Magemusklene strammer seg ved aktivitet

sukkerspinn93

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg opplever at magemusklene strammer seg når jeg er i bevegelse. Noen dager er det verre enn andre. I dag har jeg fri og hver gang jeg reiser meg fra sofaen å går, så strammer magen seg skikkelig. Den blir steinhard der magemusklene er, men er myk mellom de (der de deler seg). Dette kan var konstant mens jeg er i bevegelse/oppe å går. Har litt murringer nederst i magen noen ganger, men ikke mye og heller ikke regelmessig.

Jeg har også kynnerne, men de syns jeg ikke minner om dette, så kan ikkje forestille meg at det er kynnere som kommer. Kynnerne er vondere, og tar nesten pusten fra meg, samt de går over etter 20-30 sek. De kommer uavhengig av aktivitet eller avslapping.

Er det noen som opplever det samme? Har dere drøftet dette med jordmor og fått noen svar ifht hva som skjer og hvorfor. Jordmoren min har fri i dag, og legen min har dessverre for lite kunnskap rundt dette.

Det høres ut som kynnere, kynnere skal ifølge min jordmor ikke være vonde, ubehagelig ja, men ikke vonde. Kan også være modningsrier, kan komme leeeeenge før fødsel. Er du bekymret kan du ringe legevakt eller føden :Heartbigred

Det høres ut som kynnere, kynnere skal ifølge min jordmor ikke være vonde, ubehagelig ja, men ikke vonde. Kan også være modningsrier, kan komme leeeeenge før fødsel. Er du bekymret kan du ringe legevakt eller føden :Heartbigred
Takk for svar <3
jeg er enig i at det kan høres ut som kynnere, men dette oppleves veldig forskjellige ifht til de kynnerne jeg har hatt siden uke 17-18. Finner lite om lignende om jeg googler. Kanskje lurest å ta en telefon til legen.

Back
Topp