Mageknip

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg spiste brie på pizza i går fordi det skal kunne spises når det er varmebehandlet. I dag har jeg fått mageknip og litt dårlig mage (ikke diare, ennå i hvert fall). Kidden var litt vanskelig å legge i går på grunn av vondt i magen og mye luft, så pizzaen ble stående på benken i kanskje 20 minutter før jeg fikk spist den. Det tenkte jeg ikke over der og da og har nå angst for at jeg har fått i meg toxoplasma :( Tenkte å sende melding til legen, men får jo ikke svar før mandag. Hva hadde dere gjort?

Så lenge osten var varmebehandlet over 70 grader gjør det ikke noe at den ble avkjølt for du spiste den :)

Da kan du ikke ha fått listeria eller toxoplsmose av den osten tenker jeg :)

Enig i denne.
Begge deler dør ved varmebehandling. Men det kan jo være noe dere ikke har tålt..? Hvis begge har fått mageknip liksom..

Enig i denne.
Begge deler dør ved varmebehandling. Men det kan jo være noe dere ikke har tålt..? Hvis begge har fått mageknip liksom..
Vi har ikke spist det samme. Hun har kun fått grøt, neocate spoon med fruktpure og alfamino mme.

Jeg spiste en pølse fra bensisnstasjon i går også når jeg tenker meg om på biltur, men de har jo ganske strenge rutiner på håndtering av mat og det så ikke ut som den hadde ligget lenge. Smakte helt normalt også. Kanskje det bare er fordi tarmene flytter på seg. Men jeg er ikke kvalm eller har andre symtomer på matforgiftning. Kun mageknip og litt løs mage, er ikke sånn jeg må løpe på do heller.

Vi har ikke spist det samme. Hun har kun fått grøt, neocate spoon med fruktpure og alfamino mme.

Jeg spiste en pølse fra bensisnstasjon i går også når jeg tenker meg om på biltur, men de har jo ganske strenge rutiner på håndtering av mat og det så ikke ut som den hadde ligget lenge. Smakte helt normalt også. Kanskje det bare er fordi tarmene flytter på seg. Men jeg er ikke kvalm eller har andre symtomer på matforgiftning. Kun mageknip og litt løs mage, er ikke sånn jeg må løpe på do heller.

Jeg jobber på bensinstasjon. Det første vi spør etter ved utfylling av "påstått matforgiftning" er; når begynte symptomene. Hvis du blir matforgiftet, begynner symptomene 15-60 minutter etter inntak av mat, så da er du rimelig sikker på at det er der du fikk i deg dårlig mat :P (veldig sjeldent sånne skjemaer fylles ut hos oss, men det har hendt at vi har fått dårlig parti med skinke f.eks. i løpet av mine 3 år på stasjonen, har jeg aldri fyllt ut et slikt et dog.)

Forøvrig så er ikke mageknip og løs mage unormalt som gravid heller :) Jeg har hatt et par runder med løs mage i alle fall, der jeg ikke helt greier finne en konkret årsak. :p

Jeg spiste brie på pizza i går fordi det skal kunne spises når det er varmebehandlet. I dag har jeg fått mageknip og litt dårlig mage (ikke diare, ennå i hvert fall). Kidden var litt vanskelig å legge i går på grunn av vondt i magen og mye luft, så pizzaen ble stående på benken i kanskje 20 minutter før jeg fikk spist den. Det tenkte jeg ikke over der og da og har nå angst for at jeg har fått i meg toxoplasma :( Tenkte å sende melding til legen, men får jo ikke svar før mandag. Hva hadde dere gjort?

Jeg ville ikke bekymret meg :) om du så hadde fått i deg ubehandlet brie hadde sannsynligheten vært svært lav for at det var farlig. Norsk mat er generelt veldig trygg, og anbefalingene er for å signalisere at vi ikke kan være 100 % sikre og da er det bedre å holde seg unna. Selv har jeg hatt alle slags mulige varianter av mage så langt i svangerskapet. Tror ikke det er uvanlig når hormonene er i sving :)

De fleste norske brier er pasteurisert og helt trygge uansett.. vet ikke om det var det du hadde på pizzaen da? Men uansett så var den jo varm i oven, så det er helt sikkert fint :)

De fleste norske brier er pasteurisert og helt trygge uansett.. vet ikke om det var det du hadde på pizzaen da? Men uansett så var den jo varm i oven, så det er helt sikkert fint :)
Jo den var pasteurisert med mikrobiell løpe, ikke at det har noe å si sikkert :wacky:

Har hatt mageknip gjennom nesten hele svangerskapet og skifter mellom løs og hard mage, så kan testifisere for at det ikke nødvendigvis er unormalt i svangerskap. Var så sikker på at jeg hadde spist noe dårlig de første gangene det skjedde, men fosteret lever nå i beste velgående enda så vidt jeg vet, så ville beskymret meg alt for mye over det, selv om jeg vet at det er skummelt :happy:

Jeg har også i perioder hatt litt mageknip og løs mage, men det har gått fort over. Jeg tenker ikke det er noe farlig, med mindre det går over lang tid :)

Da satser jeg på at det ikke er noe galt! :p

Jeg har jo ingen andre symptomer på at jeg har spist noe dårlig, så satser på det går fint. Takk for betryggende ord alle sammen :Heartred

Back
Topp