Magedebatt

back to basic

Forumet er livet
VIP
Hei...
ble litt inspirert av ene debatten om mager her..
men når har dere merket at magen har startet å vokse?

meg merket det virkelig i dag.. når jeg fant ut at jeg hadde ingen bukser (uten om en kosebukse) som passet meg lengre..
*ut på mammabukseshopping*

min begynte vel for noen uker siden å bli litt oppblåst. merker det egentlig mer og mer dag for dag nå.

magen har kommet for litt over en uke siden, men er allerede ganske tydelig

Idag måtte jeg ta av meg beltet og opp med bukseknappen, så tror det er på tide med nye bukser her også. Samboern min sier magen min er oppblåst, og det kan nok stemme..

ORIGINAL: Ellie86

min begynte vel for noen uker siden å bli litt oppblåst. merker det egentlig mer og mer dag for dag nå.

Samma her[:)]

Jeg begynte å bli veldig oppblåst for ca 2 uker siden. Slet veldig mye med det i forrige svangerskap også, så det er egentlig vanskelig å se om det er babymage, eller bare luft. Jeg ser tydelig at det er en liten kul nederst på magen, men tviler på at noen andre legger merke til den. :)
Jeg kjøpte bare èn eneste mammabukse i forrige sv.skap, ellers så brukte jeg mine vanlige bukser hele tiden. På slutten åpnet jeg bare knappen i buksen, og hadde belte på. Funket fint, det. :)

ORIGINAL: Ellie86

samma her.

Var veldig oppblåst og følte meg mange mnd gravid rundt uke 6-8, men etter det har magen som sagt foreløpig uteblitt..

merker ingen verdens ting jeg.. Og er det egentlig mulig å merke noe utenpå før rundt tre mnd? Nå er jeg 8 uker på vei, og embryoet er like stor som et kirsebær eller noe...Så hvis jeg har litt større mage en dag så tror jeg nok mer at jeg er forstoppet/luft etc ja.. :-) Livmora er vel langt nedi bekkenet et sted og gjemmer seg. Har i tillegg bakoverliggende livmor, har hørt at du kan gå til uke 20 før du ser noe særlig på magen da. Gleder meg ihvertfall til den kommer frem :-D

ORIGINAL: Majzan

merker ingen verdens ting jeg.. Og er det egentlig mulig å merke noe utenpå før rundt tre mnd? Nå er jeg 8 uker på vei, og embryoet er like stor som et kirsebær eller noe...Så hvis jeg har litt større mage en dag så tror jeg nok mer at jeg er forstoppet/luft etc ja.. :-) Livmora er vel langt nedi bekkenet et sted og gjemmer seg. Har i tillegg bakoverliggende livmor, har hørt at du kan gå til uke 20 før du ser noe særlig på magen da. Gleder meg ihvertfall til den kommer frem :-D

Fleregangsgravide får nok mage fortere enn førstegangs. Da er livmoren allerede strukket etter første svangerskapet, og blir fortere stor med nestemann.
Men det er nok forskjellig fra person til person også. :)

[:'(]jeg må bruke sambo sine bukser..[:o]

jaja, må snart få sumlet meg til å kjøpe mamma bukser...

Back
Topp