Mageleie?

BabyMama

Glad i forumet
Vet at ryggleie er det som anbefales når babyen sover og at mageleie kan øke risiko for krybbedød. Men hva når den lille magen kniper og lillegull hylskriker av full hals er ofte det eneste som hjelper at Marylin for ligge litt på magen, og slik sovner hun gjerne og blir liggende i noen timer. Prøver jeg å snu henne over på ryggen etter at hun har sovnet våkner hun som regel og skriker like mye som før... Gode råd for hva som ellers kan hjelpe? Vil ikke at denne magesovingen skal bli en vane hun etter hvert foretrekker...  

Jeg lot othilie sove en og anna gangen på maven (ved f.eks. mageknip) da på dagen. Fulgte bare bedre med hun.

jeg har helt angst for krybbedød og hadde ikke tørt å legge henne på magen.iallefall ikke for natten[8|]vet at det kan være frustrerende men kansje du kan legge henne på siden?det anbefales jo ikke det heller men da har di frierer luftvegner og kan krype seg mer i sammen ved mageknip!

jeg bruker foresten minifom mot mageknip og syns det har hjulpet en del....noe av luften kommer iallefall ut.stakkars små[:(]

Hadde bare turt under oppsyn på dagtid...
Minifom er ikke så bra her i gården, men har fått tips ved å prøve malt som fås kjøpt på dagligvare. Må blandes i flaskemelk da...

ORIGINAL: Flori

Vil ikke akkurat gi deg noe råd her. Men største gutten min hadde kolikk, så han sov faktisk på magen. Han ville ikke slå seg til ro på ryggen. 

Ja, det vil vel i de fleste tilfeller gå bra, vil jeg tro. Mageleie har vel blitt praktisert lenge før krybbedød var allment kjent. Får bare prøve å følge ekstra godt med og forsøke å få bukt med mageknipet først og fremst...

ORIGINAL: Irene30

Hadde bare turt under oppsyn på dagtid...
Minifom er ikke så bra her i gården, men har fått tips ved å prøve malt som fås kjøpt på dagligvare. Må blandes i flaskemelk da...

jeg gir malt også....føler hun raper bedre og det kommer mer i bleia[:D]

Jeg skal gi mme og malt ved kveldsmåltidet i kveld... Får krysse fingrene for at han raper bra og at bleien blir velfylt! Han har ikke fått ut noe siden kl 16 i går ettermiddag......

ORIGINAL: Irene30

Jeg skal gi mme og malt ved kveldsmåltidet i kveld... Får krysse fingrene for at han raper bra og at bleien blir velfylt! Han har ikke fått ut noe siden kl 16 i går ettermiddag......

stakkars liten...di kan jo få hard mage av mme også.jeg ble anbefalt å starte med en halv t-skje...virka lite så jeg økte til en liten t-skje.tre måltider om dagen...da ble det mer gang på sakene...men det har variert også.ikke lett å forstå seg på.[8|]

Har ikke brukt mme som tillegg siden St.hans kvelden.. og det har også vært eneste gangen. Satser på at det går bra...[8|]

har henne liggende litt på magen av og til..
litt når vi skifter bleie...
og ellers litt nå og da...men bare når vi holder ett øye med henne

ORIGINAL: Anita20

ORIGINAL: Stardust

jeg har helt angst for krybbedød og hadde ikke tørt å legge henne på magen.iallefall ikke for natten[8|]vet at det kan være frustrerende men kansje du kan legge henne på siden?det anbefales jo ikke det heller men da har di frierer luftvegner og kan krype seg mer i sammen ved mageknip!

jeg bruker foresten minifom mot mageknip og syns det har hjulpet en del....noe av luften kommer iallefall ut.stakkars små[:(]

hvis minifomen fungerer, skal jeg slutte med den, eller fortsette? jeg syntes den har hjulpet på magen hans.
kan vi bruke den hele tiden?

Benjamin får hele tiden... men er litt usikker på om hvor lenge man kan.[8|]

Prøver å la han ligge på mage på stelleboret, men kan ikke si at gullet mitt er noe særlig glad for det nei![&:]
Men får bare fortsette å prøve....han må jo få trent nakken sin[:)] Så her i huset slipper jeg å ta stilling til det å ligge på magen[;)]

Back
Topp