Magekommentarer

sidensvans

Andre møte med forumet
Den siste uka har to fremmede damer i tur og orden tatt seg den frihet å kommentere hvor "SVÆR" magen min er. Selvfølgelig med påfølgende kommentarer om at det kanskje er tvillinger, at termin kan da virkelig ikke være om tre mnd etc. Jeg føler meg egentlig ikke så veldig stor, og blir litt satt ut. Hva svarer dere til velmenende bedrevitere?

Jeg velger som deg å tro at folk bare vil vel. Derfor svarer jeg med litt humor. :-) Til det du fikk høre ville jeg sagt noe om at det hadde tatt seg ut om det var to inni der.

Men jeg syns det er stor stas med magen, og liker at den vises :-)

Appen <3

Den siste uka har to fremmede damer i tur og orden tatt seg den frihet å kommentere hvor "SVÆR" magen min er. Selvfølgelig med påfølgende kommentarer om at det kanskje er tvillinger, at termin kan da virkelig ikke være om tre mnd etc. Jeg føler meg egentlig ikke så veldig stor, og blir litt satt ut. Hva svarer dere til velmenende bedrevitere?

Rart det der at gravide kropper kan kommenteres av fremmede sånn helt uten videre. Ingen fremmede som har sagt noe til meg enda, men venninna mi som har termin dagen før meg har fått høre flere ganger at "nå kan det ikke være lenge igjen" og lignende. Hun svarer bare enkelt "jo, det er det" og ferdig med det.

Jeg har fått høre både at magen er stor og at den ikke er det, av damer på jobben. Så det er vel øynene som ser. Samme for meg, den er som den er, ungen er normalt stor :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ingen tvil om at magen for tiden er det nye været. Noe alle vil si noe om når du treffer de. Jeg får høre at min mage er såååå stor, sååå liten, at det er en typsik jentemage og at det er en typsik guttemage. Men som det blir skrevet over her, de som kommenterer vil oss bare vel, og føler kanskje at de må si noe.

Min er sååååå liten og sååååå jentemage av alle gæmlisene på jobb, mens alt de ser av meg er en bul på kittelen. Hvordan magen min ser ut vet knapt jeg :p den er nå bare der :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Magen min er liten, veldig stor, jeg har lagt på meg mye, jeg har lagt på meg alt for lite, babyen måååå være stor for alderen, eller han må da vitterlig være alt for liten så liten som den magen er....
Alt ettersom hvem som kommenterer :rolleyes:
Å jeg er hormonell å særs ukomfortabel med alle de kroppslige forandringene så jeg tar meg nær av alt enten kommentarene går den ene eller andre veien.
Jeg må visst bare leve med det noen uker til :cool:

De fleste som sier noe av ikke-familie her, holder seg til å si at magen er fin, og lurer på om jeg er i god form:) Syns ikke de trenger si noe mer enn det.

Jeg fikk høre av svigerbestemor eller hva jeg skal kalle henne at magen min var kjempeliten, og da svarte jeg at den begynner jo å vise seg litt nå, og hadde ikke tenkt å bry meg mer med det. Men da sier hun: den må jo være såpass! :p unnskyld meg for at magen min ikke er stor nok i dine øyne liksom.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Som de fleste her skriver, vil de oss nok bare vel. :)
MEN det er faktisk lov å bli litt irritert synes jeg. Jeg blir det av og til, og har ingen dårlig samvittighet for det.
Jeg mener at det er vell ingen som automatisk er eksperter bare fordi de har født 1 eller flere barn!
Synes det er lov å svare på slike kommentarer om man ikke synes det er greit og.
For min del liker jeg ikke å høre hvor svær jeg er, men kanskje det er meg som rett og slett er litt sær og kanskje tar meg veldig nær av det:p Men begynner å bli ganske så lei av å høre på alle kommentarene og meningene folk har om hvordan magen min er osv. så jeg svarer ikke alltid pent tilbake på slike kommentarer, spesielt ikke til de som kommenterer ofte. (svigermor, bestemor, kommende oldemor osv)
og det må være lov synes jeg, er tross alt min kropp.:)

Svigerfaren mon kommenterte at magen min begynte å bli god og rund, deretter strøk han på magen min!! Følte meg skikkelig ukomfortabel! Det jeg gjorde var å klype han litt i tjukkasmagen hans og spørre om kanskje han burde ta en ultralyd for å se om han ikke hadde noe inni der selv;) Hehe..
Rart alle skal kommentere og bry seg. Jeg sier til alle gravide, om jeg kommenterer magen dems, at den er kjempefin!!

Svigerfaren mon kommenterte at magen min begynte å bli god og rund, deretter strøk han på magen min!! Følte meg skikkelig ukomfortabel! Det jeg gjorde var å klype han litt i tjukkasmagen hans og spørre om kanskje han burde ta en ultralyd for å se om han ikke hadde noe inni der selv;) Hehe..
Rart alle skal kommentere og bry seg. Jeg sier til alle gravide, om jeg kommenterer magen dems, at den er kjempefin!!

He he:) tøffing:) det hadde jeg aldri turt å sagt...

Blir nesten litt lei meg når ei på jobb sier jeg er så lita, og det sier hun hver dag! Til å begynne med lo jeg det bare bort, nå så svarer jeg rett og slett ikke mer. Kan ikke drive å si slikt til ei gravid dame, jeg tenker jo med en gang på om barnet mitt er for lite og ikke har det bra.. Men må ta i meg selv og slutte å tenke sånn, er liksom EN person som sier dette, men er det man desverre tar til seg :P

Får hele tiden høre at nå er det vel rett før...Nei, er no 3 månder igjen svarer jeg. Ååå, stakkars deg får jeg til svar da... Neida, syns det går fort svarer jeg da ;-) Blir lei, men tar det med ett smil stort sett :cool:
Det som irriterer mest er faktisk mormoren min som hver gang hun ser meg starter samtalen med at: Det må nå minst være to inni der :mad:

♥♥♥Er i uke 29♥♥♥

Blir nesten litt lei meg når ei på jobb sier jeg er så lita, og det sier hun hver dag! Til å begynne med lo jeg det bare bort, nå så svarer jeg rett og slett ikke mer. Kan ikke drive å si slikt til ei gravid dame, jeg tenker jo med en gang på om barnet mitt er for lite og ikke har det bra.. Men må ta i meg selv og slutte å tenke sånn, er liksom EN person som sier dette, men er det man desverre tar til seg :P

Du går vel til kontroller hos jordmor som følger med på at babyen har det bra så det er bare å overse sånne kommentarer. Nesten så man får lyst til å ljuge og si at "å? Alle andre sier jeg er så stor" da blir det vel stille tenker jeg :P

Sent from my iPad using BV Forum

Du går vel til kontroller hos jordmor som følger med på at babyen har det bra så det er bare å overse sånne kommentarer. Nesten så man får lyst til å ljuge og si at "å? Alle andre sier jeg er så stor" da blir det vel stille tenker jeg :p

Sent from my iPad using BV Forum
Ja ikke sant! Selv om hun har to barn selv har hun ikke fasiten på graviditet... Er så sykt at folk ikke tenker seg om syns jeg :o Neste gang får jeg si det ja! Verste av alt er at jeg har også fått kommentarer som: "ja det er kanskje normalt å være så stor når du har så lenge igjen..". Man må kanskje bare le :p

Jeg får HELE tida høre hvor liten magen min er! Vanvittig irritetende! Mye koseligere når folk sier at åååh den vokser eller så koselig osv enn bare "er du 6 mnd?! Du er jo er kjempeliten! Når jeg var gravid..." Bla bla ukeblad

-Fra appen-

Møtte ei det var lenge siden jeg har sett i dag, og etter ei stund sa jeg at "ja, i tilfelle du ikke har gjettet det, jeg er gravid". Hun svarte "lurte litt på det ja, men turte ikke spørre. Sånn kan jo jeg også se ut om jeg er litt ekstra mett en kveld!" :D Haha, hadde ledd høyt om vi ikke var på bussen :)

Jeg har stor mage, men ligger perfekt på linja ift symfyse fundus målene, men har fått høre sååå mye i det siste. "Herregud, du har jo eksplodert" jada, magen har hatt en vekstperiode, som er heelt normalt.. "Du har vel ikke lenge igjen" og "nå kommer'n vel snRt?" Eh nei, håper da inderlig ikke det.. Disse kommentarfne etterfulgt av "oi, du får sikker en sværing du da".. Takk, akkurat som om jeg ikke er engstelig for å få en 5 kilos baby som sørger for at jeg sikkert revner alle veier..
Puh! Prøver å ikke legge så mye i disse komentarene, for er då følsom og hormonell, men heldigvis får jeg mange fine kommentarer om magen, huden og håret mitt :-):-)

Jeg har stor mage, men ligger perfekt på linja ift symfyse fundus målene, men har fått høre sååå mye i det siste. "Herregud, du har jo eksplodert" jada, magen har hatt en vekstperiode, som er heelt normalt.. "Du har vel ikke lenge igjen" og "nå kommer'n vel snRt?" Eh nei, håper da inderlig ikke det.. Disse kommentarfne etterfulgt av "oi, du får sikker en sværing du da".. Takk, akkurat som om jeg ikke er engstelig for å få en 5 kilos baby som sørger for at jeg sikkert revner alle veier..
Puh! Prøver å ikke legge så mye i disse komentarene, for er då følsom og hormonell, men heldigvis får jeg mange fine kommentarer om magen, huden og håret mitt :-):-)
Gravidmager er til for at alle kan kommentere og ta på.. Og ingen kommentarer er stygge må vite! Jeg får stadig høre "bare vent! Det er nå den virkelig begynner å vokse! Snart er du svær!" Akkurat som for å trøste meg O.o

-Fra appen-

Gravidmager er til for at alle kan kommentere og ta på.. Og ingen kommentarer er stygge må vite! Jeg får stadig høre "bare vent! Det er nå den virkelig begynner å vokse! Snart er du svær!" Akkurat som for å trøste meg O.o

-Fra appen-
Hehe, tror nok gravide er ekstra sensetive på dette her og :-P jeg klarer heldigvis å le av disse kommentarene etterpå :-P Den beste var nok " å herregud, ja, det er jo ikke rart du har vondt i bekkenet! Får virkelig håpe at du ikke blir større nå da!" Hoho, hva er det å si :-P

Back
Topp