Mageknip- hva tåler han ikke?

Nolle

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Lillegutt på 3 uker har mageknip som kommer og går hele dagen. Han ligger og trykker og presser, og iblant kommer det mye luft ut. Jeg har gitt han minifom i noen dager, men han er ennå ganske plaget. Jeg har prøvd å holdt meg unna løk, kål og slike ting, men jeg aner jo ikke om mageknipen kommer av noe jeg spiser, men vil jo gjerne teste ut om det er det.

Ihvertfall: ifra jeg spiser noe- hvor lang tid tar det før det går over i morsmelka? Og hvor lang tid tar det før det er ute av systemet fra både meg og baby? Hvor lenge må jeg kutte ut noe for å finne ut om det var det som gav knip?

Noen som har tips til hvordan jeg kan finne ut om det er noe jeg spiser som gir luft i magen til lille? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte...

Prøv deg frem med en og en matvare. De kan vel reagere på det meste egentlig. Min ble veldig mye verre om jeg drakk kaffe :o lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lillegutt på 3 uker har mageknip som kommer og går hele dagen. Han ligger og trykker og presser, og iblant kommer det mye luft ut. Jeg har gitt han minifom i noen dager, men han er ennå ganske plaget. Jeg har prøvd å holdt meg unna løk, kål og slike ting, men jeg aner jo ikke om mageknipen kommer av noe jeg spiser, men vil jo gjerne teste ut om det er det.

Ihvertfall: ifra jeg spiser noe- hvor lang tid tar det før det går over i morsmelka? Og hvor lang tid tar det før det er ute av systemet fra både meg og baby? Hvor lenge må jeg kutte ut noe for å finne ut om det var det som gav knip?

Noen som har tips til hvordan jeg kan finne ut om det er noe jeg spiser som gir luft i magen til lille? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte...

Da er vi to i samme båt!
Min lille mann på 3 uker kniper og trykker også hele dagen, og jeg vet ikke hvorfor.
Si ifra hvis du får noen gode tips! ❤️

Prøv deg frem med en og en matvare. De kan vel reagere på det meste egentlig. Min ble veldig mye verre om jeg drakk kaffe :o lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Men om han reagerer på flere ting må jeg jo nesten kutte ut alt for å finne det ut. For hvis han reagerer på feks sjokolade og kaffe, så vil jeg jo ikke finne ut at han reagerer på sjokolade hvis jeg kutter ut det, men fortsetter å drikke kaffe. Kanskje litt vanskelig forklart :p

Men om han reagerer på flere ting må jeg jo nesten kutte ut alt for å finne det ut. For hvis han reagerer på feks sjokolade og kaffe, så vil jeg jo ikke finne ut at han reagerer på sjokolade hvis jeg kutter ut det, men fortsetter å drikke kaffe. Kanskje litt vanskelig forklart :p

Jepp, det må du..

kan være så mangt, så er ikke bare bare å vite hvor man skal starte.
vær obs på at i en god del pose sauser og supper er det blandt annet løk.
krydder og melk/ meieriprodukter, samt brus er noe som kan gi utslag.

kan være så mangt, så er ikke bare bare å vite hvor man skal starte.
vær obs på at i en god del pose sauser og supper er det blandt annet løk.
krydder og melk/ meieriprodukter, samt brus er noe som kan gi utslag.
Det er jo så mye det kan være, så det føles umulig å finne ut nøyaktig hva..

ja, er nesten en håpløs oppgave.
er vel ting som inneholder løk, kål og erter som er mest vanlig, samt ting som inneholder koffein.

sånn litt ut på side linja, er han flink å rape etter å ha spist.
lite eller ingen raping kan gi mageknip det også.
på noen babyer sitter rapen litt langt inne, trenger litt tid på å få rapene ut

massasje av mage og sykkling med bena hannes kan og hjelpe for å få ut luften

Pass på å ha han på magen på dagen!
Min er helt avhengig av å ligge på magen, og blir sinna hvis jeg ikke lar han i løpet av dagen.
Det har tydeligvis hjulpet han noe enormt, han sover uten å knipe og trykke nå :)

Han har vært veldig smertefri i hele dag pga vi gav han fennikel te i natt, og prøvde noe noen sa en gang: Varm, bløt klut som du presser litt på rumpen hans, slik at han får hjelp med å få ut litt luft.
Vi prøvde også å ta tempen på han, og da sto sprutbæsjen og luften ut!
Vi var ganske desperate, han skrek av smerte, så vi prøvde alt vi kom på...

Dagen før hadde jeg syklet med beina, gjort froskeøvelser, massert magen, gnidd sirkler på magen, alt du kan tenke deg, og ingenting hjalp før vi prøvde de andre triksene.

Hvis absolutt ingenting hjelpe deg, kan du jo prøve fysio eller kiropraktor, eller gå over til å pumpe?

Kaver han ved puppen?
Min kaver og spreller, og blir frustrert, så kan være jeg må prøve skjold litt for å se om han svelger mindre luft.

ja, er nesten en håpløs oppgave.
er vel ting som inneholder løk, kål og erter som er mest vanlig, samt ting som inneholder koffein.

sånn litt ut på side linja, er han flink å rape etter å ha spist.
lite eller ingen raping kan gi mageknip det også.
på noen babyer sitter rapen litt langt inne, trenger litt tid på å få rapene ut

massasje av mage og sykkling med bena hannes kan og hjelpe for å få ut luften
Han raper bare en gang i blant, kommer stort sett ingenting. Tror nok han kan svelge en del luft når han spiser, så jeg prøver jo å få han til å rape, men har ikke funnet en bra teknikk ennå. De fleste rapene kommer tilfeldig når jeg løfter han opp/bytter stilling.

Pass på å ha han på magen på dagen!
Min er helt avhengig av å ligge på magen, og blir sinna hvis jeg ikke lar han i løpet av dagen.
Det har tydeligvis hjulpet han noe enormt, han sover uten å knipe og trykke nå :)

Han har vært veldig smertefri i hele dag pga vi gav han fennikel te i natt, og prøvde noe noen sa en gang: Varm, bløt klut som du presser litt på rumpen hans, slik at han får hjelp med å få ut litt luft.
Vi prøvde også å ta tempen på han, og da sto sprutbæsjen og luften ut!
Vi var ganske desperate, han skrek av smerte, så vi prøvde alt vi kom på...

Dagen før hadde jeg syklet med beina, gjort froskeøvelser, massert magen, gnidd sirkler på magen, alt du kan tenke deg, og ingenting hjalp før vi prøvde de andre triksene.

Hvis absolutt ingenting hjelpe deg, kan du jo prøve fysio eller kiropraktor, eller gå over til å pumpe?

Kaver han ved puppen?
Min kaver og spreller, og blir frustrert, så kan være jeg må prøve skjold litt for å se om han svelger mindre luft.
Takk for tipset, han ligger lite på magen, men skal begynne med det nå og se om det hjelper :) Hvor får man kjøpt fenikkelte?

Takk for tipset, han ligger lite på magen, men skal begynne med det nå og se om det hjelper :) Hvor får man kjøpt fenikkelte?

Ja, han lå lite på magen her og, før ei venninne fortalte meg at det er en nerve mellom skulderbladene som kan skape magebesvær, og denne nerven er veldig glad når man ligger på magen :)
Fennikelte finner du på helsekost :)
Mange sier at du kun bør bruke ett merke som heter Kloster, men man kan også bruke Pukka Three Fennel, den er også økologisk.

Ja, han lå lite på magen her og, før ei venninne fortalte meg at det er en nerve mellom skulderbladene som kan skape magebesvær, og denne nerven er veldig glad når man ligger på magen :)
Fennikelte finner du på helsekost :)
Mange sier at du kun bør bruke ett merke som heter Kloster, men man kan også bruke Pukka Three Fennel, den er også økologisk.
Åh, det visste jeg ikke :) Jeg får håpe det virkelig hjelper å ha han på mage da :)

Jeg måtte holde meg unna brus så lenge jeg ammet.
Det med brus syns jeg er så merkelig ettersom kullsyren ikke går over i morsmelken. Hva er det i brus som babyen kan reagere på?

Brus inneholder jo som oftest sukker eller kunstigsøtning og syntetisk fargestoffer samt konserveringsmidler
Alt dette er jo tilsatt og er ikke endel av ett naturlig kosthold. Men om man skal holde seg unna alt "unaturlig" er det jaggu ikke mye du kan gå i butikken og kjøpe slik som utviklingen er idag.

Min vennine kuttet ut brus, jus, melk i tillegg til løk, kål, erter alt man får luft av. Det funket. Så drakk hun fire kopper ammete for dag! Ellers bare vann som drikke. Har helt rolig unge! Jeg prøver også den kuren, er blitt litt bedre ( måtte øke ammetedosen min fra 2-4 koppe )
Unger er forskjellig, akkurat som oss voksne.
Lykke til

Back
Topp