Mageknip og diare'

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Dette er muligens et gjenganger tema, men jeg må bare høre med "mine" jenter.
Ikke så veldig koselig tema heller, men shitt'au! ( bokstavelig talt )
Våknet til fra en liten dupp på sofaen for en times tid siden, med skikkelige magesmerter. Klarte å kave meg til do, hvor mageknipene fortsatte å komme i tak, før "proppen" plutselig løsnet og det fosset ut ( beklager ordbruken, men alle vet vel hva som skjer ved diare'.... ) Var så smertefult at jeg nesten ikke klarte sitte på doskåla. Begynte å kaldsvette, ble svimmel og fikk krampe og frysninger utav en annen verden. Måtte be mannen komme inn med et glass iskaldt vann og en bøtte til meg, da jeg var usikker på om jeg måtte kaste opp i tillegg. Jeg gjorde ikke det da. Nå ligger jeg i senga, helt utmattet. Kvalm, og fryser. Ikke feber - mer omvendt, altså kald. Mageknipene kommer og går, og jeg går ofte på do. Smertene er ikke like intense, men de er her :/
Hadde jeg ikke vært gravid ville jeg ikke tenkt så mye over dette, men kjenner litt på at jeg blir engstelig for babyen... Har jeg grunn til det? Mulig jeg må ta en tlf til legevakta etterhvert om det ikke roer seg. Har ikke merket noe blod i avføringa eller noe sånt, og har som sagt ikke feber. Bare uutholdelige smerter. Tror kanskje ikke jeg har hatt SÅ vondt før.. ( bortsett fra under en fødsel da.. )
Flere som har opplevd dette?

Opplevde for litt siden at jeg våknet på natta med magesmerter som resulterte i skikkelig diaré. Ble veldig kvalm og frøs etterpå, men følte meg fin utover neste dag :).

God bedring! :)

Ikke sååååå ille, nei.

Diare et par ganger, og vondt, men aldri sånn at jeg vurderer legevakta

Smertene har faktisk begynt å gidd seg litt nå, men føler meg mørbanka i kroppen :( Jeg får bare holde sengen utover kvelden. Kanskje få gubben til å dra på butikken. Biola hadde kanskje hjulpet litt.. Frister med Ritzkjeks og Farris også..

Huff så utrivelig :-( godt det værste har gitt seg. God bedring :-)

Akkurat slik har jeg det også innimellom. På en prikk likt som du beskriver, er helt uutholdelig når det står på :( Jeg har hatt det mange ganger før, men et par ganger etter at jeg ble gravid.
En gang hadde jeg så vondt at jeg falt av do å besvima.. Det var på natta. Da ringte samboeren min ambulansen. Er faktisk værre enn rier syns jeg... Var heldigvis ikke gravid da.
Jeg er også redd dette går utover lille i magen, for når det står på å jeg presser utav en annen verden, kjennes det ut som hele underlivet faller ut :o

God bedring. Men er sjeldent farlig. Jeg har mage problemer men husker aldri hva det heter. Da skjer sånn med havne mellomrom uansett. Men jeg er helt enig med deg at det er verre når man er gravid. Det er helt forferdelig. Men hadde det mye sånn med nr 1 og det gikk kjempe fint. Er ikke like ille nå som sist.

Godt på en måte å vite at vi er flere i samme båt her. Da blir jeg mindre engstelig. Smertene er svært sjeldne nå, men holder fortsatt senga. Kjenner meg mørbanket og trøtt, så blir nok ikke lenge til jeg tar kveld. Har kjent masse liv nå i kveld, så lille i magen har det mest sannsynlig bra trossalt :)

Godt på en måte å vite at vi er flere i samme båt her. Da blir jeg mindre engstelig. Smertene er svært sjeldne nå, men holder fortsatt senga. Kjenner meg mørbanket og trøtt, så blir nok ikke lenge til jeg tar kveld. Har kjent masse liv nå i kveld, så lille i magen har det mest sannsynlig bra trossalt :)
Så bra at du føler deg bedre :) Å håper du slipper å oppleve det flere ganger!
Jeg har ikke kjent liv enda, så er litt bekymret. Kjempe bra at du kjenner liv, sikkert veldig beroligende etter en slik opplevelse <3
God bedring :)

Høres ut som omgangsyken. Hatt den maaaange ganger da jeg alltid blir smittet når det florer i Bhg å ungene drar det med hjem. Drikk mye vann, spis kjeks. God bedring

Så bra at du føler deg bedre :) Å håper du slipper å oppleve det flere ganger!
Jeg har ikke kjent liv enda, så er litt bekymret. Kjempe bra at du kjenner liv, sikkert veldig beroligende etter en slik opplevelse <3
God bedring :)

Håper ikke dette blir noe vane framover nei, da tror jeg nesten at jeg dør :P Det verste var at det kom så brått! Ingen forvarsel. Så det kan jo igrunn skje når som helst, og hvor som helst :o
Jeg spiste Sushi til lunsj i dag, mistenker at det kanskje er grunnen. At jeg har reagert på noe vis.. ( aldri gjort det før men.. )

Tror ikke du trenger bekymre deg for at du ikke kjenner liv enda, det der varierer fra person til person.. Ville heller blitt engstelig dersom du HAR kjent masse liv, og plutselig ikkeno liv på en stund....
Uansett, bare gled deg til du kjenner det. Magisk følelse. Og det skjer nok snart skal du se ;)

Håper ikke dette blir noe vane framover nei, da tror jeg nesten at jeg dør :P Det verste var at det kom så brått! Ingen forvarsel. Så det kan jo igrunn skje når som helst, og hvor som helst :o
Jeg spiste Sushi til lunsj i dag, mistenker at det kanskje er grunnen. At jeg har reagert på noe vis.. ( aldri gjort det før men.. )

Tror ikke du trenger bekymre deg for at du ikke kjenner liv enda, det der varierer fra person til person.. Ville heller blitt engstelig dersom du HAR kjent masse liv, og plutselig ikkeno liv på en stund....
Uansett, bare gled deg til du kjenner det. Magisk følelse. Og det skjer nok snart skal du se ;)
Kommer veldig brått hos meg å, men har hatt det noen år nå å alltid vært hjemme når det har begynt, heldigvis :)
Ja, har vært værre om jeg plutselig ikke har kjent liv, sant det :) Er bare småbekymret for med mine andre to kjente jeg liv daglig i uke 16 (står det i helsekortene fra da jeg var gravid da) å ettersom dette er nr 3 å jeg nærmer meg uke 18 er det litt uvant hehe :p Men det kommer sikkert snart, gleder meg <3

Nå ble jeg dårlig da. Jaja. Glad jeg er på hytta med svigers. Automatisk barnevakt. Hehe.

Får som oftest magesmerter og diare hver morgen.. Hadde det ikke slik med første barnet.

Huff... Ja det "hører" vel kanskje med... Hormoner og diverese. Men, jeg syns uansett at den smerten jeg opplevde var uutholdelig. Liiiitt smerter og diare' er vel ok, men så intense at jeg nesten ikke klarte å puste? Gosj! Om dette blir en vane i svangerskapet er det i allefall ikke fare for at jeg legger på meg for MYE hvertfall :P

Nå ble jeg dårlig da. Jaja. Glad jeg er på hytta med svigers. Automatisk barnevakt. Hehe.

Ånej :/ Diare' greier du også?
Trodde det "verste" skulle være over etter 1 trimester jeg men..... Tydeligvis mye som skjer med kroppen. Og den reagerer vel annerledes også, nå som man er gravid.

Ånej :/ Diare' greier du også?
Trodde det "verste" skulle være over etter 1 trimester jeg men..... Tydeligvis mye som skjer med kroppen. Og den reagerer vel annerledes også, nå som man er gravid.
Ja men sånn var jeg hele forrige også. Bare vært litt bedre denne gangen så jeg er ikke sånn annenhver dag nå. Hehe. Jeg ble ikke bedre før 3 trimester sist. Men føltes heller ut som det ble satt inn en propp.

Back
Topp