Mage

Soolstråla

Betatt av forumet
MayDay2021
Hei. Hvordan er deres mage nå? Og hvor langt er dere? Er den hard eller myk?

Eg syns min mage er blitt veldig stor allerede, sånn at eg seriøst lura på om det er meir enn ein inni der...:nailbiting: Er 15+2 på veg.
Magen er myk, men så er eg ein str xl med myk mage i utgangspunktet :joyful:

Her er nederste del av magen ganske fast, og jeg kjenner veldig tydelig hvor overgangen til livmor er. Har også hatt en del stikking og murring de siste dagene, regner med at det skyldes vekst. Er 16+6 i dag :)

Synes magen er blitt ganske stor. Er 17+6 i dag. Måtte sjekke #18weekspregnant på Instagram for å sammenligne magestørrelse :hilarious: Fant ikke så mange bilder med mager som var større enn min, men en del på ca. samme størrelse, heldigvis. Er normalvektig (+ kanskje) og gjennomsnittlig høy i utgangspunktet. Magen er ganske hard på kvelden, men da er den en del større enn på morgenen.

Sist gang hadde jeg rikelig med fostervann. La på meg 17 kg totalt, og det virket som om alt kom på magen.

Jeg spiste umenneskelige mengder pizza her forleden (16+2) og dagen etter hadde magen vokst og den gikk ikke tilbake etter at pizzaen var fordøyd.
Lurte på hva de putta i den pizzaen :hilarious:

Magen min er veldig tydelig gravidmage, hard opp til navlen når jeg ligger, men mykere når jeg står. Har en del løs hud etter sist svangerskap, så huden er ikke helt fylt ut enda på en måte :p er vanligvis normalvektig.

Jeg er 16+5, føler ikke jeg har fått noe særlig mage, er fortsatt i det stadiet hvor det bare ser ut som jeg har fått noen ekstra kilo.. Gleder meg sååå mye til å få en tydelig gravidmage

Fremdeles ikke noe mage her. 15 uker på torsdag, men så har jeg gått ned i vekt og ikke opp med kvalmen og null matlyst. Kommer vel etterhvert ☺️

Er 16+5. Har en hard kul like under navelen på morgonen og kjenner ellers til den av og til på natta og kvelden (trur det kjeme an på om blæra er full eller ikkje). Merker ellers ingenting til noke mage.. :hungover:

17+6 og det er en mage der :) Når jeg ligger kjenner jeg den som en litt hardere forhøyning opp til navlen. Jeg hadde ikke flat mage fra før, og når jeg står er liksom min vanlige myke mage utenpå gravidmagen, og det er langt fra en koselig babykul :hilarious: Føler bare jeg har lagt på meg rundt midjen. Lever fint med det altså, men gleder meg til den blir enda mer definert. Over navlen og opp mot brystene er den større og strammere enn før når jeg står, kanskje tarmer og slikt blir dyttet opp dit? Det er jo ikke akkurat livmoren ennå..

17+6 og det er en mage der :) Når jeg ligger kjenner jeg den som en litt hardere forhøyning opp til navlen. Jeg hadde ikke flat mage fra før, og når jeg står er liksom min vanlige myke mage utenpå gravidmagen, og det er langt fra en koselig babykul :hilarious: Føler bare jeg har lagt på meg rundt midjen. Lever fint med det altså, men gleder meg til den blir enda mer definert. Over navlen og opp mot brystene er den større og strammere enn før når jeg står, kanskje tarmer og slikt blir dyttet opp dit? Det er jo ikke akkurat livmoren ennå..
Det stemmer! Alt som var under navlen er allerede godt dyttet oppover! Her ser du det tydelig!
Her har du uke 6+0
20201202_152423.jpg
Og meg som eksempler 18+6
20201202_152352.jpg

16+2 og veier 75 kg er 1,60. Har et utrolig kort liv (får to fingre bredde mellom ribben og hofte kam) så har en ganske så bollete mage alerede. Er andregangs gravid og musklene i magen har gitt godt etter. Magen ble enorm sist jeg gikk gravid, og stod rett ut siden jeg er så kort i livet, veldig liten plass til baby, og andre ting som ellers liksom skal ha plass inni der :hilarious:

Back
Topp