Magemuskler

Merri24

Gift med forumet
Leser litt om magemuskler på nettet, og ser at dersom de har sklidd fra hverandre så går det ikke an å trene dem sammen igjen.. Det må opereres.. Noen som har erfaringer med dette?

hæ?hva mener du med sklidd fra hverandre?magemusklene deler seg og trekker seg til hver sin side under graviditeten,men etter 8-10 uker etter fødselen kan du begynne å trene de igjen.Hvis du begynner for tidlig,kan du ødelegge sånn at de ikke kommer helt tilbake igjen og det eneste som hjelper,er å bli gravid igjen[;)]

når jeg strammer magen på en spesiell måte så kan jeg kjenne at de er helt delt, over 1 år etter fødsel.

pr dags dato har jeg fortsatt ikke blitt støl i magemusklene etter jeg gikk gravud, og jeg har trenet de mye! før ble jeg støl av myyye mindre!

Er det veldig stor avstand må det helt sikkert opereres, men det er vel litt uenighet når det er mindre. 6 mnd etter fødselen hadde jeg fremdeles 3 cm avstand mellom magemusklene, og fikk litt panikk.[8D] Begynte å trene litt da, har ikke vært veldig flink, men har gjort litt øvelser 3-4 ganger i uken kanskje. Nå etter 13 mnd er magemusklene mine lukket igjen.[:D][:D]

Du er sikkert klar over at det i såfall er viktig å trene riktig? Og at situps gjør det verre, og gir mer utstående mage?

Back
Topp