Mageboers puls

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Dere som har vært på tidlig ul eller hørt hjerteslag med doppler hos jordmor (eller hjemme for den saks skyld), hva har pulsen til mini vært? :) Syns det er litt interessant å se i ettertid om det med høy/lav puls stemmer overens med babyens kjønn!

Her har pulsen vært på 171, 160 og 154 bpm (hhv. uke 8, 12 og 14) :)

Det syns jeg og er interessant! Har bare merka meg pulsen deres på UL uke 12+6, da var den 158 og 160. Hun sjekka ikke idag dessverre. Mener jeg har hørt at puls over 140 skal være jente, men det er vel etter en viss tid ut i svangerskapet? :confused005

Det syns jeg og er interessant! Har bare merka meg pulsen deres på UL uke 12+6, da var den 158 og 160. Hun sjekka ikke idag dessverre. Mener jeg har hørt at puls over 140 skal være jente, men det er vel etter en viss tid ut i svangerskapet? :confused005

For at det skal ha noe hold i seg så må iallefall ha flere målinger, for én måling vil ikke si sikkert om det er jente eller gutt! Har hørt det jeg og, men det gjelder jo ikke nødvendigvis for enkeltindivider selvom det er litt artig om det stemmer :) Men som min mor sa, hun har to jenter og én gutt og med oss jentene så var det over 140 hver gang, mens med gutten var det ofte rundt det samme, men én gang så ble han målt til 120 eller noe sånt og så lavt hadde det ikke vært med jentene ;)

Målt en gang og da var den 160 mine jenter lå på 150-160, og sønnen min lå rundt 135-145. Blir spennende å se fremover!

150 - 170, gutt.
Vært sånn med alle mine tre.

150 - 170, gutt.
Vært sånn med alle mine tre.

Oi, aktive karer da ;) Men det sa sonografen til meg og, at man absolutt ikke skulle ta pulsen som noe tegn pga individuelle ulikheter og at noen babyer er svært aktive mens andre er rolige inni magen :)

Er ikke det noe med hjertes utvikling å gjøre også? At toppen av puls ligger litt tidlig i svangerskapet? Jeg hadde 170 i uke 8, og 160 og 150 rundt uke 13.vet ikke kjønn. Med jenta mi lå pulsen mellom 140 og 160 hver dag mellom uke 30 og 34..

Alt fra 130 til 165 har det vært her. Pulsen forandrer seg hele tiden igjennom døgnet, da må du evt først finne gjennomsnittet over en lengre peroide, noe som er vanskelig.

Er ikke det noe med hjertes utvikling å gjøre også? At toppen av puls ligger litt tidlig i svangerskapet? Jeg hadde 170 i uke 8, og 160 og 150 rundt uke 13.vet ikke kjønn. Med jenta mi lå pulsen mellom 140 og 160 hver dag mellom uke 30 og 34..

Det kan godt hende! :)

Måtte sjekke helsekortet til eldste, som er gutt. Fra uke 23 og ut lå pulsen på alt fra 132-150. Flest målinger 135-140.

Ikke målt pulsfrekvens på nr 2 før i dag hos jordmor, og den var 145. Er 15+2.

Oi, aktive karer da ;) Men det sa sonografen til meg og, at man absolutt ikke skulle ta pulsen som noe tegn pga individuelle ulikheter og at noen babyer er svært aktive mens andre er rolige inni magen :)

vært meget aktive alle tre ja :p
Han siste her snudde og turna så masse at det var vanskelig å då gode bilder :p

Stemmer nok ikke har. Gutten min hadde høyere puls enn det som gutter liksom skal ha :p og det som de tror er jente nå har lavere enn han

Min lille hadde 160-et-eller-annet i uke 12+2. Gynekologen mente det er en jente. Men at det er alt for tidlig å gå ut fra puls for å finne kjønn. Det var visst ikke før senere. Han sa ikke når ;-)

128 bpm i uke 7, 154 bpm 13+0 og ligger på 150-160 som regel tror jeg

Gutten min lå på ca 130, jenta på 150-160

Puls på 168 i uke 11+4. Får vente til midten av januar med å finne ut om det er gutt eller jente :)

Back
Topp