Magen min er liten

S@ra

Elsker forumet
Off, kjenner jeg blir mer og mer urolig for hver dag som går..
Nå er jeg 14 + 3

Det er 3 uker siden jeg så et bankende hjerte på ultralyd.
Og da var magen min større også.. Dette er 3.barnet, kan ikke huske
å ha vært urolig pga akkurat dette før heller.

Men er det ikke sånn at vi gravide skal ta kontakt med sykehuset, ikke legevakta hvis det skulle være noe? Mener å ha fått beskjed om det før.
Har så lyst til å sjekke, men føler det ikke er grunnlag nok. off

På at jeg er gravid? Puppene er fortsatt store og ømme, følsom for lukter og av og til er jeg sulten hele tiden. Om er par uker skal jeg på ord UL, men et par uker er lenge..

sånn føler jeg det oxo, syntes liksom magen var stor for noen uker siden, og nå nesten flat igjen. men tenker det er normalt jeg, jeg er jo kvalm og spiser nesten ikke, så liksom slått meg til ro med det :) alt er nok bra, da du har sett bankende hjerte på UL:)

Dersom magen er stor i de første månedene er nok det kanskje grunnet luft, dette har jeg i hvert fall lest og erfart. Har vært super oppblåst men nå har det begynt å roe seg og magen er "gått ned" igjen. Er 12+3.

Jeg føyer meg til de andre som sier at alt nok er bra, spesielt siden du har symptomer:) Og ikke uvanlig at magen blir litt mindre når man blir mindre oppblåst heller. Jeg syntes jeg hadde lagt på meg mer over magen etter 9 uker enn nå ved 12, men så et bankende hjerte på ultralyd forrige helg. Dessuten - for de som fulgte med på Skal Vi Danse i høst så kunne man se en danser der som hadde nesten helt flat mage og hun var noe sånt som 18-20 uker(!) Så ikke alle har stor mage tidlig:)

Med min første var jeg oppblåst frem til uke 13, men så plutselig ble magen helt flat igjen. Babyen er jo ikke så stor enda, ikke mer enn noen cm bare. Så den tar jo ikke store plassen.
Jeg fikk ikke mage før i uke 22 sist, var flat som en pannekake frem til da og da poppet den frem!!

Tror ikke du skal bekymre deg pga størrelsen på magen. Som de andre sier her, babyen og livmoren tar jo fortsatt ikke så veldig stor plass. Og frem til nå har jo magen vært stor hovedsakelig pga tarmer ol som har blitt dyttet oppover, og som fylles opp på grunn av sakte fordøyelse og luft. Jeg hadde også større mage for noen uker tilbake, enn hva jeg har nå. Dersom du er bekymret, kan du jo ta kontakt med lege eller jordmor og få de til å lytte etter fosterlyd.

Jeg også må nok bare føye meg til de andre som sier at alt er sikkert bra. Vi blir ikke like store. Venninna mi fikk nr 2 for 2 uker siden, og hun var mye større med nr1 enn hun var nå. På slutten så hun ut som hun bare var halvveis! Så det stemmer ikke alltid at magen kommer tidligere, og at den blir større med nr2 enn med nr1.
Nå skal jo du ha nr3.. Men det er nok sånn med nr3 også. Hvert svangerskap er forskjellig. Men om du ikke klarer å legge fra deg bekymringen, er det best å sjekke det ut. Man skal lytte til kroppen sin. Og om alt er bra, så er det jo dumt å bruke energi på å være bekymret. Så ta deg en sjekk du. ;)

Jeg har heller ikke fått noe mage enda, og ifølge legen er jeg 14 uker i morgen. Er bare oppblåst, men ikke like mye som for noen uker siden. Alt er nok bra, men skjønner at du blir usikker, vært det innimellom jeg også siden det ser ut til å ta litt tid før magen kommer denne gangen. Husker ikke når den kom sist heller, men hadde iallefall kommet noe mage før ordinær ul. Nå skal ikke jeg på ul før 10.januar da, så er fortsatt tid.

Back
Topp