Magen har krympa!

Agent Orange

Flørter med forumet
Noen andre som opplever at magen har krympa?
Omtrent på dagen 14 uker "poppa" magen skikkelig ut, var hard å ta på og jeg måtte til og med ta i bruk mammabuksene. Én uke senere, altså 15+0 forsvant magen helt igjen og føler nå at jeg har mindre magen enn før jeg ble gravid.. Noen andre som har hatt det sånt?
Har selvfølgelig googlet litt og dette er visstnok et vanlig fenomen, men det er uansett veldig fascinerende. Noen steder står det at det er pga oppblåst mage (følte meg ikke oppblåst den uka, men!) og andre steder står det at det er pga endret stilling på fosteret. Hva vet jeg!

Last edited:
Akkurat sånn er det her også. Hadde ordentlig babykul for 2-3 uker siden, og den var umulig å skjule. Men nå ser jeg bare litt lubben ut :/

På morningen har jeg sikkelig digg flat mage, mm blæra er stappfull for da har jeg typisk babykul. Men på kvelden ser det ut som jeg har gjømt en fotball under genseren, selv om jeg ikke er så full av luft :p noen dager er den større. Andre dager mindre.

Jeg føler at magen har krympa enkelte dager jeg også..;P Men det har sikkert litt med hvor mye man har vært på do og hva man har spist og sånn:P

Hehe, sånn har det vært her også! Det har vært dager jeg har sett skikkelig gravid ut, mens andre dager har jeg bare sett tjukk ut! Men jeg tror det har noe med hvor oppblpst man er. I starten var det jo egentlig ingen grunn til at jeg skulle ha mage, men var nok veldig oppblåst, mens nå har magen faktisk begynt å komme, og oppblåstheten har begynt å minke...det kan jo være, hvis det gir noen mening? ;)

Her forsvant også magen en stund. På 16 uker så var den mindre enn når jeg var 11 uker.

Nå føler jeg at det er mage igjen - 17+4

Godt å høre at flere har det slik! Jeg fikk plutselig
Litt "slappere" mage i går (16+5),og ble litt bekymret..
Men da er det nok normalt:)

Takk for svar, alle sammen, og beklager superseint svar! Godt at andre har det på samme måten.
Det er visst ikke noen tvil at de der magene øker og minker i størrelse med jevne mellomrom, så da er det vel helt normalt da :) Hadde bare vært kjekt om en faktisk så gravid ut, og ikke lubben-med-slapp-magemuskulatur ;) Jaja, det kommer nok tidsnok!

Lykke til videre, folkens! :)

Back
Topp