Mageknip og besvimelse

mrs.g

Glad i forumet
I det siste har det skjedd noen ganger at jeg har fått skikkelig mageknip og diaré. Når jeg sitter på do blir jeg helt kaldsvett og svimmel. I dag måtte jeg rope på mannen min, for jeg følte meg så dårlig. Det endte med at jeg besvimte, og var visst borte i 30 sekunder uten å puste og var helt stiv som en pinne, så han sleit med å få lagt meg ned på gulvet. Da jeg våknet igjen var jeg kjempesvimmel, og orket ikke bevege en muskel på 10 min. Var helt gjennomvåt av svette og følte meg helt forferdelig.

Dette har skjedd før jeg ble gravid også, det hender jeg får sånn mageknip som fører til blodtrykksfall og besvimelse, men det føltes så mye verre i dag. Og ble ganske redd når mannen fortalte at jeg stoppet å puste så lenge og ble helt grå i fjeset. Blir jo redd for lille babyen i magen, men det tar vel litt tid før den tar skade. 30 sek er jo egentlig ikke så lenge.

Har følt meg ganske sliten og tom for krefter nå etter at det skjedde. Og vi som er på ferie og hadde planer om å gå på fjelltur i dag...

Den mageknipen du beskriver er faktisk helt lik den jeg selv har. Det føles ut som om jeg må få ut noe i alle retninger! Kaldsvetter og gråter til tider. Det kan også bli slik at synet mitt svikter i noen nanosekunder. For min del er dette nesten daglig, men skjer iløpet av natten. Er ganske lei :( Har ikke besvimt enda, men har kjent at det har vært like før noen ganger.

Jeg har prøvd å lese om andre som har opplevd lignende, men ikke sett noe før innlegget ditt. Håper for din del at det blir bedre <3

Jeg hadde sånt før jeg ble gravid noen dager før skal ha mensen, og på natta. Kunne våkne av kramper kald svette svimmel, kvalm helt forferdelig. Og nå fikk jeg det 2 ganger i graviditet da hadde forstoppelse og tatt sånt middel for å gå lettere på do. Før den begynner å funke for jeg like kramper, kvalme, oppkast, svette z svimmel. Kan gråte rett og slett så ubehag det er.

Du burde ta en tur hos legen og sjekke det.

Hadde det slik på en nattevakt hvor jeg fikk så intense smerter og følte jeg måtte kaste opp og at jeg måtte på do - men fikk ikke til noe. Endte opp med at jeg ble liggende på gulvet i fosterstilling i mersom en dam av min egen svette. Smertene stod på i 15-20 min. Besvimte heldigvis ikke. Måtte ringe mannen og vekke han kl 4, for at han skulle hente meg.

Heldigvis ikke kjent noe i nærheten av dette nå i ettertid. Håper alt går bra med deg og at du ikke opplever noe slikt igjen <3

Lignende har jeg hatt i mange år. Varierer i hyppighet. Noen ganger3-4 gr pr mnd mens det plutselig kan gå flere mnd før nytt anfall kommer.

Dette skjer alltid på nattestid. Våkner sakte mens jeg drømmer jeg har vondt i magen, det øker i intensitet og tilslutt må jeg kreke meg på do. I noen tilfeller blir jeg så dårlig at jeg kaster opp flere ganger pga smerter. Blir ofte liggende i fosterstilling på gulvet og kaldsvette og er likblek i ansiktet. Noen ganger står det på en time, mens andre ganger 2 timer. Det kan også skje at det er over på 1 time, får så sove i to timer så er det ny runde.

Har vært til lege og fått noen medisiner som hjelper meg, men de funker kun som behandling, ikke forebyggende. Desverre kan jeg ikke bruke disse nå under graviditeten, og uheldigvis fikk jeg nytt anfall for 4 dager siden... da var det bare å bite i seg smertene og krølle seg sammen på gulvet.

Forferdelig smertefullt, skulle ønske man fant ut hva som er utløsende faktor...

Jeg har opplevd samme... sinnsykt vondt i bunn av magen som gjør meg svimmel og kvalm. Føles egentlig ut som om jeg er beruset og jeg klarer ikke følge med på noe av det som skjer rundt meg. Satt på toalettet med en bøtte på fanget i en halvtimes tid. Første gangen det skjedde var i uke 6 etter sambo og jeg hadde hatt sex. Skjedde de neste gangene vi var intime også, men etter det har det skjedd utenom det også..

Back
Topp