Mageleie

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Noen ganger roer kun lille seg liggende på magen på mitt/pappas bryst. Noen ganger om jeg er veldig trøtt, dupper jeg av selv (spes på natten).. Vet dem egentlig ikke skal ligge på magen..

Hva tenker dere om dette? Gjør dere det?

Noen ganger roer kun lille seg liggende på magen på mitt/pappas bryst. Noen ganger om jeg er veldig trøtt, dupper jeg av selv (spes på natten).. Vet dem egentlig ikke skal ligge på magen..

Min hater å ligge oppå brystet min :( han bare kaver, ordner med nakken og er ikke rolig i et sekund. Så her er ikke det noe å tenke på iallfall. Men hvis han hadde ligget på brystet mitt så hadde jeg latt han få sove der. Man ligger jo som regel litt oppover :)

Jeg gjør også dette, og merker jo at jeg sover veldig mye lettere når hun ligger der slik at jeg våkner fort om hun rører på seg osv. På sykehuset oppfordret de til å sove sånn, men vet ikke jeg?

Her får hun ligge å sove på magen på brystet til meg eller pappa'n når vi sitter i sofaen og er vokne ja - men bare da :)

Ellers sovner hun på siden når vi ligger å ammer - for så at jeg snur henne over på rygg.

Sover alltid på rygg ellers.

Jeg gjør også dette i desperat tilstand på natten, når ingenting annet er greit. Men da har jeg en stor hotellpute i ryggen så sitter halvveis opp. Heller det enn at lille ikke sover. Jeg lar han også sove på magen på dagtid i lekegrinda når jeg er vedsiden av. Dette var det helsesøster som rådet meg til når han slet med magen.

Tror de fleste av oss har vokst opp i en tid der det var helt vanlig at babyen (vi) sov på magen.

Det jeg mener å si med det, er at vi mødre har dårlig samvittighet for alt, og at vi må stole på våre valg i blandt. :-)

Tenk så kos og trygg den lille føler seg der <3

Hos oss blir det slik også ofte. Jeg kan velge mellom veldig lite søvn hos lille, eller at lille sover godt oppå meg. Han hater å ligge på ryggen, for han sliter mye med magen. Så jeg legger han på siden. Vi ligger å ammer, og han sover videre (av og til) etter amming. Det har hendt at han har havnet på magen om natten, da sover han flere timer i strekk, noe som aldri skjer om han ikke ligger på magen, og han er blid og fornøyd når han våkner. Jeg derimot sover dårlig Pga redselen om krybbedød osv. Det har resultert i at jeg virkelig sliter. Minimalt med søvn tar virkelig på. Jeg legger han på magen om dagen når jeg passer på. Og det er de eneste gangene han sover mer enn 5 min.

Back
Topp