Magebelte etter fødsel?

FruMarihøne

Glad i forumet
Hva tenker dere om dette? Noen som har prøvd?

Jeg kommer nok ikke til å gå for noe stram magekorsett/belte. Men har en yogashorts som har høyt liv med brett, så om jeg ikke bretter den ned, går den helt opp til puppene. Tenker å bruke denne litt, for den strammer ikke noe særlig, men gir en liten støtte.

Er ikke så farlig at magen blir flat, men litt opptatt av å få hjulpet magemusklene sammen igjen og få normalfunksjon i dem. I tillegg anbefales det jo å ligge på magen mye, for å hjelpe livmor med å trekke seg sammen. Tenker jo da at det kan ligge noe i å ha en støtte rundt magen.

Har dere tenkt noe på dette?
 
Brukte ikke dette sist, men vurderer det litt nå, men har ikke kikket på noe spesielt
 
Brukte ikke det sist. Orket uansett ikke noe som klemte på keisersnittet.
 
Hmmm, aldri hørt om problemstillingen med magemuskler og livmoren. Jeg klarer ikke å gå med vanlige gravidbukser som går over magen, så tror ikke jeg vil takle å ha et sånt belte heller.
 
332ED265-EA41-4CDC-84A2-6C758E2C94DA.png

Leste akkurat at livmoren synker ned i bekkenet ila de første 3-4 dagene etter fødsel og etter det ikke vil bli påvirke av ytre trykk, så det er disse dagene det anbefales å ligge på mage, da ev bruke magebelte.. men leser en del som fått god støtte av slikt belte etter fødsel og føler det hjelper magemusklene på plass. Men at det kkke hjelper på løs hud, der må naturen ha sin gang.
Husker sist fødsel at det var ubehagelig ihvert fall første uken at det føltes som innvollene hang og slang litt utenpå magen, så det hadde kanske vært behagelig med et magebelte da, så kanske man skulle overveie det denne gangen? Her er min mage 5 dager etter første fødsel.
 
Jeg fødte med keisersnitt for 12 uker siden, vet dere om det er for seint å bruke sånn magebelte nå da? Brukte det jeg fikk på sykehuset til å begynne med, men når jeg fikk info om dette var jeg ikke helt klar, så fikk ikke med meg all info.
 
Jeg fødte med keisersnitt for 12 uker siden, vet dere om det er for seint å bruke sånn magebelte nå da? Brukte det jeg fikk på sykehuset til å begynne med, men når jeg fikk info om dette var jeg ikke helt klar, så fikk ikke med meg all info.

Er ikke sikker, men ville tro det går? Kommer kanskje litt an på hvordan magen din er?

Min er helt flat når jeg står opp, slik den var før, men i løpet av dagen "siver" den utover. Tenker at det er de lange magemusklene og bindevevet som ikke har rukket å trekke seg helt sammen enda. Har ikke magebelte, men en stram shorts med kjempehøyt liv, som sitter godt rundt magen når den er flat, uten å stramme. Synes det er mer behagelig med den på, enn uten -spesielt på kvelden når magen kjennes mer posete ut.
 
Back
Topp