Mageknip

Kh86

Flørter med forumet
Frøkna mi på 3 uker sliter litt med mageknip. Noen som har tips til hva som kan hjelpe?

Det kan være at hun ikke raper nok etter måltidene. Det kan være hun reagerer på noe du spiser hvis hun ammes. Det kan være at tarmsystemet bare er litt umodent. Vanskelig å si.

Min lille begynte å slite med det etter ca 2 uker og vi begynte med minifom etter samtale med legen rett etter han var fylt 3 uker. Nå er han 5 uker og det har hjulpet veldig. Hvis du ikke vil prøve det kan du ligge hun på rygg og presse knærne forsiktig opp mot magen og stryke forsiktig nedover på magen. Eller ligg henne på magen over armen din med hodet inn mot albuen slik at hun ligger med ansiktet vendt utover og stryk litt hardt nedover ryggen :)

Jeg har også gitt sukkervann i nøden.
Min sliter også mye med luft og mageknip så vi jobber mye med raping og med magen, bla. Med babymassasje. Hadde også tenkt å teste ut minifom dråper, men kom aldri så langt. Sukkervannet løsnet opp i systemet så han fikk rapt og prumpet godt.

Jeg har også gitt sukkervann i nøden.
Min sliter også mye med luft og mageknip så vi jobber mye med raping og med magen, bla. Med babymassasje. Hadde også tenkt å teste ut minifom dråper, men kom aldri så langt. Sukkervannet løsnet opp i systemet så han fikk rapt og prumpet godt.

Kjøper dere sukkervann eller lager man det?

Sniker.
Sikker på at det er mageknip? Vi trodde storesøster her i huset hadde mageknip som baby, men viste seg at ho hadde en bitteliten låsning i ryggen. Én time hos manuellterapeut og voila! Ny unge uten smerter :)

Sniker.
Sikker på at det er mageknip? Vi trodde storesøster her i huset hadde mageknip som baby, men viste seg at ho hadde en bitteliten låsning i ryggen. Én time hos manuellterapeut og voila! Ny unge uten smerter :)

Altså jeg vet ikke. Hu gråter ikke, men hu krøller seg sammen og viser tydelig at det er noe som plager henne. Hun får erstatning, og har vært ganske treg i magen også

Altså jeg vet ikke. Hu gråter ikke, men hu krøller seg sammen og viser tydelig at det er noe som plager henne. Hun får erstatning, og har vært ganske treg i magen også

Uff, stakkars lille ❤️ ikke så godt å vite hva som er gæærnt når de er så små. Hvis du ikke får "napp" på noen av triksene mot mageknip kan jeg i allefall på det varmeste anbefale manuellterapeut. Finn en i kommunen som er gratis. Det er så verdt det hvis det viser seg at det er en låsning fra fødselen. Lett å glemme den store påkjenningen det er å bli født også. Lykke til ❤️

Hvis hun får erstatning kan dere ha litt maltekstrakt i flaska, og prøve det ☺️ Eventuelt prøve å bytte merke. Ellers finnes det både minifom og semperdråper som skal hjelpe. Sukkervann er også et godt tips. Massasje under føttene, stryke magen i sirkelbevegelse og lage knebøy bevegelse med føttene. Sørge for gode raper ved hvert måltid ☺️

Back
Topp