Mage?!?

Hellzor

Glad i forumet
Jeg er andregangsfødende og har hørt at magen kommer tidligere med nr to, men livmoren er jo ikke kommet opp engang.. ? Skjønner ikke hvorfor magen er så tydelig?

kanskje det er oppblåsthet? veldig normalt hvertfall:) venter nr to jeg også, føler meg litt oppblåst bareo_O Ny på forumet forresten:D

Me too... Helt vanvittig.

Magen min er veldig oppblåst, umulig å skjule at jeg er gravid, har ei jente på to år fra før.

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Ja, er nærmest umulig å skjule her også og det er jo helt sykt..skal jo skjules til i februar! :p

Mage her og. Allerede fått hentydninger fra folk på jobben om jeg er gravid, men foreløpig har jeg klart å avfeie dem. Litt tidlig å fortelle dem er jo bare 6uker +..

Er også oppblåst og fått skikkelig stor mage.. ikke lagt på meg noe, så skjønner ikke hvor alt kommer fra. Ser skikkelig pløsen ut..

Hihi på ul så sa gynekologen at det var vanskelig å se den venstre eggstokken min, fordi det var så mye luft it armene min :p kniiiis!!!

Jeg har måttet gått over til litt løsere gensere enn jeg vanligvis bruker. Buksene mine er det ikke hver dag jeg får på meg heller, da jeg stort sett bruker høye bukser. Så her går det mye i tights altså ;) men deilig det da!

Tror egentlig det er bare luft, siden det varierer så veldig fra dag til dag. Men når jeg prøver å trekke inn magen helt, så er det en liten kul som liksom ikke lar seg forsinne. Til vanlig så vår jeg innsug i magen når jeg gjør sånn.. Men men, vet ikke om det er livmora som gjør det eller om det er at jeg har lagt på meg av andre grunner :)

Jeg har måttet gått over til litt løsere gensere enn jeg vanligvis bruker. Buksene mine er det ikke hver dag jeg får på meg heller, da jeg stort sett bruker høye bukser. Så her går det mye i tights altså ;) men deilig det da!

Tror egentlig det er bare luft, siden det varierer så veldig fra dag til dag. Men når jeg prøver å trekke inn magen helt, så er det en liten kul som liksom ikke lar seg forsinne. Til vanlig så vår jeg innsug i magen når jeg gjør sånn.. Men men, vet ikke om det er livmora som gjør det eller om det er at jeg har lagt på meg av andre grunner :)
Det samme er til meg, jeg får vanligvis til å gjøre magen min kjemetynn når jeg "suger den inn" det går ikke helt nå, stikker noe ut der liksom and ai laik it!! :D

Fikk beskjed på ultralyd at livmoren min hadde vokst betraktelig, sammenlignet med ikke-gravide. Mer enn første gangen når jeg var så langt på vei. Livmoren vår er jo ikke så stor nå at den vises over skambenet, men den vokser jo inni der og legger jo press på andre ting rundt den, slik at ting blir jo presset og forskøvet.

Jeg har navlefobi. Klarer ikke tanken på at jeg eller andre tar inni navlen min. Men merker allerede at det er lettere for at jeg kommer næri f.eks. kjøkkenbenken og vasken med "innmaten" til navlen, får frysninger til de grader da. Har jo fremdeles innovernavle, men det er akkurat som om den har blitt hardere, så merkes om jeg legger press på den, ekkelt!

Hehe, godt å høre at det er flere. Føler meg diiger! Syntes ikke det er så gøy hvis det indikerer resten av svangerskapet Fikk ikke mage før 13 uker sist og jeg er jo bare halveis nå!

Når man har født før, så er ikke muskulaturen i livmoren og magen like stram som før første graviditet, og livmoren vokser litt for hver graviditet. Jeg har mage som om jeg skulle være 18uker på vei og føler meg ikke oppblåst i det hele tatt.

Såpass ja, okei for jeg føler meg ikke oppblåst lenger og magen er fortsatt tilstede.. Så da forklarer det vel litt :)

Når kommer livmoren opp da, sånn ca?

Tror min kom opp rundt 13 om ikke før, hvis jeg ikke husker feil, kjente liv i uke 16..

For at magen skal synes så må livmoren vokse over skambenet, for dette er ikke så veldig tøyelig. De sier at livmoren når rett over skambenet i uke 12.

Kan dog skje litt tidligere for annengangsfødende ettersom livmoren vokser litt raskere enn første gangen, ettersom kroppen husker graviditeten bedre+at livmoren allerede har vært ganske så tøyd ut etter første gangen :)

Back
Topp