Magemål og størrelse på baby

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei!
Lurer på om noen av dere har erfaring med sammenheng mellom størrelsen på magen, og størrelse på babyen? Jeg har plutselig fått så mye mage (28+2 nå, magen kom for ei god uke siden),og er redd babyen skal bli så stor! De to andre var 3515 og 3550 noen dager over termin. Skal ta dette med jordmor på kontroll om 14 dager også altså, er mest nysgjerrig nå ;)

Jeg har erfaring med det..!
Jeg har aldri hatt spesielt stor mage..
Mine to første var ca 4kg hver..
Da jeg skulle ha nr 3 hadde jeg såpass liten mage, og lå helt i nedre skiktet av skalaen, at jordmor sa «du får nok ikke noen 4’kilos denne gangen..» Jeg var bekymret for at jeg skulle få en veldig liten baby..
Men ut kom han, og var 5kg ;)

Jeg har alltid hatt stooor mage - 3280 og 3290 har barna vært ;) husk også at det er forskjell på symfysemål og mage.. symfysemålet mitt har vært mindre enn magemålet skulle tilsi ;)

Er selv stressa da baby vistnok er 12 % over gjennomsnitt etter måling på 3D ul .. så de følger med om jeg får noe hopp på sf grafen, eller om lille kjennes stor ut (noe jordmor ikke mener foreløpig)

Ikke så veldig mye erfaring.
Hadde liten mage sist, eller den var stor fra uke 25-30 så begynte den å bli mindre. Symfysemålene var heilt nede på skalaen, og ungen hadde et avvik på -7 i uke 28. Tenkte ikke noe mer over det- blei tatt med hs i uke 36, ut kom en liten gutt på 1920g. er vell forskjell på hvordan vi bærer disse små inni magen.
jeg har liten mage nå og, iforhold til at det bare er 1,5 år siden jeg fødte sist.
Ligger liiitt på - siden. Men ikke mye. Men det kan godt vær at denne babyen er stor når han kommer ;)

15817590455552733717613285273445.jpg Symfysemålet er så "normalt" som det kan være :happy: Så håper det betyr at han ikke blir så stor likevel. @68Fastback haha, ja der ser man o_O

Synes dog ikke du ser veldig stor ut, ut ifra det treningsbilde du la ut? Husk at det er normalt å få større og større mage for hvert barn også ;)

Symfysemålet er så "normalt" som det kan være :happy: Så håper det betyr at han ikke blir så stor likevel. @68Fastback haha, ja der ser man o_O

jeg har ligget høyt på de målene med alle - uten å få store barn tidligere :)

Ved sist svangerskap fikk jeg beskjed hele veien om at symfysen var under gjennomsnittet, men at baby lå litt over gjennomsnittet :-)

Eg fekk heile tida høre at eg hadde liten mage sist, men baby var over 4 kg...så det kjem heilt ann på korleis baby ligg i magen. No føler eg meg som ein elefant og eg har fortsatt 11 veker att ;)

Jeg er ganske stor i magen, ser egentlig fødeklar ut :joyful: Dette er barn nr 3 så det spiller gjerne inn ifølge legen
Ligger også litt over skalaen, får nok en 4 kg baby denne gangen, var det jm sa til meg :bored:
Gikk 1 uke over med nr 2, hun var 3980. Første kom til termin og var 3720..

Jeg har stor mage ser jeg på den grafen på gravidkortet. Ligger ytterst i gråsonen.. men jordmor sa at det indikerer ikke noe på størrelsen på barnet.
En venninne hadde svært liten mage, og på den grafen lå hun under og var til ekstra kontroller. Og ut kom en svær gutt, 4,3 kg.

Last edited:
Jeg hadde stort SF-mål med de to første og de var små til å komme på overtid begge to. Med tredjemann lå SF-målet rett under snittet og ungen var den største av mine og kom tidligst.

Back
Topp