Magen forsvunnet...

Lotty

Glad i forumet
Er 18 uker på vei,og magen har den siste uken blitt mindre. Tidlig i svangerskapet var jeg veldig oppblåst, noe som forsvant rundt uke 11-12. Da var livmoren ca mellom skambenet og navlen,og magen var fortsatt "gravid". Nå ser jeg ikke gravid ut, og kjenner kun livmoren når jeg ligger på ryggen (rett under navlen). Har gått opp 2 kg. På samme tidspunkt under mitt første svangerskap hadde jeg gått opp 8 kg.

Jeg har de to siste ukene kjent liv daglig. Bortsett fra det så føler jeg meg ikke gravid, og ømme (store) pupper er vel det eneste symptomet.

Andre som har opplevd at magen har "forsvunnet"?

Både ja og nei, jeg føler kulen når jeg ligger i sengen blir større men, er ikke like oppblåst så jeg får faktisk på meg mine vanlige bukser nå :) er 16+3:rolleyes:

Ja, jeg hadde det samme problemet og bekymret meg enormt. Men alt var ok på OUL, og det er mye aktivitet i magen om dagen så nå prøver jeg å slappe av :) jeg tror det var overgangen fra super-oppblåst til vanlig mage som gjorde at jeg følte at magen plutselig forsvant. Ikke en god følelse! Kanskje du har bakovervendt livmor i tillegg? Da blir jo forskjellen desto større mellom gassmage og reell gravidmagen :)

Jeg er i akkurat samme situasjon. Har vært veldig oppblåst fram til nå, men kommet meg på toalettet noen ganger den sist uka og ordentlig i gang med trening, så antar at det er derfor den har blitt mindre. Kjenner liv daglig også, så roer meg med det. Babyen forsvinner jo ikke bare sånn over natten heller, eller blir mindre, så antar at det er helt normalt at magen varierer litt i strl alt etter hvor oppblåst og hvor babyen ligger :)

Ja, jeg hadde det samme problemet og bekymret meg enormt. Men alt var ok på OUL, og det er mye aktivitet i magen om dagen så nå prøver jeg å slappe av :) jeg tror det var overgangen fra super-oppblåst til vanlig mage som gjorde at jeg følte at magen plutselig forsvant. Ikke en god følelse! Kanskje du har bakovervendt livmor i tillegg? Da blir jo forskjellen desto større mellom gassmage og reell gravidmagen :)

Nei har ikke bakovervendt livmor. Har vært på flere UL der alt er ok (grunnet blødninger). Kjenner jo bevegelse, men hvor har magen blitt av...? :-p Håper bare jeg ikke lekker fostervann, men det hadde jeg vel merket.

Jeg er i akkurat samme situasjon. Har vært veldig oppblåst fram til nå, men kommet meg på toalettet noen ganger den sist uka og ordentlig i gang med trening, så antar at det er derfor den har blitt mindre. Kjenner liv daglig også, så roer meg med det. Babyen forsvinner jo ikke bare sånn over natten heller, eller blir mindre, så antar at det er helt normalt at magen varierer litt i strl alt etter hvor oppblåst og hvor babyen ligger :)
Kom igang med trening igjen forrige uke, så kan jo være noe der. Den forsvinner nok ikke nei ;-p men synes det var så rart å gå fra svær til "vanlig" . Kan bruke buksene mine igjen :-p

Back
Topp