Magekramper, hva?

HeidiR

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Hei damer!

siden i går har jeg hatt kramper fra øverst i magen og noen ganger nedover i magen, de varer kun 10-15 sekunder, men det er langt i fra godt!! Får dem gjennomsnittlig ca hvert 40 min.. Merker ikke noe om natta, kun hvis jeg ligger våken.. Er nå 16+5 uker på vei!

noen som har en anelse av hva det kan være?

Kan det være kynnere?
Er dette din første eller har du barn fra før.
Vet jeg har lest at flergangsfødende kan kjenne kynnere tidligere i svangerskapet...
Jeg har selv kjent noe jeg tror er kynnere, men sikkert ikke så kraftige som dine

Nei, dette er den første! Akkurat som magen knyter seg, kjennes ut som mageknip i forbindelse med omgangssyke. :/

Det kan jo være mageknip.
Det er jo mye tregere fordøyelse nå når vi er gravide.
Jeg vet ikke helt, kan jo ikke skade å ringe lege/jordmor og høre hva de sider :)

Men avføringen er ikke noe problem!
er på ferie i Thailand nå, så tenkte jeg skulle prøve å vente til jeg kom hjem (skal til jordmor på fredag), hvis jeg orker å vente så lenge..

Håper du finner ut av det :)
Kos deg så godt du kan videre på ferie.
Hadde det vært meg hadde jeg ringt jordmor uansett jeg.
Men det er sikkert bare meg som er overbekymret for alt :p

Jeg er føestegangs og uerfaren,men syns det ligner på beskrivelsene jeg har hørt av kynnere.

Du skriver du er på ferie i Thailand, er ikke bare uvant mat og reise mage som kan gi litt mageknip da?

Hmm, kan jo være! Men har allerede vært her i 14 dager og spist kun "normal" mat som pasta og pizza osv.. Gått bra frem til lørdagskvelden.

Jeg har hatt vondt i navelområde i ca 2 uker, dette også kommer å går, er ganske intense smerter. Var hos jordmor, hun sa At når smertene ikke er langt nede så er det mest sannsynlig livmora som lager seg plass og tarmene som beveger seg:-)

Kynnerer! Minner meg om kynnerne jeg har hatt.

Back
Topp