Magefett....

Bente78

Forelsket i forumet
Hei.
Er det noen av dere som har et raskt og effektivt forslag om hvordan bli kvitt en del magefett?
Jeg er av den personen som gir opp veldig fort dersom jeg ikke ser raske resultat. Hater å trene, men skjønner jo at jeg må gjøre noe skal jeg bli kvitt magen min.
Har tenkt litt tanken på Grete roede eller easylife, men syns det er litt dumt å bruke så mye penger dersom jeg gir opp igjen.
Kom med forslag......vil bli kvitt 10 kg!
Send meg gjerne før og etter bilde dersom noen av dere har klart det......kanskje det er med på å motivere meg litt?
På forhånd takk

Det er flere meninger om punktslanking, men de fleste heller vel mot at det ikke er så lett gjort.
Det beste er å kutte ut søtsaker og raske karbohydrater (jasmine ris kan byttes ut med basmati ris, hvitt brød byttes ut med brovbrød osv). og så er trening viktig. Finn en treningsform du liker, om det så er turer eller dansing. Jobb litt med musklene, da forbrennner du fett bedre.

Kutt ned på søtsaker og karbohydrater (brød, ris, pasta og potet - litt må du ha, men ikke mye). Tren hele kroppen, kondisjon. Legg gjerne til litt styrke. For meg fungerte rockering på 2kg sammen med mye turgåing veldig fint, sammen med disse kostholdsendringene ;)

Be legen om en C peptid-test, test for insulin-resistens. Mange som legger på seg på magen og sliter med å bli kvitt magefettet har det.

Jeg hadde det, men ble kvitt både magen og resistensen ved en måned uten stivelse (ikke engang frukt). I tillegg var jeg fri for mel og melk, fordi jeg vet jeg er intolerant mot det, men det er ikke alle som har behov for det.

Jeg gikk ned 8 kg rent magefett på to måneder, samt et par hakk på en skala som klassifiserer det farlige magefettet. OBS OBS: Jeg var nøye oppfulgt av ernæringsfysiolog, gikk til samtale og evaluering mange ganger i løpet av prosessen og fikk en personlig utarbeidet måltids- og kostholdsplan. Jeg anbefaler deg å IKKE prøve NOEN form for diett uten å ha et profesjonelt støtteapparat, og absolutt at du investerer i ihvertfall én time hos EF, for å finne ut hva som er realistisk og funksjonelt for deg. Det er ikke alle dietter som virker for alle, og det du finner på internett er altfor generelt.

Når det er sagt er det ikke slik at man kan punktslanke kroppen, jeg har gått stadig nedover etter denne kickstarten, jevnt fordelt over hele kroppen.

Og....trening, ja....jeg slutta å trene etter de to månedene, fordi jeg ble gravid og rett og slett ikke orka. Jeg slutta ikke å gå ned av den grunn. Trening utgjør en svært svært liten del av vektnedgang, nettopp fordi man skal trene så innmari mye for å forbrenne så innmari lite. MEN jeg anbefaler likevel å være aktiv, uansett om du slanker deg eller ikke. Man forbrenner mer når man hviler hvis man har mer muskler, og all bevegelse er godt for kroppen. Med andre ord: Ikke forvent å gå ned veldig mye ekstra ved å trappe opp trening, men gjør det likevel fordi de andre helsegevinstene er fantastiske!

Jeg vet at dietter ikke er så veldig godt mottatt, men jeg tar sjansen ;)

Jeg har gått på to dietter. Dukan og suppedietten, og har gått ned 9 kg til sammen. Drittdietter, men man får resultater! Jeg trente selvfølgelig i tillegg, minst fire ganger i uken. Ikke gå på dem i lenger tid, gå heller over til et fornuftig kosthold og tren, tren, tren!
Diettene var kun en kickstart fordi jeg også vil se resultater fort. Jeg trener kun i perioder fordi jeg er lat.

Jeg satte meg på spinningsykkelen hjemme med digg musikk på ørene, så holdt jeg på i en halvtimes tid. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det vil jeg si til Cosacitas innlegg: Suppedietten er effektiv...så effektiv at du går fort oppigjen om du går tilbake til normalen etterpå, men altså fantastisk som kickstart :) Har brukt den selv noen ganger, også fordi jeg var matlei, og synes suppa er kjempegod. Den kan uansett anbefales!

Ja, det vil jeg si til Cosacitas innlegg: Suppedietten er effektiv...så effektiv at du går fort oppigjen om du går tilbake til normalen etterpå, men altså fantastisk som kickstart :) Har brukt den selv noen ganger, også fordi jeg var matlei, og synes suppa er kjempegod. Den kan uansett anbefales!

Jeg gikk ikke opp igjen ;) Har holdt meg på samme vekt i flere måneder, så det gjelder ikke alle ;)

Eg legger kun på meg på magen desverre.. ser gravid ut :/
har bra erfaring med grethe Roede altså..

men etter jul prøvde eg ut ketolyse og deretter lavkarbo.
Gikk da ned litt fortere enn jeg ville gjort med Grethe roede.

Har til nå gått ned 7kg.. har 4 igjen

Har hørt at lavkarbo er bra for damer som sliter med at vekta legger seg mest på magen.

Sukker er NEINEI. min redning ble nøtter, bær med magerkesam og 70% mørk sjokolade da søtsuge var som verst.

Har omtrent ikkje rørt brød på 3 mnder.. kun spist grove knekkebrød.
Er også veeldig forsiktig med potet, ris og pasta.. spiser heller mer av det andre tilbehøret.

Slanking tar tid og det krever 100% besluttsomhet og viljestyrke :-P

Takk for svar alle sammen.
Angående div.dietter har jeg også prøvd suppedietten. Spiste suppe til alle måltidene og til slutt ble jeg så lei hele suppen. Har også prøvd campkilo,nutrilett og noka, men blir lei av å bare spise/drikke det også. Gikk ned noen kilo, men gikk like fort opp igjen etter jeg var ferdig.
Er nok altfor lat av meg, så skulle nok begynt med litt kondisjonstrening.......og lagt om kostholdet, spise litt hver 3.time. Men det går jo så aaaallltfor tregt før vi ser resultater.........

Sukker er NEINEI. min redning ble nøtter, bær med magerkesam og 70% mørk sjokolade da søtsuge var som verst.

Jeg fikk ikke lov til disse tingene da jeg skulle være 100% fri for sukker og stivelse. Under opptrappingen fikk jeg lov til en liten neve nøtter. Vet at det er gode alternativ når man skal leve generelt, men realistisk sunt, men det er altså sukker i dem

Styrketrening og kosthold. Og så er spørsmålet, hvor fort vil du se resultater? Resultater ser man gjerne ikke før etter 10-12 uker dersom man følger et ganske bra program. Meld deg inn på et treningssenter som gjerne holder på med crossfit, snakk med en PT der og følg programmet. Det er hardt i begynnelsen, spesielt de første 3-4 ukene, men allerede da kan man gjerne se resultater i cm, men de største resultatene ser man etter to-tre mnd, ved hjelp av ukentlige bilder. Lykke til!

Jeg fikk ikke lov til disse tingene da jeg skulle være 100% fri for sukker og stivelse. Under opptrappingen fikk jeg lov til en liten neve nøtter. Vet at det er gode alternativ når man skal leve generelt, men realistisk sunt, men det er altså sukker i dem

I know det er litt sukker i dem :)- havnet vel aldri 100% i ketose.. Men gikk ned 3,5 kilo de første 2 ukene ved å spise mellom 30- 50 karbohydrater pr dag

Ikkje quote . !!
Før og etter bilder minus 7kg (på 3 mnder)

Før 68,5 kg (er 160cm ):
Etter 61,5 kg

Har 4-5 kg igjen

Annbefaler å kjøpe nintendo wii med sumba. Man gjør det hjemme i stue og veldig morsomt. Fikk strammet opp en god del på magen før jeg ble dårlig. Nå når jeg er frisk er hu syk. Tenker å begynne med det igjen når hu er frisk nok til å ikke ville henge på armen min hele tiden. Jeg er veldig lat og det funket for meg, er alt for glad i mat til å begynne på diet. Rotfylling hjelper også. Hehe. Jeg har gått ned 2 kg pga det;)

Takk for svar alle sammen.
Angående div.dietter har jeg også prøvd suppedietten. Spiste suppe til alle måltidene og til slutt ble jeg så lei hele suppen. Har også prøvd campkilo,nutrilett og noka, men blir lei av å bare spise/drikke det også. Gikk ned noen kilo, men gikk like fort opp igjen etter jeg var ferdig.
Er nok altfor lat av meg, så skulle nok begynt med litt kondisjonstrening.......og lagt om kostholdet, spise litt hver 3.time. Men det går jo så aaaallltfor tregt før vi ser resultater.........

Hehe, det skal sies at jeg gikk på suppedietten i litt over en uke! Nå blir jeg uvel av å bare se for meg suppa. Fysj!

Jeg personlig synes duetter er noe tull! For det er ikke realistisk at man klarer å opprettholde måten man spiser over lengre tid. Men bytte ut matvarer med sunnere alternativer (grovt brød, flerkornsknekkebrød, kesam, lettost, skummetmelk, vita hjertego smør, kylling grønnsaker osv) er mye bedre, for da kan man "spise som før", men blir lengre mett, på mindre mat og færre kalorier! Da i tillegg til mosjon, da er man nødt til å gå ned :) en person som ikke trener utenom normal bevegelse kan spise 2500 kalorier om dagen uten å legge på seg. Hvis man da klarer å holde seg under det, eller rører på seg litt ekstra, så vil man se resulterer :) jeg har brukt ernæringsfysiolog, og er veldig fornøyd med hjelpen! Føler seg som et nytt menneske når man legger så gode vaner. Trodde ikke jeg hadde det i meg, men jaggu er jeg fortsatt motivert :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp