Magekjenning

ma

Flørter med forumet
Jeg er 3mnd på vei og allerede har folk begynt å kjenne på magen min! Hallooooo? Greit jeg har fått en liten kul, men jeg synes det er litt ubehagelig at alle skal bort å kjenne. Har nesten litt lyst til å si til dem: "nå kjenner alle på din mage" men det er kanskje litt slemt. De vil jo bare bry seg på en positiv måte. Men det må vel gå ann å si i fra på en grei måte uten å virke nebbete?

Jeg syntes man kan si ifra på en ordentlig måte. Det er jo din kropp og mage, så da er det DU som bestemmer hvem som får og ikke får ta.

Jeg er dritt lei av at alle skal bort å "kose" med magen min!![:@] Greit at de nærmeste gjør det, men at totalt fremmede (omtrent) skal syns jeg er feil.. Men så er det ike alltid like lett å si nei heller, de blir liksom litt fornærma da.. Har litt problemer med humørsvigninger så tror jeg kommer til å eksplodere neste gang dette skjer.... blææææh....det er ikke lett......

Huff føler med deg. Disse humørsvingningene er ikke det spor artig.
Foreløpig synes jeg bare det er kos at folk kjenner litt på magen min (så lenge det er folk jeg kjenner ja!!!!) Vil jo så gjerne at alle skal se at jeg er gravid. MEN det blir fort ubehagelig hvis de aldri blir ferdige med å kose og andre folk begynner å se. Da blir jeg flau. Makan til oppmerksomhet man skal få når man går gravid!

Skjønner at du synes det er sårt. det blir jo veeeldig personlig. Jeg syns det er greit med venner og kjente, men ikke ukjente....da blir jeg irritert.
Syntes også det var irriterende når folk glante på magen min før, men nå strutter jeg av stolthet. Jeg var veldig sår i begynnelsen så jeg ble fort irritert.
Men jeg synes folk er litt frekke når de tar på magen din uten å spørre, alle har en grense på hvor langt de slipper folk innpå seg.

åh.. Er så med dere på den der.. Men det verste er når folk du ikke engang kjenner røkker opp jakken, gensern å hele greia MIDT i byen.. D tok hele kaka å litt til! Er ikke så fortrolig md dn lille magen at jeg synes alle kan kjenne å se..

ORIGINAL: lindaen

åh.. Er så med dere på den der.. Men det verste er når folk du ikke engang kjenner røkker opp jakken, gensern å hele greia MIDT i byen.. D tok hele kaka å litt til! Er ikke så fortrolig md dn lille magen at jeg synes alle kan kjenne å se..

Det er skikkelig dårlig gjort[:@]

JAH! Det var rimelig grusomt.. Det er lenge siden nå, men jeg klarer liksom aldri å komme over det virker det som.. Hun er ei venninne av samboeren, som jeg har snakket med et par ganger før.. heldigvis har de andre som vil kjenne spurt først å taklet både et ja og et nei veldig bra[:)]

Jeg er også 3 mnd på vei, og liker ikke at noen kjenner på magen min! Det er bare ålreit når det er mannen min som gjør det (men det er til gjengjeld veldig koselig - vi opplever en spesiell nærhet da). Hvis noen stikker frem hånda for å kjenne trekker jeg meg unna og viser tydelig med kroppsspråket at jeg ikke liker det. Så får folk bli så sure de bare vil!

Jeg kjenner meg igjen. Jeg liker det ikke at alle skal ta på magen min, Hvorfor gjør de det? Tror de at baby`n kommer til å sparke hvis de kjenner etter?Hehe. Det er ikke godt å si om hvorofor alle vil ta på en mage som har vokst litt.

til og med jeg kjenner igjen dette, er bare ca. 2 mnd på vei, og folk har allerede begynt. Her en dag møtte jeg ei som er venninne med søskenbarnet mitt, ho hadde hørt at jeg var gravid, så ho tok handa fram og kjente på magen min. men den har ikke vokst noe særlig, det er bare min mage som er litt rund fra før, så det var ganske flaut!!

Ja jeg er spent på hvordan ungene på jobben kommer til å reagere... Jeg er lærer og skolen begynner jo til mandag. Ille nok med voksne, men å ha 600 unger til å kjenne på magen... Men jeg tror barn har større forståelse hvis jeg sier at jeg ikke liker det.

Syns det er koselig at folk kjenner på magen jeg, eller legger hodet på magen og prøver å høre.. Ikke alle gjør det, men samboer, venner, familie osv. Og noen av de nærmeste kollegaene på jobben. Men det er nok veldig individuelt fra person til person. Liker du det ikke er det bare å si fra, er nok ikke alle som tenker seg om! Og jeg tviler på at det er noen som blir fornærmet... Lykke til

ER det virkelig så mange FREMMEDE som gjør sånt?
Det har jeg heldigvis til gode å oppleve, har hatt EN fremmed som tok på magen min, en gammel dame på Glasmagasinet. Stod i do-kø, og peste nå når det var på det varmeste i sommer. Hun kommenterte at hun synes synd på gravide når det var så varmt, hun visste hvordan det var. og da jeg sa at ; joda, men det er sååå verdt det likevel, klappet hun forsiktig på magen min.
Ellers er det bare familie og nære venner som har kjent på magen min og jeg synes bare det er koselig, jeg. Det viser jo at de er interessert og bryr seg. Fok har vært mer "med" enn jeg hadde regnet med, og koser meg over det. Men at fremmede skal bort å klappe og klå til stadighet, er noe jeg (heldigvis) har til gode å oppleve. Da hadde jeg nok bare klappet tilbake...

Gamle damer på Glassmagasinet er jo bare koselig, da [;)]

Jeg møtte på en venninne av mamma i helga.. hun er nesten 20 år eldre enn mamma'n min og kansje bittelitt sjalu på at mamma skal bli bestemor til 2 før hun rekker å få sitt første barnebarn [8D] (Min bror og hans kone venter i September) Synes det er bare koselig så lenge de bare stryker litt forsiktig på magen, jeg..

Var også ei anna venninne av mamma som måtte kjenne litt, men hun er pakistansk, da, og der er vel folk litt mer utadvendte enn i Norge..
(Hun er bare ca5 år eldre enn meg, eller noe, og var veldig skuffa da jeg flytta før hun rakk å bli venninne med meg, men nå flytter vi kansje tilbake, da.. Hun har forresten en liten gutt på ett år!!)

Blabla..
Sånn generellt så er jeg ikke "PLAGA" med innpåslitne "kjennere", men synes det er litt koselig så lenge de ikke stryker for lenge på magen min, da blir jeg litt flau, ja [8D]

fikk litt sjokk jeg nå.går virkelig folk bort til vilt fremmede og kjenner på magen? skremmende og ikke minst litt merkelig. at folk smiler litt ekstra til en person som de ser er gravid er forståelig, men å gå bort å gjøre det er så borte fra det jeg gjør ihvertfall hehe
men er jo bra at vi er forskjellige da [:D]
klemmer fra stine

Ja heldigvis er vi forskjellige.Tenk så kjedelig hvis vi ikke var det. Hehe begynt å sammenligne meg med hundeeiere. hehe... Jeg spør alltid om jeg kan klappe fremmede hunder, kanskje folk burde spørre om de kan klappe babyn min? hehe.. litt utenfor men...

hehe den var fin[:D]
kanskje vi skal begynne med det ja hehe

Back
Topp