Mageknip!

Meteora

Blir kjent med forumet
Min lille kar på 3 uker virker som oftest tilfreds og blid, men han har innimellom noen heftige runder med mageknip. Han kan sovne selv om han har mageknip, men han ligger og vrir seg, promper og trykker fælt. Får helt vondt i hjertet når han holder på. Som regel har han en bæsjebleie i løpet av dagen, noen ganger flere. Disse er helt normale. Jeg ammer ikke, så han får kun mme (Hipp). Kan vel også legge til at han er en glupsk kar og et lite matvrak, men får som regel alltid rapa etter måltidene.

Noen erfarne som har tips, triks eller råd mot å få bukt med denne mageknipen hos de små?
 
Ble tipset karve/anis/fennikel te. Det funker her men jeg ammer da. Men ga hun ca en teskje noe par ganger og det hjalp.

Ellers så er det baby massasje som lindrer og hjelper å få ut promp.

Prøvde sukkervann men det hjalp ikke oss. Kanskje noe kan hjelpe dere?

Maltekstrakt blandet i mme skal visst hjelpe.

Lykke til. Sliter selv med mageknip på jenta mi.
 
Varmt bad hjelper oss, så vi badet hver kveld. Da masserer jeg magen lett i vannet - Mot klokka. Når han kommer opp så lar jeg han ligge litt på magen også stryker jeg han over ryggen, på hver side av ryggmargen. Tar også olje på hendene og masserer under føttene, der er jo som kjent mange punkter som berører forskjellige deler av kroppen. Dette hjelper oss, samt at han koser seg veldig. Skal dog nevnes at vi har noen dager hvor det er litt vondt i magen, men det må man regne med når de er så små. :happy:

Malt anbefaler jeg ikke i og med at dere har en (og noen ganger flere) bæsjbleie i løpet av dagen. Malt brukes jo om han ikke bæsjer i løpet av to dager. :happy:

Lykke til og tips oss gjerne om du finner noe som funker for han. :)
 
Litt maltelstrakt i flaska. Men det jeg syns fungerer best er sviskesaft.
 
Det visste jeg ikke. Men inneholder ikke ammete fennikel óg?

Jo, men som det står i artikkelen så har det ingen dokumentert effekt på at det fungerer melkedrivende, derfor bør man gå bort fra å anbefale det. Det at det ene stoffet virker kreftfremkallende er selvsagt i store mengder.
 
Vi har prøvd hipp (fyktelig magevont og myyye gulp), nan pro 1(magevondt og hard i magen), bytta så til nan sensilac og nå har vi en helt ny unge! <3
 
Vi har prøvd hipp (fyktelig magevont og myyye gulp), nan pro 1(magevondt og hard i magen), bytta så til nan sensilac og nå har vi en helt ny unge! <3
Skulle ønske jeg leste dette forrige gang da jeg kun prøvde disse to. Trodde magevondten skyltes noe annet
 
Er det
Vi har prøvd hipp (fyktelig magevont og myyye gulp), nan pro 1(magevondt og hard i magen), bytta så til nan sensilac og nå har vi en helt ny unge! <3

Er det den nan de selger på apotek? Hvordan lager dere den raskest mulig? Vi har så langt kun brukt nan fra bokser. Lille er utrolig glupsk og utålmodig.. ikke tid til å vente på at den varmes en gang. Og hyler som bare det.
 
Er det


Er det den nan de selger på apotek? Hvordan lager dere den raskest mulig? Vi har så langt kun brukt nan fra bokser. Lille er utrolig glupsk og utålmodig.. ikke tid til å vente på at den varmes en gang. Og hyler som bare det.
Nan pro 1 er den fra apotek om jeg ikke tar feil...
 
Takk for alle tips! :)
Vi har nå kjøpt Nan Sensilac, og tester det for å se om han får mindre magevondt. Håper det hjelper, for de siste dagene har det vært mye og konstant magevondt og også mye mer bæsjebleier enn han pleier å ha. Hmm.
Når det gjelder massasje og bading er ikke denne karen her så glad i noe av det (foreløpig hvertfall) men de få gangene jeg får "lov" å ta ham på magen virker det helt alright. Sykling med bena fungerer noen ganger, men han er så sterk og stritter mye imot. Sær kar dette her ;)Men, han ELSKER å ligge på siden og bli tatt på ryggen! Så det er mitt triks, da kan det komme både heftige raper og promper. Idag skvatt han til og med av sin egen rap :knegg:
 
Er det


Er det den nan de selger på apotek? Hvordan lager dere den raskest mulig? Vi har så langt kun brukt nan fra bokser. Lille er utrolig glupsk og utålmodig.. ikke tid til å vente på at den varmes en gang. Og hyler som bare det.

Nan sensilac har de fått i vanlig matbutikk nå:) nan HA er den fra apoteket:)
Når det kommer til oppvarming, så lager jeg opp mange flasker med kokt vann og setter i kjøleskapet. Varmer så vannet i mikro (tar typ 20 sekunder kanskje) så heller jeg nanpulveret oppi :) kjempe lettvindt. Vet mange velger og lage opp flasker med vann og setter i kjøleskapet, så heller de bare kokvann de har stående på termos, det går sikkert enda fortere:)
 
Back
Topp