Magefølelse på kjønn

I utgangspunktet har jeg en følelse på gutt. Kan hende at den endrer seg etterhvert. Men hadde det sist også og da var det jente, så hvem vet ;-)
 
Jeg har på følelsen at det er tvillinggutter. Min bestemor fortalte meg her om dagen om alle tvillingene bakover i slekta. Så nå er jeg overbevist!
Håper litt på ei jente, har så mye rosa etter førstefødte, og er liksom vant med jenter. Men blir selvfølgelig like glad uansett hvem som er der inne :Heartred
 
Jeg har på følelsen at det er tvillinggutter. Min bestemor fortalte meg her om dagen om alle tvillingene bakover i slekta. Så nå er jeg overbevist!
Håper litt på ei jente, har så mye rosa etter førstefødte, og er liksom vant med jenter. Men blir selvfølgelig like glad uansett hvem som er der inne :Heartred
Har du vært på ul og fått vite at det er to? :)
 
Jeg tror litt på jente, og har veldig lyst på jente også ❤️ Samboer tror det er gutt og har lyst på gutt, så vi får bare vente å se. Blir spennende å vite kjønnet på OUL ☺️

Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker dere jente/ gutt? Har kjønnet noe å si for personligheten eller oppdragelsen?
 
Last edited:
Har en gutt og ei jente fra før, var bom sikker på kjønn med begge to, selv om vi sjekket ikke kjønnet når jeg var gravid med lillesøster men jeg var såpass sikker at jeg kjøpte litt jentetøy til å ha i begynnelsen :rolleyes: har ingen følelse nå foreløpig, men vet at det kommer. Håper litt på jente, både av praktiske grunner- vi har jo alt til jente nå og for lillesøster sin del :happy:
Guttebabyer får ikke utslett om de bruker rosa body, så det er bare å gjenbruke uansett ;)
 
Vi har ei jente fra før og føler nå vi venter en liten gutt. Blir spennende å se! Uansett hva som kommer er det like velkomment:Heartred
 
Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker dere jente/ gutt? Har kjønnet noe å si for personligheten eller oppdragelsen?
Nei, absolutt ikke. Tror det er mest fordi det er noe kjent med samme kjønn som du er selv ☺️ Det har dessverre vært sånn at jobben til min samboer utsetter dem for en stråling (var sånn før, men arbeidsforholdene er blitt mye bedre etter det ble oppdaget, og ikke sikkert det er like ille nå) som gjør at guttene som har vært født har hatt litt problemer eller blitt født med hjertefeil eller underutviklet lunger. Mens alle jentene som er født har vært friske, og da ønsker jeg meg helst en frisk jente enn en syk gutt ☺️ Sånn i forhold til klær da, så vil eneste forskjellen være at en jente kan vi ha kjole på og gutt en matrosdress, for det er noe jeg synes er så søtt, så lenge barnet ikke er gammel nok til å bestemme selv. Hvis vi får en gutt som vil gå med kjole skal han få lov til det, og vi kommer ikke til å tvinge en jente i kjole om hun ikke ønsker det. Liker godt litt farger på babyklær og kanskje det blir litt rosa til jente eller litt blått til gutt, men det er bare frem til barnet selv bestemmer farge og klær. Oppdragelsen kommet til å bli likt og uansett kjønn så vil vi elske barnet vårt svært høyt. Vi ønsker å videreføre en aktiv livsstil til barnet, men om det blir fotball eller ballett skal barnet få bestemme selv, og leker til baby er jo kjønnsnøytralt. Når barnet blir eldre vet det gjerne selv om det vil leke med dukker eller verktøy, kanskje en liten kokk som får sitt eget lekekjøkken ☺️ Jeg er nok lik som mange andre og ønsker meg kanskje ett kjønn, men det betyr ikke at jeg ville valgt bort det andre eller blitt skuffet om jeg ikke fikk en jente.
 
Har du alltid en god grunn for å ønske deg noe? :)
Er det ikke det samme hva folk ønsker seg? :)

Folk må ønske seg hva de vil, jeg bare lurer på hvulke forventninger man da knytter til gutt/jente.

Man kan ha mange gode og dype samtaler med barnet sitt selv om det har et annet kjønn enn seg selv. En datter liker ikke nødvendigvis kjolene foreldrene vil kle henne opp i, sønnen er kanskje mer interessert i dans enn pappas favoritt-fotballag. Det er slike koblinger (feks jente, fine kjoler, gutt, fotball) jeg ofte har sett før, men det har jo ingenting meg kjønn å gjøre.
 
Nei, absolutt ikke. Tror det er mest fordi det er noe kjent med samme kjønn som du er selv ☺️ Det har dessverre vært sånn at jobben til min samboer utsetter dem for en stråling (var sånn før, men arbeidsforholdene er blitt mye bedre etter det ble oppdaget, og ikke sikkert det er like ille nå) som gjør at guttene som har vært født har hatt litt problemer eller blitt født med hjertefeil eller underutviklet lunger. Mens alle jentene som er født har vært friske, og da ønsker jeg meg helst en frisk jente enn en syk gutt ☺️ Sånn i forhold til klær da, så vil eneste forskjellen være at en jente kan vi ha kjole på og gutt en matrosdress, for det er noe jeg synes er så søtt, så lenge barnet ikke er gammel nok til å bestemme selv. Hvis vi får en gutt som vil gå med kjole skal han få lov til det, og vi kommer ikke til å tvinge en jente i kjole om hun ikke ønsker det. Liker godt litt farger på babyklær og kanskje det blir litt rosa til jente eller litt blått til gutt, men det er bare frem til barnet selv bestemmer farge og klær. Oppdragelsen kommet til å bli likt og uansett kjønn så vil vi elske barnet vårt svært høyt. Vi ønsker å videreføre en aktiv livsstil til barnet, men om det blir fotball eller ballett skal barnet få bestemme selv, og leker til baby er jo kjønnsnøytralt. Når barnet blir eldre vet det gjerne selv om det vil leke med dukker eller verktøy, kanskje en liten kokk som får sitt eget lekekjøkken ☺️ Jeg er nok lik som mange andre og ønsker meg kanskje ett kjønn, men det betyr ikke at jeg ville valgt bort det andre eller blitt skuffet om jeg ikke fikk en jente.
Takk for et grundig og flott svar! :) Jeg vet jo at det finnes sykdom/skader som følger kjønn, men det er sjeldent man hører om de familiene der det faktisk er et reelt problem. En veldig god grunn til å håpe på det ene eller andre!
 
Folk må ønske seg hva de vil, jeg bare lurer på hvulke forventninger man da knytter til gutt/jente.

Man kan ha mange gode og dype samtaler med barnet sitt selv om det har et annet kjønn enn seg selv. En datter liker ikke nødvendigvis kjolene foreldrene vil kle henne opp i, sønnen er kanskje mer interessert i dans enn pappas favoritt-fotballag. Det er slike koblinger (feks jente, fine kjoler, gutt, fotball) jeg ofte har sett før, men det har jo ingenting meg kjønn å gjøre.
Jeg syns en del bikker for mye i andre enden jeg da.. der små gutter kles opp i rosa for å poengtere at det ikke er jentefarge og jenter i blått og brunt.. barn omtales som hen og ikke han/hun fordi det ikke skal knyttes til kjønnsidentitet før barnet er gammelt nok til å bestemme selv! Litt for mye for min smak... og beklager; men en liten gutt i rosa dress og lilla vogn kommer jeg til å anta er jente frem til jeg får beskjed om noe anna ;):)
Jeg har et veldig godt forhold til både mine sønner og døtre.. De er svært forskjellige individer men alle ganske så "stereotypiske" som små der jentene leker/har lekt med dukker og sminke imens gutta med biler og skyteleker :)
Siste på stammen er ei jente og siden jeg syns det er søtt med små jentejenter er naturligvis garderoben ganske rosa.. derfor ville det vært praktisk med ei jente til nå :)
Ja, jeg kan kle en sønn i rosa sparkebukser og kjoler uten at han tar skade av det.. men jeg velger da heller skjønne små gutteantrekk :)
Samtidig hadde en gutt til vært gøy da lillesøster ønsker seg lillebror og det er mange år siden jeg hadde en liten gutt i hus :)
Kanskje vi får en av hver :happy112
Til syvende og sist ønsker selvfølgelig alle vi å fullføre svangerskapene og føde friske barn der alt går godt.. og imens er det lov å drømme litt om rosa eller blå dersom man ønsker det :):Heartpink:Heartblue
 
Magefølelsen min sier gutt, mens magefølelsen til samboer sier jente så det her blir spennende :)
 
Jente. Magefølelsen min går alltid etter kinesisk fødselskart
 
Back
Topp