Magen er skeiv, hva kan det bety?

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
M

Maanda

Guest
Jeg er 14 uker idag, og våknet til en skeiv mage. Den har vært sånn den siste uka, da magen har poppa ut. Magen er nesten kun på venstre siden, en hard klump. Mens på høyre siden kjenner jeg ingenting.

Er dette "skummelt"?

Til opplysning har gynekologen sagt at jeg har venstrevent livmor,og det kan jo ha en betynding her. Uansett lurer jeg på om andre har hatt det?

Legger ved link til bildet, da det ikke funker å laste inn.
http://img717.imageshack.us/img717/4797/140gd.jpg

Hvis gynekologen sier du har venstrevendt livmor, så er dette mest sannsynlig årsaken til at magen er skjeiv ja.

Magen min var alltid hard og til en eller annen side hver eneste gang jeg våknet.. Og det var ingenting galt med meg;)

Nå fikk ikke jeg mage før i uke 17/18, men det hendte den var skeiv også i løpet av svangerskapet. Det hadde litt med hvordan babyen lå.
Men i ditt tilfelle så er jo babyen veldig liten enda, så jeg vil tippe den venstrevendte livmora er grunnen til at magen din er sånn. 
Meeen, jeg er ikke gynekolog da!

FrittFram skrev:
Da blir nok barnet homofilt.

Hahaha....xD

FrittFram skrev:

Hahaha, var akkurat det jeg skulle skrive:-)

glamaria skrev:
FrittFram skrev:

Ja, for det har mye med magen å gjøre--
Litt smålei useriøse svar her inne.

Maanda skrev:
glamaria skrev:
FrittFram skrev:

her er et ganske seriøst svar: 
livmor ligger på venstreside hos deg, dermed vil magen også starte å vokse på venstre side... 
min mage vokste midt på men jeg hadde ikke venstreovervendt livmor.
helt ufarlig... :)

Maanda skrev:
glamaria skrev:
FrittFram skrev:

Ja,det er farlig å tøyse og tulle gitt...

Frk.VilliTrusa skrev:
Maanda skrev:
glamaria skrev:
FrittFram skrev:

Ja,det er farlig å tøyse og tulle gitt...

Det er heller ikke farlig å la vær noen ganger.. Skjønner det er irriterende hvis en er ute etter seriøse svar. Lag heller din egen tulletråd, så kan du kose deg!

det er normalt. magen min var aldri helt rett nesten :)

magen min var også skeiv! Var ikke noe farlig det i allefall :) er du bekymret, så spør du jordmor neste gang du er der, eller tar en telefon! :)

Siden du har venstrevendt livmor så er jo det naturlig. Senere så vil jo også magen kunne være skeiv med tanke på hvor babyen ligger. Ei jeg jobber med hadde mage bare på ene siden i første halvdel av svangerskapet. Da hun kom på ul sa jm med en gang, at inni der er det mer enn en.......og det stemte det! :) Men det kan jo også være med formen og størrelsen på magen å gjøre det da! ;p

Mirus skrev:
Siden du har venstrevendt livmor så er jo det naturlig. Senere så vil jo også magen kunne være skeiv med tanke på hvor babyen ligger. Ei jeg jobber med hadde mage bare på ene siden i første halvdel av svangerskapet. Da hun kom på ul sa jm med en gang, at inni der er det mer enn en.......og det stemte det! :) Men det kan jo også være med formen og størrelsen på magen å gjøre det da! ;p

HAr vært på tidlig UL, så vet det kun er en inni der :) heheh :P

Nå har jeg aldri gått gravid,
Men selv har jeg bakovervendt livmor og det vil vist nok si at når jeg blir gravid vil magen min komme sent pga livmoren vil bruke lenger tid på å rette seg opp og utover. 

Så er nok sannsynlig at det har med at livmoren din er venstreliggende. 
Men føler du det plager deg og gir deg uro hadde jeg bare gått opp på helsestasjonen og spurt de der eller fått en time hos jordmor så kan hun kjenne på magen og sikkert forteller deg at alt er i skjønneste orden . 

Back
Topp