Magen har sunket ned

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Fra dere som har gjort dette før... :angelic: Har fått noen kommentarer om at magen min har sunket ned, den første fikk jeg allerede for en ukes tid/halvannen siden. Har også begynt å kjenne på stikking og iling nedentil og nedover lår og lyske. Merker selv at magen føles lavere også, og hvis jeg kjenner rett (med forbehold om at jeg absolutt kan kjenne feil) kjenner jeg at kanten på livmor sitter lavere. Jordmortime imorgen og skal selvsagt høre hva hun har å si, men: hvor lenge før fødsel synker magen? Trodde det var et tegn på at ting begynte å nærme seg, men syns det var tidlig allerede i uke 30 eller så (uke 31+5 idag) :p

Fra dere som har gjort dette før... :angelic: Har fått noen kommentarer om at magen min har sunket ned, den første fikk jeg allerede for en ukes tid/halvannen siden. Har også begynt å kjenne på stikking og iling nedentil og nedover lår og lyske. Merker selv at magen føles lavere også, og hvis jeg kjenner rett (med forbehold om at jeg absolutt kan kjenne feil) kjenner jeg at kanten på livmor sitter lavere. Jordmortime imorgen og skal selvsagt høre hva hun har å si, men: hvor lenge før fødsel synker magen? Trodde det var et tegn på at ting begynte å nærme seg, men syns det var tidlig allerede i uke 30 eller så (uke 31+5 idag) :p
Sist gang merket jeg ikke noe til at magen sank ned. :p Følte lillegutt lå langt oppe hele tiden, spente i ribbeina og gjorde det vanskelig for meg å puste. Stikkninger og iling nedover lysken og låret hadde jeg fra jeg var rundt 20 uker på vei men lillegutt, d gjorde utrolig vondt. :nailbiting:

Hvis babyen har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet er det ikke uvanlig at magen synker. Så det er nok ikke det sikreste tegnet på at fødsel nærmer seg nei. Det kan skje lenge før eller rett før eller ikke i det hele tatt. Du får høre med jordmor om hun ville sjekke leie da vet du, hadde sukkert vært fint å vite om baby lå med hodet ned og festet allerede, så slipper du bekymre deg for setefødsel eller tverrleie :)

Min sank tidlig sist, allerede rundt uke 30. Den ble aldri spesielt høy, og blir nok ikke det den gangen her heller. Lillegutt har nå i uke 29 lagt seg med hodet ned og stanger nedover i tide og utide :P Deilig å slippe press på ribbena og sire oppstøt! Jeg er ikke så veldig høy, så litt snodig at jeg klarer å bære så lavt.

Jordmor sa til meg at det var så enkelt som tyngdekraft, så når magen ble tung nok så sank den :)

Babyen har nok lagt seg lengre ned i bekkenet :-) leste i en gravidapp at det var vanlig på denne tiden, også vanlig om det skjer senere :-) her er magen høy nå, kontant mett og tungt å puste. Han ligger i seteleie enda, så håper han snur seg og kommer seg litt ned i bekkenet snart.

Hun ligger fortsatt med hodet ned :)Symfysemålet var økt fint siden sist, og alt så bare bra ut, så tok det ikke opp med jordmor :pFortalte henne at jeg har kjent svake mensmurring i korsrygg og mage de siste dagene, og det var helt naturlig og bra sa hun. Hun sa også så fint at det nå bare var 5 uker til jeg var som å regne "til termin" så modning var helt greit og jeg bare :wacky::nailbiting::eek::excited001:dance018

Som jeg gleder meg til å hilse på vesla!!!:Heartpink

Back
Topp