Mageleie

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Hvordan liker deres babyer å ligge på magen? Her er det meget upopulært og han ligger bare bittelitt før det blir sutring og grining. Noen som har noen gode tips?

Her har jeg motsatt "problem" lillemann vil bare ligge på magen. Er sterk og løfter overkroppen og vil bare sove på magen på dagtid, så har igjen tips, han bare er slik... Husker førstemann ikke synes det var så greit med mageleie så er nok ikke så uvanlig da det tar mye krefter å ligge på magen og holde oppe hodet.

Jenta vår var ikke så glad i å ligge på magen noe særlig lengre enn et par minutter, men vi lot henne ligge et par minutter på magen flere ganger om dagen istedenfor å ligge lenge èn eller to ganger. Nå som hun klarer å holde hodet oppe synes hun det er mye morsommere og kan ligge lengre på magen enn før.

EDIT: Kom forresten på et tips som helsesøster ga når vi hadde barselgruppe! Man kan legge rulle sammen et lite teppe eller noe lignende og legge under brystet på babyen når de ligger på magen, for da får de litt støtte, men samtidig vil de prøve å løfte hodet selv også. Verdt et forsøk :)

Takk det skal jeg prøve :) Nå får jeg han til å ligge litt oppå meg, har kanskje samme effekt :p Men sikler noe heise når han ligger på magen, jeg hadde en liten dam på brystet når han var lei :p

Jenta vår var ikke så glad i å ligge på magen noe særlig lengre enn et par minutter, men vi lot henne ligge et par minutter på magen flere ganger om dagen istedenfor å ligge lenge èn eller to ganger. Nå som hun klarer å holde hodet oppe synes hun det er mye morsommere og kan ligge lengre på magen enn før.

EDIT: Kom forresten på et tips som helsesøster ga når vi hadde barselgruppe! Man kan legge rulle sammen et lite teppe eller noe lignende og legge under brystet på babyen når de ligger på magen, for da får de litt støtte, men samtidig vil de prøve å løfte hodet selv også. Verdt et forsøk :)

Det tipset fikk jeg og.
Vi hadde en leke med lyd fra fisher price som var til å bruke når de lå på magen.
Å ligge på magen må øves jo. Jo mer man gjør det når de er bittesmå, jo lettere er det.
Du må bare la han ligge på magen ved enhver anledning.
Du kan også prøve å ligge på ryggen selv og la han ligge på magen oppå deg.

Vi hadde en periode der jenta vår ikke ville ligge på magen, vi var hos kiropraktor og hun hadde nok litt mye stivhet i ryggen sin..
Nå er det ikke noe problem ei liten stund om gangen :)

Er ikke så glad i å ligge på magen, men blir bedre og bedre for hver dag. Kjøpte en sånn halvmånefokrmet pute som han ligger på og da er han mer tålmodig enn uten. Men vi har bært han veldig mye i "flygeposisjon", altså sånn at han ligger på magen på armene våres og det elsker han og hide er alltid opp og følger med da. han er veldig sterk i nakken i følge helsesøster. Så det hjelper nok mye det også.

Lekespeil kan være en fin leke å bruke til ligge-på-magen-øving :)

Samme her. Babyen våres blir for lei/sliten av å ligge på mage, klager og lager lyder fort. Sikler masse!
HS at det er lurt å legge de på mage først (før rygg) så er de ikke så slitne når de skal ligge på magen.
Babyen her har heller ikke lært seg å rulle enda...spørs om det er noe frustrasjon inn i bildet også?!

Her er det også bøttevis med sikling ja :p Har begynt å brette opp ermene på bodyen før vi begynner, så vi slipper å bytte hver gang! Hehe.. Ellers kan han nå ligge litt lengre men ikke så veldig lenge, men helsesøster sa det ikke var noe å stresse med enda, er jo bare 4 mnd :) Og er jo faktisk tungt å holde hodet, det synes i hvertfall jeg når jeg ligger på magen for å vise min støtte :p

Våres har alltig vært fornøyd med å ligge på både rygg og mage. Vi har hatt han mye på mage fra tidlig av så han ble fort sterk i nakken sin.. :-) Rådet vi fikk fra både helsesøster og fysio var å legge de ofte på magen men kanskje i korte perioder, istedenfor å teste tålmodigheten deres 1-2 ganger om dagen og la de ligge lenge. Da blir de mer vandt med å ligge på magen og etterhvert vil de like det mer og mer :-) Funker bra her...! :-)

Babyen våres har begynt å snu fra rygg til mage, gjør dette hele tiden, blir liggende på magen å skrike, vil bli snudd på rygg for så å snu seg over igjen selv håper snart h*n kan snu tilbake selv også hehe

Back
Topp