Mage

Lillebille89

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Sensommerskattene 2023
Til dere som har vært gravid tidligere: når begynte magen deres å vokse?

Jeg er 5+1 i dag og får ikke lukket de vanlige buksene mine uten at det er veldig ubehgelig og ikke minst, ser sinnsykt stygt ut :hilarious: Jeg er gravid gjennom IVF så har fra innsett tatt progesteron så blir oppblåst av dette. Kan jo ikke være en "ekte" gravidmage som viser seg så tidlig??

Jeg har vært veldig oppblåst i første trimester og følt jeg har hatt mage alle gangene, men magen kom ikke før i uke 14 med første og i uke 12 med andre.

Til dere som har vært gravid tidligere: når begynte magen deres å vokse?

Jeg er 5+1 i dag og får ikke lukket de vanlige buksene mine uten at det er veldig ubehgelig og ikke minst, ser sinnsykt stygt ut :hilarious: Jeg er gravid gjennom IVF så har fra innsett tatt progesteron så blir oppblåst av dette. Kan jo ikke være en "ekte" gravidmage som viser seg så tidlig??
På nr 1 fikk jeg ikke mage som syntes for andre før uke 21 ca, men merket det selv på bukse e rundt uke 13. Nr to kom magen tidligere rundt uke 14ca. Er normalvektig og har ganske flat mage i utgangspunktet. Men man er vel som nevnt over veldig oppblåst de første ukene, så kan vel føles som magen er her allerede. Jeg kjenner ei som fikk sikkelig gravidmage i uke 9. Hun kunne ikke skjule magen å måtte avsløre graviditeten tidlig. Jeg har til nå bare gått ned i vekt pga kvalme og oppkast, så her har jeg fått bedre plass i buksene foreløpig, men det snur nok:)

Oppblåst og "øm...

På nr 1 fikk jeg ikke mage som syntes for andre før uke 21 ca, men merket det selv på bukse e rundt uke 13. Nr to kom magen tidligere rundt uke 14ca. Er normalvektig og har ganske flat mage i utgangspunktet. Men man er vel som nevnt over veldig oppblåst de første ukene, så kan vel føles som magen er her allerede. Jeg kjenner ei som fikk sikkelig gravidmage i uke 9. Hun kunne ikke skjule magen å måtte avsløre graviditeten tidlig. Jeg har til nå bare gått ned i vekt pga kvalme og oppkast, så her har jeg fått bedre plass i buksene foreløpig, men det snur nok:)
Så det er mulig den oppblåste magen min roer seg etterhvert? :) Det var litt godt å høre.. for har ikke lyst på mage allerede nå :hilarious: skal trappe ned på progesteronen jeg tar allerede fra mandag av :)

Jeg har kunnet skjule de tre første fram til uke 20+, om jeg har ønsket. De første ukene har jeg vært bra oppblåst, men det har roet seg, og så kommer den ordentlige magen snikende, sakte men sikkert :Heartpink:Heartblue:Heartpink

Vistes på meg i uke 8, kunne absolutt ikke jule det etter uke 12.

Jeg startet på progesteron og Fragmin (blodfortynnende) idag. Så blir spennende å Se om magen min spretter ut pga progesteron tidlig her og

Har både hørt om og sett folk som tidlig har en skikkelig gravidmage, så det tror jeg nok går an! :D Kjekt når magen begynner å vokse :)

4+3 uker på vei... Ser mer ut som 5 mnd.. Er sååå oppblåst og øm i magen.. Skal det fortsette slik tror jeg ikke det er lenge til folk begynner å spørre... :knegg:

Med nr 1 fikk jeg mage i uke 17
Med nr 2 fikk jeg mage i uke 16
Med nr 3 kom magen i uke 12

Jeg blir oppblåst med en gang, sist var det derfor jeg tok test i utgangspunktet. Og det gir seg ikke, holder seg sånn til den ekte baby magen overtar...

Back
Topp