Mageknip!!

Tulipzo

Elsker forumet
Stakkars liten har så mye mageknip...[:(][:(] Jeg spiser kun knekkebrød/grovbrød med brunost,hvitost,leverpostei og baconpostei... og drikker ikke brus/melk el. spiser noe sterk mat eller snop.. men ALIKEVELL.. så har han mageknip.. sukk! det tar sånn på søvnen vår også..  Vurderer å gi opp hele amminga hvis det kan hjelpe.. og gå over til MME...
Noen som har noen tips??
[8|][:(]

SUKK!! Jeg må gå å prøve å få han til å roe seg.. så jeg kikker på svara senere!!
Takk på forhand...[8D][:)]

usj, det er ikke noe særlig. jeg ville ringt ammehjelpa jeg, og hørt om det var noe annet jeg kunne prøvd og spise for og se om det hjalp.
vet at malt er bra, men har ikke peiling på om det er noe og gi til babyene når de er så små. Vet jeg fikk det da jeg var 2 mnd gammel. Maltekstrakt smurt oppe i ganen. men ikke gi han noe før du har snakket med jm/ helsesøster. Ang amming og mme vet du best selv, så kan ikke si hverken det ene eller det andre ang det. Men du er eksperten på prinsen deres. Lykke til. Beklager jeg ikke kan komme med noe mere.[:)]

Har du prøvd amme te? Tror kansje det kan hjelpe.. Skal jo hjelpe mot kolikk... Så hvorfor ikke! Men enig med nille om at du kan ta kontakt med ammehjelpen...

Husk at det er melk i ost også. Prøv å kutt ut det også, kanskje?
Jeg kan anbefale fenikkel-te! Kok opp litt og avkjøl, og gi et par t-skjeer til babyen. Det hjalp veldig for Lukas når han var liten og hadde magevondt.
Og så hjelper det ofte om de får ligge på magen, gjerne over en pute eller knærne dine. Da kommer luften lettere ut.

Dessuten tror jeg ikke det hjelper å gå over til mme fordi han har vondt i magen. Mange babyer får større problemer med magen av mme enn mm, fordi det er tyngre å fordøye.

Han er jo ganske fersk ennå, så kanskje han bare har litt startproblemer nå når magen hans skal venne seg til å fordøye mat. Gi det noen dager, så kanskje det blir bedre!

ORIGINAL: Julia89

ORIGINAL: Delirious

Husk at det er melk i ost også. Prøv å kutt ut det også, kanskje?
Jeg kan anbefale fenikkel-te! Kok opp litt og avkjøl, og gi et par t-skjeer til babyen. Det hjalp veldig for Lukas når han var liten og hadde magevondt.
Og så hjelper det ofte om de får ligge på magen, gjerne over en pute eller knærne dine. Da kommer luften lettere ut.

Dessuten tror jeg ikke det hjelper å gå over til mme fordi han har vondt i magen. Mange babyer får større problemer med magen av mme enn mm, fordi det er tyngre å fordøye.

Han er jo ganske fersk ennå, så kanskje han bare har litt startproblemer nå når magen hans skal venne seg til å fordøye mat. Gi det noen dager, så kanskje det blir bedre!

Den te'en, hvor får man kjøpt den?? Apotek?

Helsekost! [;)]

Tusen takk for mange gode råd!![:)]

Inatt sov han godt heldigvis... Har kuttet ut ost og melkeprodukter nå.. Virker som det er det som gjør utslaget..[&:] Har ikke spist sjokolade/brus og slikt heller...(FYYY JEG HAR LYSST PÅ PEPSI MAX!!!)[:(][:(][:(] Håper jeg kan begynne å spise normalt igjen snart!! Er så mye godt jeg vil ha...[8D] 

Ja,har vurdert å ringe ammehjelpen..men har snakket med jordmor/helsesøster og andre veninner som har gått gjennom det samme..så har fått litt tips av dei..så prøver det først! Men skal prøve den te`en!
Ja, har nok kanskje litt "start problemer" stakkars liten... Så får bare prøve meg frem..[:)]

Her bruker jeg kamille te som han får direkte og sukkervann.. Hjelper som bare fy [:D] Slitt med magen siden han kom til verden og endelig kan vi begynne å se fremover.. ville også gi opp ammingen, men glad jeg ikke gjorde det.. Han får litt mme også siden han ikke blir helt fornøyd på min melk.. Nytt barn i hus ihvertfall [:D]

Dette sukkervannet, er det noe dere lager selv eller får kjøpt?? Er helt grønn på dette! [&:] Mi sliter med mageknip hun også..
Lager det selv.. Koker opp en dl med vann og tilsetter en strøken spiseskje med sukker.. Barnet får det lunket.. Men kun når det virkelig skriker av smerter.. Er ikke noe som skal fårebygge magevondt..

ORIGINAL: Linda31

Dette sukkervannet, er det noe dere lager selv eller får kjøpt?? Er helt grønn på dette! [&:] Mi sliter med mageknip hun også..
Lager det selv.. Koker opp en dl med vann og tilsetter en strøken spiseskje med sukker.. Barnet får det lunket.. Men kun når det virkelig skriker av smerter.. Er ikke noe som skal fårebygge magevondt..

Okei[:)]
Man kan gi det opp til en gang i timen [:)] så glemte jeg å si at det er to ml de skal ha [;)]

Jeg var innom legen i dag og da spurte jeg om magevondten til småtto. Han mente jeg ikke burde kutte ut matvarer enda da det kansje bare er magen som har litt start problemer. Fikk beskjed at vist det ikke var blitt noe bedre om ca 2 uker så kunne jeg heller prøve å kutte ut melke produkter.
Får så vondt av henne når hun hyl gråter. Stakkars lille drulten min. [:(]

Okei[:)]
Man kan gi det opp til en gang i timen [:)] så glemte jeg å si at det er to ml de skal ha [;)]

Så du blander det bare oppi en flaske?? [:)]
Nei, gir fra en slik sprøyte fra apoteket.. [:)]

Back
Topp