Mageknip..

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Min tre uker gamle baby virker å ha mageknip eller forstoppelse. Hun har gått fra å ha avføring flere ganger om dagen til en skjelden. Hun ligger og presser og stønner. Er litt fortvila. Er dette vanlig? Noen gode råd der ute? :)

Mm eller mme?
Pedalmassasje, magemassasje funker her for å hjelpe tarmene.
Om du bruker mme så ville jeg gitt maltekstrakt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Malt ekstrakt er kjempe bra;) jeg har til og med tatt noe på smokken for å få ekstra fart på sakene ;):)

☆★hilsen meg★☆

Godt det finnes håp. Får så vondt av den lille som presser og presser. Skal virkelig gå til innkjøp av maltekstrakt i morgen. Lurt å dyppe smokken i det :D

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Godt det finnes håp. Får så vondt av den lille som presser og presser. Skal virkelig gå til innkjøp av maltekstrakt i morgen. Lurt å dyppe smokken i det :D

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Den smaker søtt, så den har blitt godt likt av de 2 andre barna..mini har ikke hatt problemet enda, men har malt i skapet tilfelle :)

☆★hilsen meg★☆

Tuuusen takk for tips om maltekstrakt. Lillemor fikk smokken dyppet igår og i morges. Nå er magen normal igjen. Ser ut som hun nyter å tømme magen skikkelig :D fra å ha en avføring annenhver dag til tre bare idag. Maltekstrakt tipset var gull verdt :D

Så bra at det hjalp såpass fort:D kjekt å ha på lur..hehe..
kan jo også blande litt i melka ;) men syns det har fungert raskere å dyppe smokken oppi hvis man trenger rask virkning:)

☆★hilsen meg★☆

Da vi brukte nan ha1 måtte vi også ty til maltekstrakt for klompen vår lå bare og presset hele natten (supplerte med mm). Jeg hadde tydeligvis litt for mye i, så det resulterte i at han fikk avføring for ofte igjen, så han fikk liksom vondt i magen av det også virket det som. Bruker du nan? Har leste flere steder at noen opplever at den er litt hard mot magen. Nå bruker vi Nutramigen lipil 1 ( for melkeallergi), og da slipper vi heldigvis å bruke maltekstrakt :) vær obs på at hvis du spiser mye tørket frukt nå som det nærmer seg jul, feks dadler så kan det også påvirke magen til den lille, selv om du ikke har så mye mm i flaska. Da kan den bli litt løs. Snakker bare av egen erfaring ;) lykke til!

Lulilu

Bare et lite tips til dere som også gir mme.. jeg har (etter egen erfaring på 3 barn) opplevd at hipp er lettere for magen enn nan:) vet ikke om det er fordi den er økologisk eller hva det er..men dem har tålt den myyyye bedre og ikke blitt hard i magen før dem har begynt med fast føde :)

☆★hilsen meg★☆

Back
Topp