Mage

Trultersen

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er i uke 9+3 og føler allerede jeg har fått en del mage. Den er iallfall ganske hard og umulig å holde inn;) Fikk høre av jordmor at jeg har en livmor som ligger litt fremover. Kan man få fortere mage da?

Jeg har i utgangspunktet stor mage pga for mye sjokolade (sikkert en allergisk reaksjon der ja..:rolleyes::D:wacky:) så synes det er rart den plutselig skulle bli enda større og hardere i uke 9..

Erfaringer?

Jeg er 12+2 og har definitivt fått mage (noe grunnet sjokolade sikkert her også men:hilarious:). Prøvde på meg en kjole istad og det var det lite tvil.

Nå skal det også sies at jeg tror jeg har nok luft i magen til å utfordre nordsjøen på gassproduksjon for øyeblikket. Så litt av magen er nok på grunn av det og :angelic:

Hei! Jeg er i uke 9+3 og føler allerede jeg har fått en del mage. Den er iallfall ganske hard og umulig å holde inn;) Fikk høre av jordmor at jeg har en livmor som ligger litt fremover. Kan man få fortere mage da?

Jeg har i utgangspunktet stor mage pga for mye sjokolade (sikkert en allergisk reaksjon der ja..:rolleyes::D:wacky:) så synes det er rart den plutselig skulle bli enda større og hardere i uke 9..

Erfaringer?
Er 9+0 og har fått ganske stor mage selv. Er veldig slank fra før, så den syns veldig godt! Vanskelig å skjule for tiden :p

Har litt ekstra på magen fra før av (ikke sånn veldig mye da men nok til å ikke bli sett på som slank vertfall) og er så spent på hvordan magen vil se ut når den begynner å vise. Vet at gravidmager ikke bare ser «pen» ut, og at de kommer i alle slags mulige former. Men er redd for at jeg bare skal se stor ut

Har litt ekstra på magen fra før av (ikke sånn veldig mye da men nok til å ikke bli sett på som slank vertfall) og er så spent på hvordan magen vil se ut når den begynner å vise. Vet at gravidmager ikke bare ser «pen» ut, og at de kommer i alle slags mulige former. Men er redd for at jeg bare skal se stor ut
Uansett hvilken mage vi får, stor eller liten, så er det en fin mage fordi det ligger en liten baby der. Tenker det er så mye å bekymre seg for her og håper at du slipper å bekymre deg om akkurat dette ❤️

Var redd for at magen kom til å bli "stygg" pga. Ekstra kilo, men aldri følt meg så fin og gått med tettsittende klær utenom når jeg gravid, da er jeg stolt av magen min, noe jeg vanligvis pleier å skjule❤️ håper du får den følelsen! Husker jeg følte det relativt tidlig sist og trodde magen synes. Ser jo nå i ettertid at det var nok bare jeg som synes jeg hadde fått mage :hilarious: men fin følelse likevel!

Erfaringer?
Jeg hadde masse mage før forrige svangerskap og den ble så pen. Riktignok med en solid kant neders med hud.
Men det syntes ikke med tøy på.
Tipper din fyller seg pent ut også!
Denne gangen er jeg veldig spent da jeg har tatt bukplastikk i mellomtiden.

Har alltid hatt ekstra mage men aldri hvert noe tvil om at jeg ahr hvert gravid men har ikke hvert tydlig før rundt uke 30 for andre. Spent denne gangen for aldri hatt så mye mage som no

Her kom magen over natten på onsdag, 11+1. 5 åringen hadde sagt før leggetid kvelden før at hun ønsket at mammas mage skulle bli større, og viljesterk som hun er måtte magen bare bli større den :laughing002 Har vanligvis flat mage på morgenen etter dobesøk, men nå er den like stor som den vanligvis er på kvelden.Den er tydelig for andre om jeg kler meg for å fremheve den, men ellers lite synlig. Fikk en veldig fin, men liten mage med de to andre, så håper egentlig på en litt større mage denne gangen.

Sniker. Jeg er nesten 19 uker, førstegang og ingen mage ennå. Har selvsagt en del fra før(men ikke så mye altså), så må grave i litt flesk for å finne livmor. Tror det også er genetisk, fordi mamma hadde heller ikke mage.

Er 10+1 nå,magen har kommet allerede. Jeg er ganske lav, lite ses når jeg står og har klær på (forutenom på kvelden, for da er jeg veldig oppblåst), men når jeg sitter kjennes det som om magen trykkes opp/ut og blir stor. Jeg er i utgangspunktet normalvektig (med litt ekstra på magen), men i og med at jeg er 1.62 vet jeg at magen kommer til å vokse "på utsiden". Samme skjedde med barn 1 og 2. Kan ikke forestille meg hvordan det skal bli med tvillinger, kommer til å bli så huge!!:nailbiting::hilarious:

Her har jeg også fått mage, 9+6 i dag. Er andremann, så føler at magen har poppet fortere nå. Bruker egentlig S i bukser, men nå strammer de så fælt, så nå er de byttet ut med M. Blir spennende å se hvordan det her utvikler seg. Men man ser det jo så klart aller mest på kvelden, da kan det se ut som at jeg er 4-5 mnd på vei:oops:

Her har jeg også fått mage, 9+6 i dag. Er andremann, så føler at magen har poppet fortere nå. Bruker egentlig S i bukser, men nå strammer de så fælt, så nå er de byttet ut med M. Blir spennende å se hvordan det her utvikler seg. Men man ser det jo så klart aller mest på kvelden, da kan det se ut som at jeg er 4-5 mnd på vei:oops:
Jeg har også måttet gå opp en buksestørrelse :hilarious: Når jeg og gubben var på butikken i går så kommenterte han at det begynte å synes at det var en liten i magen, og jeg er bare 10+0 :hilarious: er like stor nå som når jeg var 22 uker sist

Er i uke 13 som førstegangsgravid, men ingen mage. Hvis det er magekul er det pga hyppig full blære eller luftbivirkninger av lactulose :laughing002

Snart 11 uker her med nr 2, sjokolade er nok grunnen til at jeg har litt mage i utgangspunktet denne gangen :hilarious: men føler det er veldig synlig allerede. Har veldig mye luft i magen om dagen også, og er kjempeoppblåst, så det kan naturligvis ligge litt der også. Håper ikke jeg blir helt enormt svær bare, var veldig stor med nr 1 - men det var også en svær baby:love7

Back
Topp