Magekramper, til tider veldig sterke...

ava_adore77

Gammel traver fra 2008
Tilgangsansvarlig
VIP
Julibarna2014
Jeg har de siste to-tre ukene hatt kramper i magen som til tider er veldig vonde. Minner om menssmerter når mensen har "hengt seg opp" og endelig kommer. Andre ganger er det bare veldig ubehagelig og litt mer enn ved vanlige menssmerter. Noen som har erfaring med sånne?
 
Får dem på dagen, om natten (hadde fem fra jeg la meg i går til jeg sto opp i dag, men hadde ingen om natten i helgen) og ansett om jeg ligger, sitter eller står/går. Det hender det hjelper på de milde om jeg reiser meg opp og beveger meg litt, men som regel orker jeg ikke, fordi det er så vondt at da blir jeg kvalm og svimmel... fikk beskjed av legen min i dag om å dra hjem og bli der et par dager, og så skal han ringe meg tilbake og høre hvordan det går.
 
Noen som vet om dette kan være så sterkt pga bakovervendt livmor elle noe sånt?
 
jeg har samme plagene som du, har bakover vent liv mor, krampene er så sterke noen ganger at jeg går ned i kne stående å klarer ikke å bevege meg... legen min sa at det bare var barnet som lagde seg større plass, jeg vet ikke hvor langt du er på vei men jeg er i uke ti nå, men er du lengere på vei kan det være syndere å det er jo helt normalt å ha...
 
[:)]Jeg er i uke ti jeg gså! Og jeg tror ikke jeg har bakoverlent livmor, for jeg var til to undersøkelser (den ene med innvendig UL) i fjor høst pga samme kramper/smerter (da var jeg ikke gravid), og verken legen min eller gynekologen sa noe om dette da. De hadde kjent/sett det, ikke sant?
 
Krampene er forøvrig så og si over nå. Får dem bare hvis jeg "glemmer meg" og spenner magen mens jeg sitter og jobber, eller hvis jeg har noe stramt innpå magen.
 
hei.
eg har følt en lignene krampe aktig følelese rett nedfor navelen. er de sånn dere mener? men de er berre av og til eg kjenne de rykker til inni der
mine smerter er ganske svake[;)][&:] litt sånn eg lure på om den lille har fått små fingrer å drar litt i magen min[:)]
 
Nei, dette er som sterke menssmerter..., I det siste har de bare vært svake, heldigvis! [:)]
 
Smertene du beskriver er lik dem jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet... Åssen er det med avføringen din? Er den hard, eller klarer du gå på do i det hele tatt? For hos meg så viste det seg at det var forstoppelse, fant vi ut av. Tok da laktulose, fås kjøpt på apotek. Og etter å ha tatt det et par uker så ga det seg. Jeg hadde så krampe lignende smerter en natt at jeg trodde det var bye bye til ungen. *grøss og gru* ...
 
har noen ganger smerter neederst på magen akkurat som mensen smerter men ikke noe bekymre seg over sa legen min....
musklaturen våres dær nede er mykere enn ellers sa han til meg [;)]
 
Får dem på dagen, om natten (hadde fem fra jeg la meg i går til jeg sto opp i dag, men hadde ingen om natten i helgen) og ansett om jeg ligger, sitter eller står/går. Det hender det hjelper på de milde om jeg reiser meg opp og beveger meg litt, men som regel orker jeg ikke, fordi det er så vondt at da blir jeg kvalm og svimmel... fikk beskjed av legen min i dag om å dra hjem og bli der et par dager, og så skal han ringe meg tilbake og høre hvordan det går.

 
Så utrolig betryggende å lese dette! Jeg har også store smerter i høyre del av magen. Det er som du sier; de kan komme når en sitter, ligger, står og går. De kan komme når en er sulten, akkurat har spist ol. Jeg er bare i uke 5, men har begynt å bekymre meg for å begynne på jobb i midten av august. Disse smertene gjør at jeg må sette/legge meg. Jeg jobber med barn og det er liksom ikke bare å forsvinne 15-30 min. Det er vanskelig å vite hvor sterke smerter man skal ha før en bør vurdere UL for å se at barnet ikke er utenfor livmoren..
 
Back
Topp