Magen er konstant hard å ta på

Freia97

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Hei!

Jeg er i uke 39+0. Natt til onsdag hadde jeg skikkelige vonde smertetak gjennom hele natten. Det roet seg på morningen, men gjennom hele gårsdagen var magen langt mer hard å ta på enn vanlig. Spesielt øverste del av magen føles konstant hard ut når jeg tar på den.

I natt hadde jeg ikke smerter, men veldig sterke kynnere. Det var så ubehagelig, og kjentes ut som at baby sin rumpe ble presset opp i ribbeina selv om hodet er langt nedi bekkenet.

Er det vanlig at magen kan føles så hard ut konstant over lenger tid? Har ikke reagert på mindre bevegelse hos baby. Skal følge ekstra godt med på bevegelsene idag, og hvis jeg har noe bekymring knyttet til det drar jeg selvfølgelig inn for å få det sjekket.
 
Mulig babyen ligger med ryggen ut? Da forblir min mage hard også, og tror kynnnerne noen ganger presser henne inn i en posisjon hvor kroppen forblir liggende ut mot mageveggen, slik at det føles som om kynneren ikke har stoppet helt, og magen forblir hard. Det har blitt mer tydelig for meg nå etter uke 40, men har en relativt stor baby. Hun var 3,4kg. på estimatet 37+6.
 
Back
Topp