Magen flyttar seg oppover?

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Eg hadde litt ekstra på magen før eg blei gravid. Denne "magen" har vert der heile tida under svangerskapet. Og eg har følt at ungen har låge der nede, altså langt nede i magen. I natt, vakna eg av ein fæl kvalme og har vert uggen i heile dag (veit ikkje om det har med svangerskapet å gjere). Når eg stod opp verka magen plutsleg høgre oppe, og at den ekstra magen eg hadde der eg følte den vetle låg i går ikkje lenger blei belasta.. Veit ikkje heilt korleis eg skal forklara det. Men noken som kjenne seg igjen og veit om det er normalt i løp av tida? Takkar for svar :) :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vet ikke, men min mage har en tendens til å være "skjev" hvis jeg våkner og har sovet på siden en stund. Da har babyen "falt" ned på siden, og hvis jeg da legger meg på rygg så har jeg en kul på venstre side. Ser helt snålt ut.
Og ved kraftige kynnere presses hele magen heeeelt ned, så er magen min hard og stram, men oppe er den flat og nede en avlang ball, ser nesten ut som en amerikansk fotball :p

Men, jeg er ikke kvalm eller uggen mens dette skjer da.. Så kan jo være noe helt annet med deg.
Hvordan er formen ellers? Noe spesielt som har skjedd? Kjenner du de vanlige bevegelsene? Du kan jo ringe føden og spørre dem om de vet hva det er?

Vet ikke, men min mage har en tendens til å være "skjev" hvis jeg våkner og har sovet på siden en stund. Da har babyen "falt" ned på siden, og hvis jeg da legger meg på rygg så har jeg en kul på venstre side. Ser helt snålt ut.
Og ved kraftige kynnere presses hele magen heeeelt ned, så er magen min hard og stram, men oppe er den flat og nede en avlang ball, ser nesten ut som en amerikansk fotball :p

Men, jeg er ikke kvalm eller uggen mens dette skjer da.. Så kan jo være noe helt annet med deg.
Hvordan er formen ellers? Noe spesielt som har skjedd? Kjenner du de vanlige bevegelsene? Du kan jo ringe føden og spørre dem om de vet hva det er?

Skjønnar kva du meinar, men eg får ikkje skjeiv mage. Berre veldig hard og plutslig lenger oppe :)

Nei av meg har eg nesten ikkje kjent bevegelsar i det heile. Men det er ikkje noke mindre enn andre dagar idag, fortsatt lite men ikkje mindre.
Eg er jo førstegangs, så veit jo liksom ikkje heilt kva eg skal kjenne etter og korleis magen forandrar seg med vekene.
Eg kjenner god forskjell fra i går og idag. Heile magen har flytta seg oppover. Men kanskje eg skal ringe å høyre som du seier.
Kan det vere som du seier men at eg blir kvalm/uggen av det?
Takk igjen for svar :)

Formen er forresten heilt grei. Sliten. Men ingenting spesielt. Går på kur for UVI. Ferdig med den snart.
Ikkje noko spesielt som har skjedd. Men blir veldig lett bekymra :)

Man blir lett bekymra. Gjør jeg også det. Og det skal vi jo bli ;)
Er gratis og beroligende å ta en tlf for mye enn en for lite :) Sannsynligvis er det ikke noe gale, men man vet jo aldri. da er fagfolk greie å ha!
Hold oss oppdatert da :)

Jeg leste at man kan bli kvalm/uvel i perioder når magen/livmoren vokster raskt. Så det kan jo være at den vokser, eller at babyen har lagt seg annerledes og klemmer på uvante steder. Uansett greit å ringe om du er bekymra selvfølgelig :) bedre med en gang for mye!

Ja det kan hende. Det hørtes jo litt ut som det :) tar en tlf om eg føler det er like ubehagelig i morgon. :) Skulle kjøpt meg ei bok om graviditet og mulige "symptom" ol. El. :)

Husker litt tidligere i svangerskapet at jeg ble litt uvell når jeg lå på siden og magen "flyttet" seg. Så jeg kunne omtrent ikke ligge på siden. Men om du går på antibiotika mot uvi så blir du vell gjerne kvalm av den?

Jeg opplever også at høyden på magen varierer. Når han ligger seg på tvers, så er den lavere. Når han legger seg med hodet eller setet ned, så står magenye høyere, noen få cm nedenfor der ribbena møtes i midten. Kan da bli kvalm og uvel, spesielt når jeg ligger. Så tenker at det er press på magesekken :) Har ikke noe sure oppstøt eller halsbrann, men mange er plaget med det... I så fall kan man prøve Gaviscon :-)

Kan jo bli kvalm og uvel, og få vondt når man har uvi. Og går på behandling for det. Ville tatt en telefon til lege eller jordmor.

Hender at jeg føler meg litt kvalm og uvel, særlig når jeg ligger. Kjenner det sprenger på flere steder i magen.
Får ofte harde kynnere som kan være litt ubehagelige, sånn at jeg må sette meg ned.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Husker litt tidligere i svangerskapet at jeg ble litt uvell når jeg lå på siden og magen "flyttet" seg. Så jeg kunne omtrent ikke ligge på siden. Men om du går på antibiotika mot uvi så blir du vell gjerne kvalm av den?
Da kan det vere det her også :) merkar vertfall stor forandring..
Eg har ikkje pleidd og blitt det. Har hatt 4 kurar i dette svangerskapet.

Jeg opplever også at høyden på magen varierer. Når han ligger seg på tvers, så er den lavere. Når han legger seg med hodet eller setet ned, så står magenye høyere, noen få cm nedenfor der ribbena møtes i midten. Kan da bli kvalm og uvel, spesielt når jeg ligger. Så tenker at det er press på magesekken :) Har ikke noe sure oppstøt eller halsbrann, men mange er plaget med det... I så fall kan man prøve Gaviscon :-)
Høyrdes ganske likt ut, på ein måte. Godt å høyre at det nok berre er eg som ikkje veit korleis magen "fungerar". Kan høyres likt ut vertfall :) Takk for tips ang. Gaviscon :)

Kan jo bli kvalm og uvel, og få vondt når man har uvi. Og går på behandling for det. Ville tatt en telefon til lege eller jordmor.

Hender at jeg føler meg litt kvalm og uvel, særlig når jeg ligger. Kjenner det sprenger på flere steder i magen.
Får ofte harde kynnere som kan være litt ubehagelige, sånn at jeg må sette meg ned.

Det kan ein, men har balt med uvi sidan eg var lita og har ikkje opplevd det sånn. Heller ikkje no i graviditeten. Men skal aldri sei aldri :)

Eg veit heller ikkje kva ein ser i "kynnara"? Korleis merkar ein det?

Kynnere kan være forskjellige fra person til person. På meg så kjenner jeg magen strammer seg kraftig i sammen og blir helt hard. Kan føles som om magen flytter seg oppover på en måte. Så kan jo være det du kjenner?

I natt var jeg også kvalm og uggen, og føler at ungen har kommet lengre opp. Har også slitt med sure oppstøt i dag, så det er vel en sammenheng med at livmora har kommet oppover, og at presset på magesekk øker.

Kynnere kan være forskjellige fra person til person. På meg så kjenner jeg magen strammer seg kraftig i sammen og blir helt hard. Kan føles som om magen flytter seg oppover på en måte. Så kan jo være det du kjenner?

Ja det kan faktisk hende :) men idag er magen litt bedre, altså ikkje fult så "oppblåst" :)

I natt var jeg også kvalm og uggen, og føler at ungen har kommet lengre opp. Har også slitt med sure oppstøt i dag, så det er vel en sammenheng med at livmora har kommet oppover, og at presset på magesekk øker.
Du har nok heilt rett. Og det høyres ut som det kan vere det samme som skjedde med meg. Men idag er magen roligere :) og ikkje fult så hard. Er nok med at ungen er aktiv og snur på seg. :)

Back
Topp