Magebelte etter fødsel

mkan

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Leser meg for tiden opp på bruk av magebelte etter fødsel. Virker som det er noen fordeler, men også noen ulemper å være obs på. (Linker til en side her med flere interessante artikler, og også referanse til noe forskning (selv om det virker å være lite forskning tilgjengelig)). Syns det var interessant at det ble anbefalt kompresjonsshorts (?). Og litt skeptisk til å øke trykket med magebelte for mye ettersom jeg slet med underlivsprolaps etter sist fødsel. Samtidig virker det som det kan gi litt god støtte for rygg/bekken. Er det noen som vil dele erfaringer fra bruk? Merker de var vært fornøyde med?

Ja har brukt dette etter fødsel og vært veldig fornøyd! Har hatt mykje mage og syns det har vært veldig rart for alt føles så lealaust! :) kun brukt når eg beveger meg/går tur etc. Var god å ha varme i når eg fekk litt etterrier med nr 2 :)
Blir nok med i fødebagen i år også, om eg finner det igjen :hilarious:

Ja har brukt dette etter fødsel og vært veldig fornøyd! Har hatt mykje mage og syns det har vært veldig rart for alt føles så lealaust! :) kun brukt når eg beveger meg/går tur etc. Var god å ha varme i når eg fekk litt etterrier med nr 2 :)
Blir nok med i fødebagen i år også, om eg finner det igjen :hilarious:
Den så ut som hadde vært behagelig å ha på nå allerede ☺️ Var det mye «press» rundt magen fra denne etter graviditet syns du? Er ikke ute etter noe som presser for hardt eller kan føre til økt nedpress, men mer noe som støtter oppunder mage/rygg. :)

Her er min erfaring: Jeg prøvde flere sånne etter andremann, men jeg klarte ikke bruke de. Det ble altfor stort trykk inne i buken, skikkelig ubehagelig. Min mage bulet mest ut over navlen pga delte magemuskler fra navlen og oppover, så det er sikkert årsaken - at alt liksom ble presset nedover. Jeg slet mye med ryggvondt og at klærne ikke passet. Det var ofte vondt å gå på trilleturer. Jeg fikk etter hvert mye ut av å følge kurs i hypopressiv trening, og spesielt det å jobbe med holdningen (strekke kroppen, skape en rett linje, passe på at skuldrene slapper av osv) kontinuerlig mens jeg gikk turer, hver gang jeg løftet noe osv. Magebelte kan sikkert fungere for mange, men for meg ble det feil å bruke.

Den så ut som hadde vært behagelig å ha på nå allerede ☺️ Var det mye «press» rundt magen fra denne etter graviditet syns du? Er ikke ute etter noe som presser for hardt eller kan føre til økt nedpress, men mer noe som støtter oppunder mage/rygg. :)
Ja brukte det under graviditet også, ein berre snur det etter fødsel så den brede sida er foran :) du stiller det jo inn sjølv, så presset velger du etter ka som føles greit. Eg følte nok ikkje at det gav særlig press nei, følte mest det hjalp på å avlaste ryggen og holde ting på plass ❤️

Back
Topp