Magemuskler som skilles?

Mamamai

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er førstegangsfødende, termin 5.april, dvs om få dager er jeg 20 uker. I det siste får jeg smerter i magen (musklene) hvis jeg vrir overkroppen eller når jeg står opp om morgenen. Er dette musklene som begynner å skli fra hverandre? Andre som opplever dette? Magen er ikke veldig stor enda, men en liten kul kan en se..

Kan ikke huske dette fra sist... Men hadde muskelkramper etter fødselen og da kjente jeg tydelig at magemusklene samlet seg.
Om de har begynt å skille seg vil magen din bli spiss når du prøver å reise deg fra liggende stilling.
Magesmerter skal man være litt ops på da dette kan være symptomer på flere sv.sykdommer.

Men derimot en ting som er veldig normalt å ha er muskelkramper/senestrekk etc. Det er vont! :)

Hei!
Jeg er førstegangsfødende, termin 5.april, dvs om få dager er jeg 20 uker. I det siste får jeg smerter i magen (musklene) hvis jeg vrir overkroppen eller når jeg står opp om morgenen. Er dette musklene som begynner å skli fra hverandre? Andre som opplever dette? Magen er ikke veldig stor enda, men en liten kul kan en se..

Sliter med samme problemet men er 5 uker lengre enn deg. Var hos legen forrige uke og da hun at de akkurat var i ferd med å skille seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

oki! takk for tilbakemeldinger! får være litt forsiktig med bråe bevegelser tenker jeg :)

oki! takk for tilbakemeldinger! får være litt forsiktig med bråe bevegelser tenker jeg :)

Om du får vont når du tar bråe bevegelser er det nok ligamentene som livmoren "henger" i som blir strekt. Det er SYKT vont, husker det fra forje svangerskap at jeg hadde det leeenge og det var veldig vont. Fikk vont av å røyse meg for fort, nyse etc. Denne gangen har jeg ikke hatt det en eneste gang :)

Husker også at jeg hadde menssmerter de første 3-4 mnd KONSTANT og de var vonde. Det har jeg heller ikke denne gang :)

Back
Topp