Mageknip

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Her i gården er økedager ofte forbundet med mageknip (moro, moro...). Er det noen kjerringråd jeg ikke har prøvd? Så langt har vi: syklet med beina, presset knær mot mage, massert mage, sittet i hockeystilling over vasken med rennende vann, brukt gooood tid på stellebordet uten bleie, lagt baby på magen, hatt baby i mageleie på arm og bysset rundt i stua, raper etter hvert måltid.
Han promper en del (heldigvis), men likevel presser og trykker han mye samtidig som han hyler. Fullammes, men har til gjengjeld ikke hatt bæsjebleie på ei uke. Vet at det kan gå opptil to uker når de får kun morsmelk, og at de ikke kan bli forstoppet av mm.

Han er forresten 4 uker gammel i morgen.

Hmm.. du har jo prøvd det meste, men hva med et temperaturmål forsiktig ytterst i endetarmsåpningen?

Mhm, gjenstår å prøve det. Vi skal straks i bursdag, så får se om det er like ille når vi kommer hjem igjen. Så langt i dag virker det hvertfall som om han roer seg/sovner lettere på fanget enn i går (og i natt...grøss...).

Snuppa her har kolikk, vi ble anbefalt Minifom:) hjelper virkelig på luftsmertene evt bæresele:) står at det burde virke innen 2-3 dager men dråpene hjalp med en gang. Glemte å gi før amming en kveld og det merket vi:banghead:

Semper dråper hjelper for noen vet jeg:) har ikke det store problemet med luft her så har ikke prøvd selv. Men enten det eller minifom snakket helsesøster om at kunne hjelpe.

Snuppa her har kolikk, vi ble anbefalt Minifom:) hjelper virkelig på luftsmertene evt bæresele:) står at det burde virke innen 2-3 dager men dråpene hjalp med en gang. Glemte å gi før amming en kveld og det merket vi:banghead:

Semper dråper hjelper for noen vet jeg:) har ikke det store problemet med luft her så har ikke prøvd selv. Men enten det eller minifom snakket helsesøster om at kunne hjelpe.

Men er det ikke et eller annet med at Minifom ikke skal brukes før en spesiell alder fordi det inneholder gluten eller noe? Minns jeg har sett det skrevet et annet sted på forumet - at det frarådes til de aller minste?
Han virker uansett å være bedre i kveld, så håper det roer seg på egenhånd :) Også krysser jeg fingrene for at det kommer en skikkelig bæsjeladning snart. Om det så er eksplosjon og han bæsjer ned meg og badet - bring it on! :P

Men er det ikke et eller annet med at Minifom ikke skal brukes før en spesiell alder fordi det inneholder gluten eller noe? Minns jeg har sett det skrevet et annet sted på forumet - at det frarådes til de aller minste?
Han virker uansett å være bedre i kveld, så håper det roer seg på egenhånd :) Også krysser jeg fingrene for at det kommer en skikkelig bæsjeladning snart. Om det så er eksplosjon og han bæsjer ned meg og badet - bring it on! :p

Helsesøster sa at det var vel mer at det var omdiskutert om det faktisk funket:)
Snakket med helsesøster og lege før jeg begynte:)

Kan prøve sukkervann. Det skal hjelpe. Her hjelper det og å bade.
Temperaturmåler i endetarmen frarådes av helsesøster og leger. Er ikkje bra seier dei.

1dl vann og 2ts sukker. Må kokes [emoji4]
Ville gitt litt etter måltid, men før baby er sulten. Så det ikkje går utover måltidet [emoji4] er babyen for mett vil den ikkje drikke heller.
Takk :) babyen er 4 uker gammel, kan jeg gi henne så tidlig ? :)

Back
Topp