekstra deig her og der. [8D] Jeg har ikke kjent etter oppi der. Det er.. lettere skummelt. [8|]

Ja til før og etter magebilder. [:D]

Ja før og etterbilder med info om hvor mange uker det er siden vi fødte.

Nope, skal til gyn neste uke..[;)]

Jeg har heller ikke kjent oppi der...:S Men var på kontroll i dag..Hadde full sjekk.. Til og med innvendig ultralyd.. Jeg måtte sy etter fødselen. Alt var heldigvis bra..:)

Men det var en ting jeg hadde lyst til å spørre den som undersøkte meg.. "Har du opplevd noen som allerede har vært gravide igjen, på denne kontrollon.." haha.. Tenk å få innvedig ul, og d hadde vist seg å vært en liten spire der igjen... D hadde vært bra jobba[;)]hihi

Magen min føles også rar på midten med et godt søkk imidten

ORIGINAL: Siren01

Nope, skal til gyn neste uke..[;)]

Godt det ikke bare er meg!! Har tatt kontakt med en privat gynekolog her i byen som også jobber på føden.. så får jeg heller legge ut 1000kr. Er dobbelt verdt det for meg, for fastlegen min er venner med min lillebrors kommende svigerforeldre, og skal være gjest i bryllupet til min lillebror... så har liksom lyst å fortsette å ha et forhold til fastlegen min som går via prating... ikke " han der som kikket opp mellom bena på meg"...[&:]

no skal eg iallefall google navlebrokk!!! for det er virkelig noke som ikkje stemmer her, altså!:P

Forresten så stoler eg ikkje heeilt på fastlegen min.. men eg kjem til å seie kva eg frykter og at ho skal sjå etter alle tegn på at noke har sunke!! :P

Kniiiip jenter, kniiiiip...!
Er utrolig viktig å knipe så muskler og alt går tilbake slik det skal... [:)]

ORIGINAL: Ariana

Kniiiip jenter, kniiiiip...!
Er utrolig viktig å knipe så muskler og alt går tilbake slik det skal... [:)]

Trust me, I do!! Kniper for harde livet i angst for at noke skal vere gale... vurderer å kjøpe meg kuler.. [8|]

vis du tar en sit-up, blir magen din som en pyramide da, sorciere? For da er det bare at musklene ikke har gått helt på plass igjen.. Min mage er nesten som før.. litt slappere bare.. Og helt uten strekkmerker :D (Bare for å skryte over noe, puppene er noe helt annet!)

Ellers kjenner jeg livmorhalsen litt bedre enn før, men d hjelper å gjøre forskjellige bekkenbunnsøvelser :)

Her har e 2 søkk på hver sin side av magen[:'(] samt en solid dose med hengemage. Navelen er på rett plass, oppdaga her en dag at den va blitt utvidet, så nu går det ant å tørke seg skikkelig der uten å få sår av vann som blir liggende igjen[8D]
Venta på innkalling i fra sykehuset. Sku få time hos ho som tok i mot Tobias, sia ho måtte bruke sugekopp så vet ho ka som bei gjort.

ORIGINAL: Salsa82

Jeg skulle egentlig på kontroll etter 12 uker...siden jeg skulle ha hormonspiral.
MEEENN så tenkte jeg at jeg skulle finne ut hvordan tilstanden var "oppi der". Jeg fikk sjokk!!! Det var noe der... som ikke hadde vært der før. Jeg ble jo selvfølgelig livredd for at hele livmoren var på vei ut[&:]

Ringte selvfølgelig lege med en gang og fikk time ganske kjapt.
Det viser seg hvertfall at den ene skjedeveggen har gitt etter under fødselen[&:][&:]
Det er så TYPISK!!!! Jeg får virkelig alt!!!!! JEG NEKTER Å HA DET SÅNN!!!!!!
Dette kan som regel ble bedre med masse kniping, så legen sa jeg skulle knipe mens han kjente etter. "Ja, her var det ikke mye musklatur" sier han.[&:]
Og jeg som kniper og kniper hver dag.

Jeg ble henvist til gyn. for videre utredning. Jeg må nok til fysio for opptrening for knipingen min har tydeligvis ikke hjulpet noen ting.
Hvis ikke dette hjelper blir det operasjon. JIPPI!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Å nei!!! Så utrolig kjipt!! Ønsker deg all lykke til med den der! Håper det går din vei fra nå av da.[;)]

Føler veldig med deg, Salsa!! :(

squakky: eg veit ikkje.. kanskje litt? men vanskelig å seie, sia eg har litt lefsemage etter fødsel:P elles var det temmelig vanskelig å ta situps, faktisk...! [8|]

Du kan jo begynne å trene magen med å stå på alle fire og suge navlen inn mot ryggen. Hvis du skjønner.. Da får du trent bittelitt uten at det går på magemusklene på samme måte, og de kan skli tilbake på plass :)
Det har iallefall jeg gjort frem til nå. Bare forskjellige bekkenbunnsøvelser og "innsuging" av magen..

okei, det skal eg teste!!;) nesten som planken, på ein måte?? :D
Vart heilt skremt av kor svake magemusklane mine er blitt!:P

Viste forresten magen min til pappa og bestemor i går, og dei sa at den såg heilt normal ut:P

Back
Topp